Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2009 02 25

Kauniečius į kavines kviečia „kriziniai“ meniu

Kauniečiai tebepietauja kavinėse, tačiau nusprendusiųjų vakaroti baruose ar restoranuose pastaruoju metu gerokai mažiau. Tą pajuto beveik visos Kauno viešojo maitinimo įstaigos. Prisivilioti lojalių klientų padeda įvairios akcijos ir „kriziniai“ meniu.
Kauniečiai dar neatsisako sočių pietų kavinėse, tačiau vakarais vis dažniau lieka namuose.
Kauniečiai dar neatsisako sočių pietų kavinėse, tačiau vakarais vis dažniau lieka namuose. / Eriko Ovčarenko/dienraščio „15 minučių“ nuotr.

Atėjus pietų metui, tarp 11.30 ir 13 valandos Kauno centre esančių kavinių duris ima varstyti išalkę tarnautojai, valdininkai bei įvairių įstaigų darbuotojai. Tačiau vos pasibaigus pietų meto pikui, kavinės ir barai vėl ištuštėja. „Uždirbame tik per pietus, kitu metu klientus galime ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti“, – sakė pavardės nenorėjusi skelbti Laisvės alėjoje esančios kavinės vadovė.

Kalbesnieji tvirtino, kad išgyventi padeda įvairios akcijos. „Akcijos duoda naudos ir mums, ir lankytojams. Jie gali pigiau pavalgyti, o mes taip pristatome turimus patiekalus. Pavyzdžiui, šiuo metu pas mus paskelbta akcija „2 picos už 1 kainą“ – taip pirkėjai paragauja įvairių mūsų gaminamų picų. Kaip ir visur, turime specialų dienos pietų meniu. Sriuba ir antrasis patiekalas kainuoja 11 Lt. Greit pasiūlysime ir „Dienos sriubos“, kuri kainuos 2,5 Lt“, – pasakojo „Čiau picerijos“ vadovė Reda Danienė.

Dar daugiau pasiūlymų lankytojams yra parengę picerijų „Pas Paolo“ ir „Bella Italia“ šeimininkai. Kavos puodelis, pyrago gabalėlis, spurgos, meduoliai – visa tai vos už 1 ct siūloma picerijoje valgiusiems klientams. Netrukus „Pas Paolo“ lankytojus nudžiugins ir naujos nuolaidos – visų patiekalų kainos bus sumažintos 25 proc.

Sausį-vasarį lankytojų sumažėjo maždaug 15 proc. Pusryčiaujančių beveik nebeliko, nors anksčiau turėdavome ištikimų klientų, sakė E.Vasylienė.

Pasak picerijos „Pas Paolo“ direktoriaus pavaduotojos Editos Vasylienės, piginti patiekalus verčia ir sumažėjęs klientų skaičius. „Rugsėjį buvome padidinę kainas, nes tuo metu buvo pabrangę degalai, produktai ir kitos žaliavos. Be to, lankytojų srautas buvo išaugęs. Dabar grįšime prie senųjų savo produkcijos kainų. Jos bus adekvačios šiandienai“, – sakė picerijos atstovė.

Verslininkė sakė pastebėjusi, kad pasikeitė lankytojų įpročiai. „Anksčiau pas mus būdavo daug pusryčiaujančių, dabar tokių beveik nebeliko. Tačiau žmonės anksčiau išsiruošia pietauti. Dar viena didesnė klientų banga plūsteli baigiantis darbo dienai. Tuo metu picerijoje skelbiama dar viena akcija: nuo 19 val. visos vidutinės picos kainuoja ne 15, o 13 Lt. „Stengiamės reaguoti į kiekvieną rinkos pokytį ir savo lankytojų norus. Todėl visos akcijos nėra ribojamos laiko terminų. Jos tęsis tol, kol matysime lankytojų susidomėjimą ir naudą“, – sakė E.Vasylienė. Siekdami pritraukti didesnį valgytojų būrį, picerijos vadovai pakoregavo meniu. Prie itališkos virtuvės patiekalų atsirado ir lietuviško maisto.

Nebenori egzotikos

Specialų patiekalų meniu, taip ir pavadintą – „Krizės meniu“ – restoranuose „Katpėdėlė“ neseniai pasiūliusios bendrovės „Vičiūnų restoranų grupė“ valdybos pirmininkas Gediminas Balnis tvirtino, kad jų iniciatyva pasiteisino. „Nuomonės prieštaringos. Yra tokių, kuriems nepatinka, kad naudojamasi visuotine baime, eskaluojamas žodis „krizė“, tačiau dauguma vertina galimybę sutaupyti: patiekalai „Krizės meniu“ yra pigesni maždaug 40 proc., nei kainavo anksčiau, – sakė G.Balnis. – Dabar žmonės nebenori aštuonkojų, perka skanų, bet pigesnį patiekalą. Mes prisitaikėme prie jų norų: jau anksčiau atsisakėme jautienos patiekalų. Kam erzinti klientą, kuris gal ir norėtų užsisakyti jautienos kepsnį, bet negali sau leisti mokėti už jį prašomos kainos?“.

Pašnekovo teigimu, didžiausi lankytojų srautai būna per šventines dienas. Pavyzdžiui, šiemet Valentino dieną apyvarta „Katpėdėlės“ restoranuose buvo net didesnė nei pernai. Tačiau po to būna visiškas štilis. „Savaitę – dvi po švenčių kavinėse būna taip tuščia, kad atrodo, jog žmones kas iššaudė“, - vaizdingai palygino „Vičiūnų restoranų grupė“ valdybos pirmininkas. Verslininkas taip pat pastebėjo, kad kol kas lietuviai netaupo savo šventėms. Joms išleidžiamos panašios sumos kaip ir anksčiau. „Taupysime tol, kol bus krizė. Tačiau neverta tikėtis, kad patiekalų kainos nukris iki 2002-2004 metų kainų. Nekeliame sau tikslų gauti pelno, turime išgyventi“, – sakė restoranų tinklo atstovas.

Anot jo, kavinių tuštėjimą lėmė daug įvairių priežasčių. „Priežasčių šimtas. Kad ir tai, jog į Lietuvą atvyksta mažiau turistų. Jiems nėra kaip mūsų pasiekti, nebent dviračiu, pėsčiomis. Dėl to kavinėse sunkiai rasi užsienietį“, – kalbėjo verslininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius