Parengtame dokumente patikslintos administratorių organizuojamų namo priežiūros paslaugų ir darbų pirkimo procedūros, numatytos galimybės gyventojams patiems kontroliuoti paslaugų pirkimus.
„Didžiausia daugiabučių namų administravimo problema yra viešųjų pirkimų, statybų, remontų, avarijų likvidavimo procedūrų nereglamentavimas. Gyventojai skundžiasi užkeltomis darbų kainomis, jiems neaišku, kur panaudojami iš jų surinkti pinigai“, – sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Gatautis.
Pasak valdininko, pirmiausia reikia siekti, kad visi ar bent dauguma daugiabučių įkurtų savo gyvenamųjų namų savininkų bendrijas, kurios galėtų pačios samdytis licenciją turintį administratorių ir reikalauti iš jo atsakomybės. „Santykiai tarp namo butų savininkų ir administratoriaus turėtų būti apibrėžti sutartimis. Viena sutartis būtų sudaryta dėl pačių administravimo paslaugų tiekimo, o antrojoje būtų išvardintos paslaugos, kurias butų savininkai įsipareigotų pirkti iš administratoriaus. Namų administratoriai negalėtų priversti mokėti už paslaugas, kurių gyventojai nepageidauja“, – pabrėžė R.Gatautis.
Darbo grupės svarstomame projekte numatyta, kad kiekvienas namas privalės turėti Kaupiamųjų lėšų sąskaitą, kurioje lėšos būtų kaupiamos namo ir liftų atnaujinimui bei planuojamiems remonto darbams. „Kol kas turime tik nuostatų projektą, tačiau net neabejoju, kad artimiausiu metu jie bus patvirtinti ir pradės galioti. Savivaldybė siekia, kad kuo daugiau visuomenės įsitrauktų į diskusiją aptariant nuostatų projektą. Reaguodami į miestiečių siūlymus ir pastabas dar galėsime atlikti korekcijas“, – kvietė aptarti projektą R.Gatavutis. Gyventojų pastabų laukiama šiais elektroninio pašto adresais admnuostatai@kaunas.lt