-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 04 06

Kauno A.Juozapavičiaus prospekto duobės: be vilties pasveikti

Apgailėtinos būklės A.Juozapavičiaus prospektą pastaruosius kelerius metu ne darbais, o žodžiais remontavusi Kauno valdžia gavo dar vieną skaudų antausį. Už prasčiausia Kauno gatve vadinamo prospekto rekonstrukciją verslininkai užsiprašė daugiau nei 40 mln. Lt. Valdininkai neteko žado.
Vairuotojai liūdnai juokauja, jog apverktinoje A.Juozapavičiaus prospekto būklėje galima įžvelgti ir vieną privalumą – stabilias automobilių važiuoklės meistrų pajamas.
Vairuotojai liūdnai juokauja, jog apverktinoje A.Juozapavičiaus prospekto būklėje galima įžvelgti ir vieną privalumą – stabilias automobilių važiuoklės meistrų pajamas. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Nuo pat 2008 m. apie būtinybę imtis Kauno centrą su Panemune jungiančio A.Juozapavičiaus prospekto remonto kalbantys Kauno vadovai, išgirdę pagaliau paskelbtame viešųjų pirkimų konkurse dalyvaujančių verslininkų pasiūlymus, apstulbo.

Valdžios atstovai, kalbėdami apie beveik 4 km ilgio gatvės esminį remontą, iki šiol minėdavo 30 mln. Lt sumą bei pridurdavo, jog kaina gali būti dar mažesnė. Tačiau kelių tiesimo bendrovių siūlymai šias valdininkų iliuzijas sumalė į miltus – visų trijų konkurso dalyvių ištartos sumos viršijo 40 mln. Lt.

„Mes tikėjomės, kad ateis rangovai su 30 ar net su 20 milijonų pasiūlymais. Prieš gerus metus siūlytos kainos atrodydavo net juokingos. Tad ir dabar laukėme kažko panašaus. Bet, pasirodo, dabar jau yra pakilimas“, – konstatavo savivaldybės Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas Zenonas Abramavičius.

Prakalbo apie naują konkursą

„15min“ žiniomis, savivaldybės specialistai jau pateikė išvadas, jog visi trys konkurso dalyviai atitinka sąlygose numatytus reikalavimus. Per artimiausias dvi savaites 40 mln. Lt viršijusius verslininkų pasiūlymus pripažinę netinkamais, Viešųjų pirkimų komisijos nariai su visais dalyviais turėtų pradėti neskelbiamas derybas.

Tačiau neatmetama tikimybė, jog pastaruoju metu darbų stoka nesiskundžiančios kelių tiesimo bendrovės kainos mažinti nesutiks. Tokiu atveju savivaldybė bus priversta A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcijos konkursą skelbti iš naujo.

„Gal tuomet daugiau dalyvių ateitų. Gal geresnio pasiūlymo sulauktume, – svarstė Z.Abramavičius. – Tik blogai tai, kad mes prarandame labai daug laiko“.

„15min“ kalbinti visų trijų konkurse dalyvaujančių bendrovių atstovai nuo bet kokių komentarų susilaikė.

Iš kur gaus pinigų – neaišku

Rekonstrukcijai, kurios metu būtų pakeista ne tik važiuojamoji kelio dalis, bet ir visos po ja bei šalia jos esančios komunikacijos, planuojama panaudoti 18,5 mln. Lt, rezervuotų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Dar 2,3 mln. Lt šiam projektui yra numatyti valstybės biudžete. Jei miesto vadovams pavyktų susitarti su viena iš konkurse dalyvaujančių bendrovių, iš kur savivaldybė gautų likusius beveik 20 mln. Lt?

„Yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos fondas. Dar yra skolintos lėšos“, – konkretaus atsakymo neturėjo Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas.

Praleista gera proga

„Nebe iš pirmo viešųjų pirkimų konkursų matome, kad tie laikai, kuomet kainos būdavo mažinamos ir buvo galima nemažai išlošti, baigėsi. Bendrovės skaičiuoja ir nebėra linkusios dempinguoti kainų“, – kalbėjo kadenciją baigiantis miesto meras Andrius Kupčinskas.

Kauno konservatorių lyderis pripažino, jog jeigu šis projektas būtų buvęs pradėtas bent vieneriais metais anksčiau, A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcija būtų kainavusi kur kas mažiau. Paprašytas įvardinti priežastis, kodėl remonto darbai nepradėti iki šiol, A.Kupčinskas tvirtino: „Buvo daug trukdžių. Reikėjo ir su paveldo sargais kariauti, ir sudėtingą techninį projektą teko koreguoti. Visos procedūros užtruko. Viskas klostosi ne taip, kaip norėtųsi. Bet situacija yra tokia, kokia yra“.

Valdas Kezys, susisiekimo komunikacijų specialistas: „Jeigu savivaldybė darbų sąmatą skaičiavo 2009 ar 2010 metų kainomis, tai viskas ir galėjo tilpti į 30 mln. Lt. Tačiau dabar situacija jau yra kitokia, viskas po truputį stojasi į senesnes vėžes. Verslininkai užsakymų gauna vis daugiau, tad jiems nėra būtinybės dirbti tik tam, kad dirbtų. Konkurencija vėl tampa normali“.

Ričardas Pūkas, Lietuvos „Audi klubo“ prezidentas: „Mes su kolegomis ir draugais juokais tą gatvę vadiname A.Juozapavičiaus žvyrkeliu. Aplink visą Kauną turbūt nerastum tokios baisios būklės žvyrkelio, taip pavojingo automobilio važiuoklei bei pačiam eismui. A.Juozapavičiaus prospekte važinėja daug viešojo transporto. Kas dažniau ten būna, mato, kad ir tie patys troleibusai, sveriantys po keliolika tonų, turi šokti į priešingą eismo juostą, norėdami išvengti duobių. Tad apie saugumą net kalbos nėra. Apie tai, kiek ten žmonės prilaužo savo automobilių, taip pat diskutuoti neverta. Tai yra tiesiog nesuvokiama. Aš gyvenu visai šalia A.Juozapavičiaus prospekto, bet visuomet stengiuosi važiuoti kitomis gatvėmis“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius