Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2008 10 07

Kaubojų išnarstė po kaulelį

Teisme tris valandas buvo aiškinamasi, kokie reklamose vaizduojami vyrai, spalvos ir vaizdiniai skatina rūkyti.
Teisme buvo aiškinamasi, kokie reklamose vaizduojami vyrai, spalvos ir vaizdiniai skatina rūkyti.
Teisme buvo aiškinamasi, kokie reklamose vaizduojami vyrai, spalvos ir vaizdiniai skatina rūkyti. / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Marlboro Cigaretės

Vilniaus apygardos administraciniame teisme virė nuožmi kova dėl „Marlboro Classics“ drabužių. Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba (VTAKT) yra uždraudusi mūsų šalyje jais prekiauti, bet verslininkai to nepaiso, o VTAKT nutarimus skundžia teismui. Vakar teisėjų kolegija išnagrinėjo bylą ir nutartį skelbs po 10 dienų.

Byloje – daug ironijos

Reikia uždrausti visas raudonas reklamas, nes ši spalva naudota ir reklamuojant rūkalus. Reikia uždrausti džinsus, nes tai tipinė kaubojų apranga, o kaubojus yra garsios cigarečių reklamos simbolis. Šie ir kiti su ironija pateikti absurdiški siūlymai skambėjo vakarykščiame posėdyje.

Vienoje barikadų pusėje įsikūrė trims bendrovėms atstovaujantys advokatai: šiuos drabužius pristatančiai „Valentino Fashion group“, Lietuvoje jais prekiaujančiai „Aprangai“ bei reklamas lauko stenduose iškabinusiai agentūrai „JC Decaux“.

Kitoje pusėje kovėsi dvi VTAKT atstovės.

Atrodė, kad teisme susitiko būtybės iš skirtingų planetų, kurios kalbėdamos apie tą patį vienos mato balta, o kitos – juoda.

Kaubojų visada pažinsi

VTAKT direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian teisėjų prašė atsižvelgti į visuomenės interesą ir nenaikinti sprendimų, kuriais kovojama prieš rūkymą, šiuo atveju – prieš sumaniai įpakuotą cigarečių reklamą, netiesiogiai skatinančią jas pirkti ir pešti dūmą.

Savo ruožtu „Marlboro Classics“ gynėjai aiškino,kad saugant žmonių sveikatą derėtų drausti tabako gaminius, o ne tam tikrų firmų drabužius.

VTAKT atstovės minėjo, kad nedraustų prekiauti šiais drabužiais, jei juos puoštų ne „Marlboro Classics“, o, pavyzdžiui, ne prasčiau žinoma „Valentino“ emblema.

Tačiau „Valentino Fashion group“ atstovaujanti advokatė Lina Darulienė pareiškė, jog „Marlboro“ drabužiai be šio prekės ženklo beverčiai: „Kas yra ta prekė be ženklinimo? Tai maksimos drabužis! Jis negali būti parduodamas.“

„JC Decaux“ advokatas Algirdas Goštautas tikino, kad pasaulyje yra bent 15 geografinių vietų, žymimų Marlboro pavadinimu, tad negalima jo sieti vien su tabako gaminiais. Savo ruožtu VTAKT atstovės siūlė suprasti, kad kaubojaus iš cigarečių reklamos vaizdinys yra taip įaugęs į vartotojų sąmonę, jog bet kurį vyrą, reklamoje aprengtą kantri stiliaus drabužiais ir nufotografuotą prie žirgo (šiais laikais jis net gali būti plieninis), vartotojai atpažįsta kaip tam tikras cigaretes rūkantį šelmišką kaubojų.

L.T. info

Teismas vyksta dėl dviejų VTAKT nutarimų dėl „Marlbolo Classics“ drabužių. Bendrovei „Apranga“ uždrausta jais prekiauti, o agentūrai „JC Decaux“ – reklamuoti. Motyvas: Tabako kontrolės įstatymas draudžia parduoti kitus – ne tabako – gaminius, pažymėtus tabako gaminių prekių ženklais. Tarnybos nuomone, per aprangą reklamuojami tabako gaminiai, formuojamas palankus tabako gaminių įvaizdis, tiesiogiai ar netiesiogiai skatinama įsigyti ir vartoti tabako gaminius. Abu šiuos prekių ženklus („Marlboro“ ir „Marlboro Classics“) yra registravęs tabako gigantas „Philip Morris International“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius