Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Klaipėdos taryba spręs dėl prestižinės regatos „Volvo Ocean Race“

Regatos dalyviai nuo vėlyvo rudens iki vasaros varžosi plaukdami aplink pasaulį.
Volvo Ocean Race rengėjų nuotr. / Regatos dalyviai nuo vėlyvo rudens iki vasaros varžosi plaukdami aplink pasaulį.
Šaltinis: 15min
0
A A

Į Klaipėdos miesto tarybos komitetus jau keliauja sprendimo projektas dėl Klaipėdos miesto paraiškos dalyvauti prestižinės regatos „Volvo Ocean Race“ (VOR) finišo uosto atrankoje. Sprendimą šiuo klausimu uostamiesčio politikai turės priimti spalio 23-ąją vyksiančiame tarybos posėdyje.

Aplink pasaulį vyksiančių jachtų lenktynių organizatoriai dar šiais metais  planuoja  išrinkti ir oficialiai paskelbti 2014-2015, 2017-2018 metų regatos finišo uostus. 

Neoficialiais duomenimis, dėl šios teisės konkuruoja dešimtys Europos uostamiesčių, pasirengusių glaudžiai bendradarbiauti su renginio organizatoriais, prisidėti lėšomis bei sukurti didžiųjų jachtų lenktynėms būtiną infrastruktūrą. Klaipėdos  miestas turi realią galimybę pretenduoti tapti VOR finišo uostu, nes regatoje ketina  startuoti Lietuvai atstovausianti jachta, kurios branduolį sudaro legendinio „Tūkstantmečio odisėjos“ projekto iniciatoriai ir organizatoriai.

Prestižinė regata

Šių metų lenktynių finiše Galvėjuje (Airija) sulaukta maždaug  1 mln. lankytojų, o miesto pajamos siekė 100 mln. eurų.

„Volvo Ocean Race“ – didžiausios pasaulyje jachtų lenktynės, pagal savo mastą,  informacinę sklaidą bei turistų trauką prilyginamos garsiosioms „Tour De France“  lenktynėms ar pasauliniams golfo turnyrams. Organizatoriai skelbia, jog vien šių metų lenktynių finiše Galvėjuje (Airija) sulaukta maždaug  1 mln. lankytojų, o miesto pajamos siekė 100 mln. eurų.

Teikdamas Tarybos komitetams sprendimo projektą dėl VOR finišo organizavimo Lietuvos  uostamiestyje, Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas sako, jog regata gali  tapti didžiausia iki šiol Lietuvoje įgyvendinta jūrine ambicija.

„Klaipėdoje lankęsi  VOR inspektoriai kruopščiai vertino mūsų galimybes priimti šį renginį ir turime daug vilčių būti pirmuoju ir vieninteliu Baltijos jūros uostu, pažymėtu „Volvo Ocean  Race“ ženklu. Patirties ir pajėgų suorganizuoti deramo lygio regatos sutiktuves mums  pakanka ir tai jau esame įrodę per  „Tall Ships Race“ regatas. Jau tada į  uostamiestį plūdo šimtatūkstantiniai svečių srautai. Neabejoju, jog ir per šią  regatą Klaipėda sulauktų didžiulio turistų dėmesio, tačiau  ši garbė – tai ir  finansiniai įsipareigojimai, kuriuos turi prisiimti ne tik miestas, bet ir visa  valstybė“, – sako Vytautas Grubliauskas.

Skaičiuojama, jog pasirengimo VOR finišui ir jo organizavimo kaštai gali siekti 6  mln. Lt. „Suprantama, jog vien Klaipėdos miestui  tai neįkandama suma, todėl kartu  su kolegomis turime atidžiai įvertinti ir nuspręsti, ar sugebėsime šiam projektui  sutelkti visas pajėgas, kad užsitikrintume valstybės ir jos institucijų paramą  įgyvendinant iki šiol neregėtą jūrinį iššūkį. Regatos organizatorių praktika rodo,  jog renginio sėkmei būtinos konsoliduotos pajėgos“, – sako Klaipėdos miesto vadovas.

Skaičiuoja pelną

VOR organizatoriai skelbia, jog regatą priimantys miestai ir šalys po šio renginio  skaičiuoja didelę tiesioginę ir netiesioginę ekonominę naudą. Auditorių atlikta  Galvėjaus (2009 m. jis buvo regatos tarpinis uostas, o 2012-aisiais priėmė  finišą)  ekonominė analizė rodo akivaizdų efektą. 2009 m. renginį šiame Airijos mieste aplankė  650 tūkst. svečių, 2012-aisiais – daugiau nei 900 tūkst., iš jų – 40  tūkst. užsienio turistų.

Apskaičiuota, jog vienas užsienietis mieste viešbučiams,  maistui, transportui bei pramogoms išleido vidutiniškai 950 eurų, t.y. apie 40 mln.  eurų. Klaipėdos galimybes vertinę specialistai prognozuoja, jog 2015-aisiais  Lietuvos uostamiestyje realu sulaukti 30 tūkst. svečių iš užsienio. Vien iš jų  tikėtinos pajamos regiono verslo subjektams gali siekti 150 mln. Lt.

„Volvo Ocean Race“ organizatoriai sutartis su konkursą priimti šį renginį  laimėjusiais miestais planuoja pasirašyti dar š.m. gruodžio mėnesį. Svarbiausiais  uostų pasirinkimo kriterijais nurodomi:  uosto mokesčio dydis, komandos dalyvavimas  lenktynėse, aiškiai išreikštas noras ir garantijos prisidėti prie renginio  finansavimo, regiono patrauklumas regatos ir komandų rėmėjams bei  turistams,  infrastruktūros ir renginio kokybė.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min