Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kauno rajone daugiavaikės šeimos piktinasi – vyresnės nei 7 metų atžalos jau nėra vaikai?

Vaikai
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr. / Asociatyvi iliustracija: vaikai
Šaltinis: 15min
2
A A

Daug metų tris ir daugiau vaikų auginančios šeimos Kauno rajone mokėjo pusę kainos už vaikų išlaikymą darželiuose. Tačiau jau daugiau kaip dveji metai ši lengvata likusi tik tiems tėvams, kurie augina ne mažiau kaip tris darželinukus. Kai tik vienas jų sulaukia mokyklinio amžiaus, lengvata dingsta.

Tokia galimybe Kauno rajono savivaldybė pasinaudojo, kai šios kadencijos Vyriausybė panaikino tvarką, kuri įpareigojo taikyti nuolaidas už vaiko išlaikymą darželyje visoms daugiavaikėms šeimoms, auginančioms 3 ir daugiau vaikų iki 18 metų.

Redakcijos žiniomis, daugelis šalies savivaldybių vis dėlto paliko ankstesnę 50 proc. mokesčio nuolaidą daugiavaikėms šeimoms ir tuo atveju, kai darželį lieka lankyti nors ir vienas vaikas, o kiti yra moksleiviai. Nuolaida taikoma net ir tada, kai darželinuko broliai ar seserys yra vyresni nei 18 metų dieninių studijų studentai.

Lengvatos neteko išleidusi dukrą į mokyklą

Kauno rajono gyventoja Gitana Strakauskienė augina 9, 6 ir 3 metų dukras. „Kadangi viena dukra lanko mokyklą, mums jau nepriklauso lengvatinis mokestis už darželį. Ar tai reiškia, kad nuo tada, kai vaikui sukanka 7 metai, vaikas tampa ne vaikiško amžiaus ir šeima jau nelaikoma daugiavaike?“, – stebėjosi G.Strakauskienė.

Vieno vaikui maitinimui darželyje moteriai reikia skirti apie 58 eurus per mėnesį. Tos sumos užtektų ne už vieną, bet už dvi mažametes, jei liktų iki 2013 m. vasaros buvusi tvarka.

Vieno vaikui maitinimui darželyje moteriai reikia skirti apie 58 eurus per mėnesį. Tos sumos užtektų ne už vieną, bet už dvi mažametes, jei liktų iki 2013 m. vasaros buvusi tvarka.

„Nesame socialiai remtini, tačiau auginant tris vaikus svarbus kiekvienas euras, juk mokyklinio amžiaus dukrai, dėl kurios amžiaus dabar esame traktuojami kaip nedaugiavaikė šeima, reikia skirti daug lėšų mokyklos reikmėms“, – kalbėjo G.Strakauskienė.

Neliko pirmumo teisės 

Jolanta Starevičienė neseniai pagimdė trečią vaiką. Jis yra kelių mėnesių, bet mama susirūpino, kad neturi kitos daugiavaikėms šeimoms anksčiau taikytos lengvatos – garantuotos vietos darželyje nelaukiant eilėje: „Dukra jau pirmokė, jaunesnis sūnus yra ketverių metų. Taigi vienas vaikas jau yra ne darželinukų amžiaus ir nesu garantuota, kad mano jaunėlis pateks į darželį sulaukęs dvejų metų.“

Kauno rajone kelios šeimos kreipėsi į Seimo kontrolierių, prezidentūrą, Kauno rajono savivaldybę prašydamos paaiškinti, ar tokie sprendimai reiškia, kad jos prarado daugiavaikės šeimos statusą. „Paaiškinimo nesulaukėme“, – teigė tėvai.

Nustatė naują tvarką

Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Angelė Ščiukauskienė 15min.lt sakė, kad 2013 m. birželio 27 d. Kauno rajono taryboje buvo priimtas sprendimas, kuriame numatytos lengvatos tik ikimokyklinio amžiaus vaikams.

„Vyresni daugiavaikių šeimų vaikai (mokyklinio amžiaus vaikai 7 metų ir vyresni), gauna kitas lengvatas. Siekiant paremti šeimas, auginančias mokyklinio amžiaus vaikus, priimtas socialinės paramos mokiniams įstatymas. Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas yra savarankiška savivaldybės funkcija. Kauno rajono savivaldybės taryba nustato vaikų mokesčio už ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų išlaikymą Kauno rajono švietimo įstaigose tvarką“, – kalbėjo A.Ščiukauskienė.

Vyriausybė suteikė savivaldybėms laisvę

Vyriausybės atstovė Kauno apskrityje Inesa Klimaitė-Mašalienė taip pat teigė, kad savivaldybės turi teisę pačios numatyti mokesčio dydį ir organizuoti ikimokyklinių įstaigų darbą.

Ji priminė, kad 1995 m. Vyriausybė buvo priėmusi nutarimą, kuris numatė, kad visoje šalyje šeimos, auginančios 3 ir daugiau vaikų iki 18 metų amžiaus, moka pusę vaiko išlaikymo kainos ikimokyklinėse ugdymo įstaigose. 2013 m. birželio 20 d. šis nutarimas neteko galios.

„Lietuvos savivaldybių asociacija atkreipė dėmesį į tai, kad šis nutarimas ne tik prieštarauja Vietos savivaldos įstatymo ir Švietimo įstatymo nuostatoms, bet neatitinka ir socialinės paramos pagrindinių principų, kadangi minėtame nutarime nustatytos lengvatos galėjo būti teikiamos neįvertinant šeimos pajamų, todėl buvo sudaryta galimybė remti šeimas, kurioms ši parama nėra būtina“, – sakė I.Klimaitė-Mašalienė. 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min