TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Kauno troleibusų vairuotojai streikuoja. Įmonės vadovai kreipėsi į teismą (nuotraukos, papildyta 15.25 val.)

Streikas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Streikas
Šaltinis: 15min
0
A A

Kaip ir buvo planuota, ankstyvą pirmadienio rytą dalis atlyginimų mažinimui nepritariančių bendrovės „Autrolis“ vairuotojų pradėjo neterminuotą streiką. Įmonės vadovai, pasirūpinę, jog vietoj dalies į gatves neišvažiavusių troleibusų jų maršrutais važiuotų bendrovių „Kauno autobusai” ir „Kautra“ autobusai, tvirtina, jog viešuoju transportu besinaudojantys kauniečiai jokių nepatogumų dėl streiko pajusti neturėtų. Po pietų paaiškėjo, jog "Autrolio" vadovas kreipėsi į Kauno miesto apylinkės teismą, prašydamas neterminuotą streiką pripažinti neteisėtu.

Lygiai prieš savaitę įspėjamąjį 2 valandų streiką surengę Kaune dirbantys troleibusų vairuotojai šįsyk ėmėsi žymiai drastiškesnių priemonių – dalis bendrovės darbuotojų šiandien visai neketina sėsti prie elektra varomų transporto priemonių vairo. Streikui, apie kurį oficialiai buvo pranešta iš anksto, intensyviai ruošėsi ir 15 proc. vairuotojų atlyginimus nutarę sumažinti AB „Autrolis” vadovai.

Kadangi praėjusią savaitę vykusio įspėjamojo streiko metu protestuojantys vairuotojai trukdė dirbti nestreikuojantiems kolegoms, šįkart buvo siekiama to išvengti – iš vakaro didžioji dalis troleibusų iš Islandijos plente esančios įmonės teritorijos buvo nutempti į kitas miesto vietas, kur visą naktį juos akylai saugojo apsaugininkai. Be to, patys pirmieji troleibusų vairuotojai į gatves išvažiavo gera valanda anksčiau nei įprastai ir iki oficialios savo darbo pradžios visą tą laiką tiesiog važinėjosi po Kauną nestodami viešojo transporto stotelėse. Tuo įsitikino ir 15min.lt žurnalistas, keliose stotelėse pabandęs pasinaudoti troleibusų paslaugomis – nė vienas vairuotojas net nestabteldavo. Bendrovės „Autrolis” vadovai, siekdami, jog miestiečiai dėl streiko pajustų kaip įmanoma mažiau nepatogumų, į pagalbą netgi pasitelkė įprastai mieste bei užmiestyje važinėjančius autobusus.

Tvirtina, jog nepatogumų miestiečiai nepajus

Ei, Mino, mes ne lego kaladėlės, ne vatos prikimštos lėlės, jei norėsim, mes streikuosim ir troleibusus vairuosim„Mes dabar esame užtikrinę minimalius poreikius. Mieste važinėja apie 70 proc. mūsų troleibusų, paprastai važinėjančių kiekvieną dieną”, – tikino bendrovės „Autrolis” komercijos direktorius Mindaugas Kučinovas, taip išsisukdamas nuo klausimo, kiek tiksliai ankstų pirmadienio rytą į gatves išvažiavo troleibusų. 15min.lt žiniomis, vietoj apytikriai 70 troleibusų, įprastos darbo dienos rytą kursuojančių mieste, šiandien į gatves išvažiavo apie 50.

„Kauniečiams nepatogumų nebus jokių, – gana užtikrintai paryčiais, 4 val., 15min.lt pareiškė M.Kučinovas. – Praktiškai niekas nepajus. Eismas taip suorganizuotas, kad žmonės nepajus. Aišku, žmonės galbūt nustebs vietoj troleibuso išvydę autobusą, bet švieslentėse bus bėganti eilutė, kuri apie tai informuos.“

Pas streikuotojus atvyko meras

Dar prieš 4 val. ryto, kuomet oficialiai turėjo prasidėti streikas, prie Islandijos plente esančios bendrovės “Autrolis” būstinės būriavosi keliasdešimt žmonių. Tiesa, dalį jų sudarė streikuojančių vairuotojų artimieji. O ir dalis susirinkusiųjų vairuotojų, kaip jie patys prisipažino, po pietų keičiantis pamainomis ketina sėsti prie troleibuso vairo. Greta minios esančioje aikštelėje stovėjo 5 policijos pareigūnų ekipažai.

Ties išvažiavimu iš įmonės teritorijos ant plačios gatvės buvo sudėta šimtai uždegtų žvakučių, dėl kurių tamsoje paskendusi gatvė panašėjo į lėktuvų pakilimo taką. Keletas iš streikuotojų rankose laikė plakatus su kreipiniais į bendrovės ir miesto vadovus. Dalį įmonės “Autrolis” vairuotojų vienijančios profesinės sąjungos pirmininkas Petras Balčaitis, rankose laikydamas megafoną, miniai vardino savivaldybės bei “Autrolio” vadovų sprendimų trūkumus bei tai, kaip jie iš tiesų turėtų dirbti. Keletas vyriškių viską aplinkui filmavo, daugelis rankose turėtų fotoaparatus.

Maždaug 4.25 pas streikininkus atvyko miesto meras Andrius Kupčinskas, kuriam iškart teko atremti daugybę įpykusių ir vienas už kitą garsiau rėkusių vairuotojų kaltinimus.
“Kalantą didvyriu padarė, tą patį padarysime ir mes. Galbūt tada atkreipsime dėmesį”, - šaukė vienas iš vairuotojų.

Vairuotojai pravardžiavo vadovą

Kiek atokiau nuo minios stoviniavo “Autrolio” vadovai bei atsakingi savivaldybės valdininkai. Kartas nuo karto vairuotojai jų adresu garsiai mesteldavo aštresnę repliką.
“Ei, Mino (taip vairuotojai tarpusavyje vadina “Autrolio” generalinį direktorių Mindaugą Legą, - red.), mes ne lego kaladėlės, ne vatos prikimštos lėlės, jei norėsim, mes streikuosim ir troleibusus vairuosim”, - į įmonės vadovą ketureiliu kreipėsi garsiagerklis vyriškis, taip sukeldamas minios juoką ir netgi audringus plojimus.

Galiausiai M.Legas priėjo pries su minia bendraujančio mero ir megafoną paėmė į savo rankas. Atsakęs į keletą kandžių savo pavaldinių replikų, įmonės vadovas sulaukė klausimo apie savo atlyginimo dydį.
“Aš žinau, Legas uždirba 10 tūkstančių”, - minioje sukeldama bruzdesį, garsiai pareiškė viena troleibuso vairuotoja.

“Aš tiek tikrai neuždibu. Be to, mano, kaip ir kitų administracijos darbuotojų atlyginimas neseniai buvo sumažintas 21 proc”, - atsakė M.Legas, nesutikęs atskleisti, kiek jis uždirba.
Tuomet iniciatyvos ir megafono ėmėsi meras, pareiškęs, jog “Autrolis” yra savivaldybės valdoma įmonė, išlaikoma iš mokesčių mokėtojų pinigų ir generalinio direktoriaus atlyginimas neturėtų būti slepiamas. Nors M.Legas bandė išsisukinėti, galiausiai pažadėjo paviešinti visų įmonės vadovų atlyginimų dydžius.

“Jeigu mūsų reikalavimai nebus įvykdyti iki rugsėjo 8 dienos, mes streikus rengsime prieš tai neįspėję”, - veikiausiai numanydamas, jog šiandien vykstantis streikas didesnio chaoso Kauno viešojo transporto judėjime nesukels, merui ir M.Legui pagrasino profsąjungos lyderis.
Tuo tarpu M.Kučinovas, paprašytas paprognozuoti šiuo metu besirutuliojančios istorijos pabaigą, demonstravo optimizmą.

“Aš manau, kad streikuotojai suvoks situaciją ir galbūt nusileis. Nes kiekviena streiko diena jiems yra neapmokama. Tad nemanyčiau, kad žmonės galės tokiais laikais tai sau leisti”, - teigė įmonės komercijos direktorius.

Streikuotojai puolė prie autobuso

“Ten be šviesų važiuoja. Policija, bauskite pažeidėją”, - išvydęs netoliese be šviesų važiuojantį troleibusą, šūktelėjo vienas iš streikuojančių vairuotojų.
Netrukus į greta “Autrolio” pastato esančią galinę viešojo transporto stotelę atvažiavo įmonės “Kautra” autobusas, šiandien “pavaduosiantis” 1-ojo maršruto troleibusą. Pamačiusi autobusą, minia garsiai suošė, o keliolika drąsesnių vairuotojų pasileido link jo bėgti.

