-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 03 16

Kauno piktžaizdė – duobėtos gatvės

Prie automobilio vairo besėdantys ar viešuoju transportu besinaudojantys kauniečiai jau pavargo kratytis duobėmis nusėtais miesto keliais. Žvelgiant į miesto biudžetą, paguoda nedidelė – šiais metais kelių tvarkymui lėšų bus skirta 20 proc. mažiau nei pernai.
Prašvitus pavasario saulei duobės Kauno gatvėse pradėjo „dygti“ tarsi grybai po lietaus.
Prašvitus pavasario saulei duobės Kauno gatvėse pradėjo „dygti“ tarsi grybai po lietaus. / Eriko Ovčarenko/dienraščio „15 minučių“ nuotr.

AB „Autrolis“ troleibusų ūko viršininkas Algirdas Širvinskas teigė, kad duobės Kauno gatvėse – problema numeris vienas. Duobės sukelia aibes bėdų troleibusų ratams. Keleiviai taip pat patiria nepatogumų. „Dažniausiai lūžta amortizatoriai. Vairuotojai privalo skubėti ir laikytis grafiko, visas duobes sužiūrėti sunku, ypač kai palyja ir jų nesimato. Per duobes kratomi ir keleiviai“, – pasakojo A.Širvinskas.

Kauno savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys informavo, kad pirmiausia bus tvarkomos avarines situacijas sukeliančios duobės. Joms likviduoti iš savivaldybės biudžeto jau yra numatyta 130 tūkst. Lt.

„Duobių remontuoti dar neleidžia temperatūra. Atsižvelgiant į seniūnijų prašymus sudaromi grafikai, pagal kuriuos tvarkomos giliausios duobės“, – informavo Z.Girčys.

Valdininkas teigė, kad visos kitos duobės bus tvarkomos per kasmetinį pavasarinį remontą, kuris prasidės vos atšilus orams. Lėšas planiniam remontui skiria Lietuvos automobilių kelių direkcija. Miestui sulaukus pinigų, bus paskelbtas tvarkymo darbų konkursas. Tiesa, šiais metais suma bus apie 20 proc. mažesnė nei pernai, kuomet gatvių tvarkymui buvo skirta daugiau nei 30 mln.Lt.

Kauno savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys informavo, kad pirmiausia bus tvarkomos avarines situacijas sukeliančios duobės.

Nors dalis kauniečių supranta, kad pavasarį duobės veriasi lyg piktžaizdės, dauguma padėtimi miesto gatvėse itin nepatenkinti.

„Dažniausias mano maršrutas driekiasi nuo Eigulių mikrorajono, kur gyvenu, iki K.Petrausko g., kur dirbu. Savanorių pr. esu patenkintas, Eiguliuose gatvės taip pat gana tvarkingos, o K.Petrausko g. pagrindines duobes esu įsidėmėjęs“, – paklaustas, kaip vertina Kauno kelių būklę, pasakojo kaunietis Aurimas Urbonas. Tačiau jau daugiau nei 4 metus automobilį vairuojantis vaikinas apie kitas miesto gatves buvo kitokios nuomonės. „Chemijos pr. – tikra tragedija. Baisios duobės Aleksote, Panemunėje, net centrinėse miesto gatvėse. Į mažesnes gatveles kartais net baugu įsukti – ten kelio viduryje neretai žiojėja aibė pačių įvairiausių dydžių ir pločių jau net ne duobių, o tiesiog griovių“, – vaizdingai dėstė A.Urbonas.

Jaunam vyrui antrino ir kaunietė Monika. Kasdien po pačius įvairiausius laikinosios sostinės kampelius naršanti moteris teigė, kad pastaruoju metu visas jos dėmesys sukoncentruotas vien tik į važiuojamosios kelio dangos defektus.

„Aš nebegaliu stebėti kelio ženklų, užsispoksojusi į duobėtą kelią bijau, kad galiu nepastebėti ir per perėją einančių pėsčiųjų. Pagrindinis mano uždavinys prie vairo – neduok Dieve neįvažiuoti į gilią duobę ir ten nepalikti automobilio rato“, – Kauno kelių būkle baisėjosi ką tik naują automobilį įsigijusi Monika. Anot pašnekovės, kraupiausia padėtis yra Juozapavičiaus pr., Veiverių pl., Taikos pr., ypač toje vietoje, kur leistinas greitis yra 80 km per val.

Atsiprašo ir prašo atidumo

„Duobės atsiranda todėl, kad gatvių pagrindai yra blogi. Vanduo per plyšius įsiskverbia gilyn į kelio dangą, o pašalus ledas ją ardo. Dėl temperatūrų pokyčių Lietuvos geografinė padėtis bene pati blogiausia pasaulyje kelių atsparumo atžvilgiu. Pavasarį naktimis temperatūra minusinė, dieną – pliusinė, o tai – baisus dangos ardymas“, – sakė miesto Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Z.Girčys. Pašnekovas teigė, kad jei būtų geresni laikai, miestas galėtų pasiimti pusės milijardo paskolą ir uždėtų naują dangą visose gatvėse.

„Atšils orai, pulsim viską tvarkyti. Dabar duobes remontuojame užpildami bitumo emulsija su skalda. Likviduojame avarines situacijas, kad neįvažiuotų mašinos. Deja, dirba tik viena įmonė, per dieną sutvarko maždaug 50 kvadratų duobių. Tačiau duobės nuolat atsinaujina, atsiveria naujos. Per vieną dieną gali įlūžti dideli plotai kelio dangos. Vanduo ją gadina“, – sakė Z.Girčys prašydamas visų miesto gyventojų supratingumo. Anot pašnekovo, komunalinio ūkio skyrius sulaukia labai daug gyventojų skundų.

„Norėčiau gyventojų atsiprašyti ir paprašyt, kad elgtųsi adekvačiai šiam laikui. Kad važiuotų atsargiai, kad nebūtų bėdos nei pačiam, nei aplinkiniams. Tas aparatas, kuris važinėja ir duobes lopo dieną naktį, vienu metu negali aptarnauti viso miesto“, – sakė Z.Girčys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius