Rekordinis grūdų krovinys
Klaipėdos uostas metus baigė skaičiuodamas rekordinę grūdų krovą – maždaug 2, 6 mln. tonų. Prie šių įspūdingų skaičių prisidėjo rugsėjį bendrovės „Bega“ krantinėje prisišvartavusio laivo „Piera“ vizitas. Į „Post Panamax“ tipo laivą buvo pakrautas iki šiol didžiausias lietuviškų eksportinių grūdų kiekis per visą Klaipėdos uosto istoriją – 74 tūkst. tonų kviečių. 229,5 m ilgio ir 38 m pločio laivu Lietuvos ūkininkų derlius buvo išplukdytas į Iraną. Palikdamas Klaipėdą, laivas gigantas uostui už vizitą atseikėjo 220 tūkstančių litų rinkliavų.
Turistai plūdo kruiziniais laivais
Įspūdingi metai Klaipėdos uostui buvo ne tik grūdų krova, o ir turistų skaičiumi. Tiek daug Klaipėdoje jų dar niekada nebuvo. Apskaičiuota, kad per kruizinės laivybos sezoną Lietuvą laineriais aplankė 55 000 turistų. Juos atplukdė 63 laivai. Iš tokio lainerių srauto Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija uždirbo apie 2 mln. litų.
Įspūdingiausias pernai pro uosto vartus prasibrovęs kruizinis laineris „Celebrity Eclipse". Jis be konkurencijos tituluojamas didžiausiu iki šiol į Klaipėdos uostą įplaukiu laivu. Jo atvykimo uostininkai laukė užgniaužę kvapą. „Celebrity Eclipse“ ilgis – 317 m, plotis – 37 m, aukštis – 61 m. Dvidešimties aukštų namui prilygstantis kruizinis laineris gali plukdyti 3 150 keleivių ir 1 250 įgulos narių.
Sunkiausiai svėrė mazutas
Rekordus Klaipėdoje pernai gerino ir mazuto krova. Vasaros pabaigoje uostininkai tanklaivį „HS Alcina“ pakrovė 104 086 t mazuto kroviniu. Tokios svorio dar nėra tekę atlaikyti nė vienam Klaipėdoje buvusiam laivui. Su Liberijos vėliava plaukiojantis tanklaivis buvo pakrautas prie AB „Klaipėdos nafta“ krantinės. Jis mazutą išgabeno į Singapūrą.
„Independence“ sutiktuvės pranoko lūkesčius
Nė vienas Klaipėdos uostui rekordus sukrovęs laivas nesulaukė tokio dėmesio, kaip laivas-saugykla „Independence“. Pietų Korėjoje SGD terminalui pastatytas laivas spalio 27 d. sutiktas su didžiule euforija. Šimtai klaipėdiečių tą dieną metė darbus ir nešini trispalvėmis nugulė uosto prieigas, kad tik pamatytų akvatorija didingai praplaukiantį milžiną. Minia gerą valandą galėjo grožėtis, kaip 294 m ilgio, 46 m pločio ir 47 m aukščio dujovežis artėjo prie jam skirtos SGD platformos. Jau kitą dieną prie jo šono prisišvartavo ne kuo mažesnis dujovežis „Golar Seal“ atplukdęs bandomąjį dujų krovinį.
Klaipėdos uoste pastatytas mokslinis laivas
Lapkritį šalies Prezidentė pakrikštijo Klaipėdos uoste pastatytą mokslinį laivą, suteikdama jam „Minties“ vardą. Laivui-laboratorijai pastatyti prireikė 33,5 mln. litų. Klaipėdos universitetui priklausantis laivas dar laukia pirmosios ekspedicijos po Baltijos jūrą, o akademinė šalies bendruomenė neabejoja, kad „Mintis“ bus vienas iš svarbiausių svertų pritraukiant būsimus studentus rinktis jūrines specialybes.
39 metrų ilgio ir 12 metrų pločio katamarano tipo laivas suprojektuotas plaukioti 200 mylių nuo kranto atstumu, kai vėjo greitis neviršija 20 metrų per sekundę, o bangų aukštis − iki 3,5 metrų.
Laive vienu metu gali plaukti 18 žmonių. 6 iš jų – įgula, kiti – tyrimus atliekantys mokslininkai. Jie laive galės atviroje jūroje atlikti aplinkos stebėseną, žuvų išteklių, taršos incidentų tyrimus, vykdyti palaidoto cheminio ginklo rajonų taršos monitoringą. Statant laivą ypač daug dėmesio buvo skirta laivo triukšmingumui ir vibracijai.
Dėl jame planuojamų mokslinių tyrimų, siekta šiuos parametrus kaip įmanoma sumažinti. Mokslinį laivą statė AB „Vakarų laivų gamykla“. Per 20 metų tai vienintelis Lietuvai pastatytas Klaipėdos uosto bendrovės laivas.