Metinė prenumerata vos už 7,99 Eur. 15-tos dienos proga!
Prenumeruoti
2010 09 30

Kauno dramos teatre apsigyveno H.Ibseno „Šmėklų“ personažai (video)

Rugsėjo 30, spalio 9 ir 30 dienomis Kauno valstybiniame dramos teatre (KVDT) debiutuoja viena šio sezono naujiena – drama pagal Henriko Ibseno kūrinį „Šmėklos“.
Spektaklio akimirka
Spektaklio akimirka / KVDT nuotr.

Šeimos ir visuomenės drama estetiškame paveiksle – toks režisieriaus Artūro Areimos sumanymas statant vieną garsiausių dramaturgijos kūrinių – H.Ibseno „Šmėklas“. Kotrynos Daujotaitės scenografijoje ir kostiumuose, Vladimiro Šerstabojevo sukurtame apšvietime personažus kuria Aurelija Tamulytė, Tomas Rinkūnas, Dainius Svobonas, Toma Vaškevičiūtė ir Sigitas Šidlauskas.

1881 metais pasirodžiusios „Šmėklos“ susilaukė daugybės kaltinimų dėl tuo metu neliečiamomis laikytų temų. Konservatyvioje europietiškoje sąmonėje tabu buvo paveldimos venerinės ligos, santuokinė neištikimybė, eutanazija ir daugelis kitų balsu neaptariamų problemų. Jos aktualios ir šiandien, tačiau apie jas kalbama kur kas laisviau.

Suskilusios šeimos paveikslą „Šmėklose“ rašytojas atskleidžia nutraukdamas nuo jo padorumo šydą, po kuriuo slypėjo tikroji Alvingų istorija. Senos nuodėmės ir „gėdos“, sandariai paslėptos po idealios šeimos kauke, sugrįžta kaip šmėklos, reikalaujančios atpirkimo.

H.Ibsenas – vienas pirmųjų dramaturgų, pasukusių realizmo link ir nepabijojusių nagrinėti apsimestinės moralės iškreiptos visuomenės ydų. Suskilusios šeimos paveikslą „Šmėklose“ rašytojas atskleidžia nutraukdamas nuo jo padorumo šydą, po kuriuo slypėjo tikroji Alvingų istorija. Senos nuodėmės ir „gėdos“, sandariai paslėptos po idealios šeimos kauke, sugrįžta kaip šmėklos, reikalaujančios atpirkimo.

Spektaklyje režisierius A.Areima gilinasi į visuomenę, nuolat balansuojančią tarp mito ir realybės. Padorumo standartai, tabu, įvairios ideologijos suformuoja tam tikrą visuomenės mitologiją su jos dievais ir pusdieviais, įkūnijančią kultūrinius žmonių siekius. Siekis bet kokia kaina tokią mitologiją įgyvendinti dažniausiai (o gal ir visada) tampa gyvenimiškos dramos priežastimi. Netikri, sumeluoti šeimyniniai, visuomeniniai vaidmenys subliūkšta susidūrus su realybe, o įprasti problemų sprendimo būdai praranda prasmę.

Pasak režisieriaus, jam rūpi melo (mito) tema, jo galia ir atsakomybės problematika, jos vertė (kaina) šiandieninėje visuomenėje (šeimoje).

„Man įdomu, kas atsitinka su šeima, kuri buvo sukurta melo pagrindu ir, kai melo nebelieka, kai paaiškėjusi tiesa nebeturi jokios prasmės neišvengiamų įvykių grandinėje. Ar pavėluotai pasakyta tiesa dar turi prasmę, ar ji turi vertę?“, – klausia A.Areima.

Spalio 6-ąją spektaklį išvys Dalios Tamulevičiūtės 70-mečiui skirto festivalio publika Varėnoje.

Spektaklio repeticijų akimirkas galima pamatyti vaizdo klipe, sukurtame KVDT darbuotojų.

 

VIDEO: Smeklos.mpg

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius