Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Klaipėdiečiams – dar viena transporto naujovė

Už bilietą nuo lapkričio gali tekti mokėti 20 centų brangiau.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr. / Šiuo metu trys bendrovės organizuoja susisiekimą autobusais, o maršrutinių taksi kursuoja apie 100.
Šaltinis: 15min
0
A A

Pernai transporto sistemoje įdiegus naujovę, kai keleiviai į autobusus lipa tik pro priekines duris, klaipėdiečių laukia dar viena naujiena.

Šiuo metu kaip dvi atskiros susisiekimo rūšys gyvuojantys autobusai ir individualiai paslaugas teikiantys mikroautobusai sudarys bendrą sistemą. Pasak vicemerės Juditos Simonavičiūtės, šiuo metu mieste yra trys bendrovės, organizuojančios susisiekimą autobusais, o maršrutinių taksi kursuoja apie šimtas.

Rudenį baigiasi savivaldybės ir vežėjų autobusais sutartis. Šioms bendrovėms atlyginama už nuvažiuotus kilometrus. Jeigu taryba patvirtins naują susisiekimo koncepciją, naujas konkursas bus skelbiamas ir autobusams, ir mikroautobusams. Tokios tvarkos nėra nė viename Lietuvos mieste.
 

„Ne paslaptis, kad maršrutinių taksi skaičius yra smarkiai sumažėjęs, jų buvo 800, vėliau apie 400. Išgyvenimo klausimas labai aktualus, ilgai vyko diskusija – kaip jie vertintų, jei naujas konkursas susisiekimo paslaugoms būtų skelbiamas kitais principais ir jiems, kaip ir vežėjams autobusais, būtų mokama už nuvažiuotą kilometrą. Jie neprieštaravo, kad šiuo keliu būtų einama“, – pasakojo vicemerė.

Maršrutiniais autobusiukais gyventojai taip pat galėtų važiuoti pasižymėdami vienkartinį arba įsigiję elektroninį bilietą. Jie stotų stotelėse.

Važiuotų ir už miesto

15min.lt/Egidijaus Jankausko nuotr./Bendrovių, vežiojančių keleivius mikroautobusais, vadovai skaičiuoja, kad keleivių nuo lapkričio smarkiai sumažėjo.
15min.lt/Klaipėdoje keleiviams paslaugas siūlo apie šimtas mikroautobusų.

„Schema būtų maždaug tokia: kadangi miestas driekiasi išilgai, maršrutiniai mikroautobusai privežtų gyventojus prie magistralinių miesto gatvių. Tarkime Giruliai: žiemos metu žinome, kad apkrova nėra didelis, maršrutiniai taksi privežtų iki nustatytos vietos, pavyzdžiui, iki Tuberkuliozės ligoninės“, – sistemos naujoves aiškino J.Simonavičiūtė.
 

Dar viena naujovė, kad atvykus iki persėdimo vietos keleiviui nereikėtų pirkti naujo bilieto – jis galėtų tęsti kelionę tuo pačiu. Pasak vicemerės, miestas bus suskirstytas į zonas ir, jei gyventojas keliaus tik savo zonoje, jam pakaks vieno bilieto, o jei norės nukakti per visą miestą, tuomet prireiks kelių bilietų.

Maršrutiniai taksi galėtų peržengti ir Klaipėdos ribą – iki magistralinių gatvių vežti Jakų, Gindulių, Žaliojo slėnio, Kalotės gyventojus. Nauja sistema būtų palanki ir Smeltės kvartalo gyventojams. 

Padaugėtų keleivių

Maršrutiniais autobusiukais gyventojai taip pat galėtų važiuoti pasižymėdami vienkartinį arba įsigiję elektroninį bilietą. Jie stotų stotelėse.
Anot vicemerės, nauja sistema siekiama didinti visuomeninio transporto patrauklumą, skaičiuojama, kad maždaug 3 proc. padaugėtų keleivių, nes sistemos dalimi taptų gyventojai, iki šiol važinėję tik mikroautobusais. Tai padėtų sumažinti ir degalų sąnaudas. Pavyzdžiui, šiuo metu į Girulius žiemos metu vyksta dideli autobusai, o pagal naują tvarką vyktų mažieji. Tai sumažintų ir aplinkos taršą. Be to, pasak J.Simonavičiūtės, nauja sistema padėtų išlaikyti darbo vietas mikroautobusų vairuotojams.

Skaičiuojama, kad pagal naują tvarką savivaldybei gali tekti dotuoti autobusų kursavimą maždaug 400 tūkst. Lt per metus, tačiau, vicemerės teigimu, jei lėšų savivaldybei pristigs, kai kuriais maršrutais bus važiuojama rečiau.
 

Netrukus naujos sistemos bus kviečiami įvertinti ir klaipėdiečiai. Po visų procedūrų sprendimas bus pristatytas tarybos nariams. Jei šie pritars – nauja sistema pradės veikti kitą pavasarį arba vasarą.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min