Kol “Kautros” uniformą vilkintis vairuotojas lauke rūkė, smalsuoliai apžiūrėjo autobuso viduje įrengtus senus, mechaninius komposterius, o kelios moterys, nubėgusios iki administracinio pastato atsinešti bilietėlių, pasiryžo su autobusu pakeliauti po Kauną.
“Na šiandien man tikrai bus linksmiau nei kad važiuoju tarp miestų”, - kalbėjo linksmai nusiteikęs “Kautros” vairuotojas.

Kreipėsi į policiją

Nors šiandien nuo pat ryto netoliese minios budėję keliolika policininkų buvo tik stebėtojai, streikuotojai reikalų su pareigūnais vis tik turėjo. Tiesa, ne šiandien, o vakar vėlai vakare. Pasak profsąjungos lyderio pavaduotojos Aldonos Paliolienės, sužinoję, jog iš įmonės teritorijos yra ištempinėjami troleibusai, streikuotojai nedelsiant kreipėsi į policiją.
“Policijai norėjome įteikti pareiškimą dėl galimo trukdymo streikui, nes darbdaviui tą daryti draudžia Darbo kodeksas. Deja, Žaliakalnio nuovadoje mūsų pareiškimo niekas nepriėmė. Tuomet nuvykome į Vyriausiąjį policijos komisariatą, kur mums sekėsi kur kas geriau”, - pasakojo A.Palionienė.

Kreipėsi į teismą

AB „Autrolis“ generalinis direktorius Mindaugas Legas kreipėsi į Kauno miesto apylinkės teismą, prašydamas  Kauno troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos  pirmadienį paskelbtą neterminuotą streiką pripažinti neteisėtu.

Rugpjūčio 19 dieną įvykusio keleivių vežimo tarnybos darbuotojų slapto balsavimo metu buvo gautas pritarimas Kauno troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos komitetui nuo rugpjūčio 24 dienos skelbti neterminuotą streiką.

Darbo kodekse įtvirtintas reikalavimas streiką organizuojančiai profesinei sąjungai  apie būsimą streiką miesto visuomeninio transporto įmonėje raštu informuoti darbdavį ne vėliau kaip prieš 14  dienų. Atsakovas šio reikalavimo nesilaikė ir apie skelbiamą neterminuotą streiką ieškovą informavo prieš 4 dienas.

Be to, vykdant slaptą balsavimą dėl pritarimo troleibusų vairuotojų streikui, nebuvo įrengtos balsavimo kabinos. Keleivių vežimo tarnybos darbuotojai balsavimo biuletenius buvo priversti pildyti viešai. Viešas slapto balsavimo biuletenio pildymas pažeidžia slapto balsavimo vykdymo principus ir tikslus.

„Autrolio“ vadovas mano, kad šioje byloje privalu taikyti laikinąsias apsaugos priemones - uždrausti  Kauno troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos komitetui vykdyti neterminuotą streiką, nes galimas teismo sprendimas šioje civilinėje byloje gali netekti prasmės.

Keleivių pervežimas yra pagrindinė „Autrolio“ veiklos kryptis, iš kurios gaunamos pajamos. Paskelbus neterminuotą streiką, „Autrolio“ troleibusai per dieną nenuvažiuoja 24 181 km., negauna 103 494 litų pajamų. Bendrovė šiuo metu turi 1,9 mln. litų tiekėjams pradelstų skolų, 1,8 mln. litų įsiskolinimą valstybės biudžetui, 39,6 mln. litų kreditorinį įsipareigojimą Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui.

„Neterminuoto streiko metu ieškovas negauna pajamų, dėl ko iškyla grėsmė, kad sutriks atsiskaitymai su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku, atsiranda reali grėsmė ieškovo sąskaitų inkasavimui dėl skolų valstybės biudžetui ir tiekėjams. Tai gali priversti stabdyti įmonės veiklą ar ją  visiškai nutraukti, skelbiant bankrotą“, - rašoma ieškinyje teismui.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min