Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaune troleibusų maršrutus lemia politikų įgeidžiai

parodos1Kai kurie transporto specialistai abejoja, ar autobusus pakeitę troleibusai sumažins taršą ir spūstis Kauno miesto centre.
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Transporto specialistai abejoja, ar autobusus pakeitę troleibusai sumažins taršą ir spūstis Kauno centre.
Šaltinis: 15min
0
A A

Po metų kauniečiai į Parodos kalną kils troleibusais, jeigu pasikeitę politiniai vėjai nepakreips kitur ir transporto krypties. Taip jau nutiko tiesiant troleibusų liniją į Šilainius. Parengiamiesiems darbams išleista per tris milijonus litų, bet troleibusų Šilainiuose nė su žiburiu nerasi.

Kauno valdžia labai tausoja miestiečių sveikatą ir kuria ekologiško transporto planus. Tačiau kiekviena partija puoselėja savo transporto kryptį. Toks planavimas atrodytų komiškas, jei troleibusiniai vajai netuštintų miesto kišenės.

Naujajai miesto tarybai teks vykdyti įsipareigojimus kauniečiams ir nutiesti troleibuso liniją į Parodos gatvės kalną. Šiuo metu rengiami techniniai projektai, o pakilti iš miesto centro į Žaliakalnį kauniečiai galės kitų metų pabaigoje.

Teikti paraiškas projekto „Troleibusų kontaktinio tinklo statyba Parodos ir K.Petrausko gatvėse Kauno mieste“ finansinei paramai iš ES struktūrinių fondų gauti miesto taryba nusprendė dar metų pradžioje.

Valdininkai tada tikino, kad Žaliakalnio neištiks Šilainių likimas – ten prieš 6 metus iškilmingai pradėta tiesti tik Vyriausybės pažadais paremta troleibusų trasa įstrigo prie starto linijos, o galop jos visai atsisakyta.

Tačiau pastaruoju metu pagreitį prarado ir troleibusų linijos į Parodos gatvės kalną projektas. Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras ramina, kad nieko baisaus neatsitiko. Anot jo, troleibusų linija susieta su kompleksiniu Parodos gatvės rekonstrukcijos projektu. Jo pabaigtuvės nutolo, nes dar neapsispręsta, kokios rūšies apšvietimas bus įrengtas transporto grūsčių nualintoje Parodos gatvėje.

Autobusai nebevažinės

Naujojo troleibusų maršruto kontaktinis tinklas numatomas įrengti ant metalinių, cinkuotų aštuonbriaunių atramų nuo Utenos gatvės, Savanorių prospekto sankryžos, toliau jis drieksis K.Petrausko ir Parodos gatvėmis, o Vytauto prospekte susijungs su esamu tinklu.

Įgyvendinti šį transporto plėtros projektą reikės 3,78 mln. litų, iš kurių 2,59 mln. litų numatyta gauti iš ES.

Autobusai,  kuriuos pakeistų troleibusai, nebevažinėtų Vytauto prospektu ir Parodos gatve, o tai leistų sumažinti anglies monoksido koncentraciją labiausiai užterštose miesto gatvėse. Šį pokytį pirmiausiai  pajustų apie 40 tūkst. centrinėje miesto dalyje gyvenančių kauniečių.

Mažesnė tarša – mitas?

Buvęs Kauno savivaldybės tarybos Keleivinio transporto komisijos pirmininkas Eligijus Dzežulskis-Duonys abejoja, ar autobusus pakeitę troleibusai Parodos gatvėje sumažins taršą miesto centre.

„Troleibusai važiuoja lėčiau, tikėtina, kad dėl to Parodos gatvėje sulėtės transporto srautų judėjimas. Automobiliai juk labiausiai teršia orą stovėdami užvestais varikliais“, – sakė E.Dzežulskis-Duonys.

Jeigu į Žaliakalnį kylantys troleibusai nesumažins taršos, neišspręs spūsčių problemos, kokia transporto revoliucijos Kaune prasmė? Gali būti, kad politinė, nors troleibusas, atrodytų, mažiausiai gali būti susijęs su politika. Liūdna troleibusų linijos tiesimo į Šilainius istorija tokią versiją patvirtintų. E.Dzežulskis-Duonys neatmetė politinių Šilainių troleibusų nesėkmės priežasčių.

„Anuomet „Autrolis“ buvo socialdemokratų rankose. Miesto valdžią 2007-aisiais perėmę konservatoriai gal pabūgo, kad socdemai prisisuks prie Šilainių troleibusų linijos projektui žadamų pinigų ir jais pasinaudos“, – svarstė E.Dzežulskis-Duonys.

Žadėtų milijonų nesulaukė

Šilainių troleibusų istorija – labai kaunietiška. Vyriausybė dar 2003 metais, kai jai vadovavo velionis Algirdas Brazauskas, pažadėjo Kauno savivaldybei parūpinti 15 mln. Lt troleibusų linijai į Šilainius įrengti, jei miestas savo lėšomis parengs techninį projektą ir nuties kontaktines linijas.

Kauniečiai porą metų delsė, o 2005 metais susizgribo po truputį veikti. Buvo pradėta viešųjų ryšių akcija, kalbėta, kad 50 tūkst. šilainiškių nebereikės vargti sausakimšuose autobusuose. Buvo parengtas techninis projektas, nutiesta dalis laidų. Šiems darbams iš miesto biudžeto išleista maždaug 3 mln. 300 tūkst. Lt.

Tačiau užgriuvo sunkmetis, pasikeitė miesto ir centrinės valdžios, ir socialdemokratų Vyriausybės žadėti 15 mln. litų Kauno nebepasiekė. Valdančioji „Sėkmės“ koalicija nusprendė, jog Šilainių troleibusų projektas yra nesėkmingas ir jo atsisakė.

Politiniai užkulisiai

Oficialiai tiesti troleibusų į Šilainius buvo atsisakyta todėl, kad negauta Vyriausybės žadėtos paramos, tačiau kilo įtarimų, kad tuometiniam merui Andriui Kupčinskui šis projektas nepatiko iš principo: pernelyg jau ryškiai ant jo krito socialdemokratų šešėlis. O kaip tik tuo metu Kauno konservatoriai pradėjo iš savivaldybės įmonių ir viešųjų įstaigų vadovų postų krapštyti socialdemokratų, liberalcentristų kadrus ir sodinti savus.

Kauno miesto tarybos narys, socialdemokratas Gintautas Labanauskas įsitikinęs, jog Šilainių troleibusai tikrai tapo politinių užmačių auka: „Jeigu miesto valdžia būtų labai užsispyrusi, būtų išpešusi iš Vyriausybės žadėtas lėšas. Konservatoriams tiesiog nepatiko, kad Šilainių projektu labai rūpinosi socialdemokratai. Tikra nesąmonė, jeigu dabartinei valdžiai užklius troleibusų linijos Parodos gatvėje projektas dėl to, kad jis patvirtintas konservatorių valdžios. Taip ir kabės Kaune laidai ant stulpų, tik troleibusų nebus“, – šmaikštavo politikas.

Transporto plėtrą remia ES

Paulius Keras, Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas: "Savivaldybės projektas praėjusių metų gruodžio 1 d. Susisiekimo ministerijos buvo įtrauktas į 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 3 prioriteto ,,Aplinka ir darnus vystymasis“ priemonės valstybės projektų sąrašą. Jeigu projektas bus sėkmingai įgyvendintas, per 5 metus į atmosferą būtų išmetama 29,805 tonų azoto oksidų, 1,005 tonų PM (kietųjų dalelių) ir 7,95 tonų anglies monoksido mažiau nei iki šiol. Kauno savivaldybės administracija planuoja 2011 m. lapkričio 1 d. pateikti Transporto investicijų direkcijai paraišką, parengtą pagal priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimus. Tiesti troleibusų liniją Žaliakalnyje bus apie 10 kartų pigiau, nei būtų kainavę Šilainiuse.“

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min