Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Keleivinis transportas – ant bedugnės krašto

Keleivių vežėjų forumas
„Linavos“ nuotr. / Keleivių vežėjų forumas
Šaltinis: 15min
0
A A

Viešasis transportas išgyvena vieną sunkiausių veiklos periodų. Dėl bendrai pablogėjusios šalyje ekonominės padėties sumažėjęs keleivių skaičius, padidėjęs akcizas degalams, panaikintas lengvatinis PVM tarifas keleiviniam transportui, sutrikęs savivaldybių atsiskaitymas su keleivių vežėjais, suaktyvėjęs nelegalus verslas – visos šios problemos žlugdo viešąjį transportą.

„Šiandien skamba kaltinimai keleivių vežėjams esą jie vienašališkai didina bilietų kainas, tačiau nesigilinama kas iš tiesų priima tuos sprendimus ir kodėl tai vyksta. Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“, ne kartą kreipėsi į valstybines institucijas dėl žlugdančių mokestinių teisės aktų, įvairiuose susitikimuose siūlė būdus situacijai keleiviniame kelių transporte pagerinti. Šiandien savivaldybių ir kitų valdžios institucijų atstovai priima sprendimus dėl viešojo transporto įmonių finansinės būklės, bilietų kainų, mokesčių.“, – teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Pasak Mindaugo Grigelio, asociacijjos „Linava“ viceprezidento, vežėjų atstovai siūlo Vyriausybei ir savivaldybėms atkreipti dėmėsį į tai, jog visuomeninio transporto įmonėms būtini greiti sprendimai, nes kitu atveju dalis įmonių gali dar giliau įklimpti į skolas arba patirti rimtų veiklos trukdžių. “Šiuo metu yra nemažai savivaldybių, kurios nepilnai atsiskaitė su vežėjais už gyventojams suteiktas vežimo paslaugas, dėl to keleivių vežėjai negali laiku atsiskaityti su Valstybine mokesčių inspekcija (VMI) ir Sodra. Už laiku nesumokėtus mokesčius jiems taikomos griežtos sankcijos. Prašėme išnagrinėti galimybę įteisinti užskaitas tarp savivaldybės, Tuomet savivaldybė apmokėtų viešojo transporto įmonės skolą VMI, šia suma sumažindama įsiskolinimą įmonei”, – sako M. Grigelis.

Dar vienas Valstybės smūgis keleivių gabenimu užsiimančioms bendrovėms – šių metų kovo 4 d. priimtas Vyriausybės sprendimas 140 mln. Lt Europos Sąjungos struktūrinę paramą autobusų parkui atnaujinti, skirti Ūkio ministerijos kompetencijai. Pastaroji šiuos pinigus ketina panaudoti būsto renovacijos programai, teigiama pranešime spaudai.

„Šiltinti namus – svarbu, tačiau atimti iš vežėjų pinigai galėjo kur kas efektyviau pasitarnauti visuomenės gerovei ir saugumui. Du metus ministerijose vilkinta ES lėšų įsisavinimo programa visuomeniniam transportui atnaujinti galiausiai baigėsi tuo, kad parama buvo vienašališkai, nepasitarus su vežėjais, skirta nieko bendro su transportu neturinčiai sričiai, – teigia A. Kondrusevičius. – Už šiuos pinigus planuota įsigyti daugiau kaip pusantro šimto naujų, ekologiškų autobusų, pakeisti aplinkai ir sveikatai pavojingas senas, techniškai netvarkingas transporto priemones. 140 mln. Lt galbūt užteks keletui namų apšiltinti, tačiau kur kas didesnė visuomenės dalis liks be ekologiškų ir saugių susisiekimo priemonių”.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min