-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2008 07 23

Klerkai, atsikvošėkite – yra ir daugiau mažylių!

Vilniaus valdžios planus sumažinti spūstis ir oro taršą nuo mokesčio už mašinos stovėjimą atleidžiant tik kelių mažųjų automobilių savininkus specialistai jau dabar vadina nemokšišku ir neįgyvendinamu.
Stovėjimo vieta
Stovėjimo vieta / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Dienraštis L.T. sužinojo, kad liepos 30-ąją sostinės taryba numačiusi priimti dokumentą, kuris leis atleisti nuo mokesčio už stovėjimą Vilniaus centre mažus ir ekologiškus automobilius. Anokia naujiena, sakysite, taip yra daugelyje pasaulio miestų. Tačiau aistros užvirė ne dėl pačios iniciatyvos, o dėl to, kad, nors šalyje parduodamų mažų bei ekologiškų mašinų daug, privilegiją kažkodėl rengiamasi suteikti tik trims markėms – „Smart“, „Aixam“ ir „Obvio“. Kitomis mažosiomis mašinomis prekiaujantys verslininkai tikina, kad tai – akivaizdus Konkurencijos įstatymo pažeidimas, ir grasina savivaldybei teismais.

Lementausko šešėlis?

Vilniaus savivaldybės klerkų idėja buvo paprasta. Esą jei iš mašinų, kurios kasdien suplūsta į sostinės centrą, bus išskirtos mažos bei ekologiškos ir jų šeimininkams nereikės mokėti didžiulio mokesčio už stovėjimą miesto centre, visi puls pirkti mažylių. Tada galas ir spūstims, o Vilniaus oras taps gaivus it pajūrio pušyne!

Balandį savivaldybė paskelbė pirminį 19 mažųjų automobilių, kurių šeimininkams turėjo būti leista įvažiavus į Vilniaus centrą nemokėti už stovėjimą, sąrašą.

Jau tuomet spėta, kad sąrašas buvo sudarytas apie mašinas mažai nutuokiančių žmonių, tarytum dėl akių. Į jį nepateko didelė dalis mašinų markių iš tos pačios mažųjų klasės.

Be to, automobilių ekspertai, tarp kurių buvo ir žinomas lenktynininkas Stasys Brundza, sąrašo sudarytojus kritikavo dėl moraliai pasenusios politikos. Ekspertų teigimu, šiuolaikiniame pasaulyje privilegijas linkstama skirti netradicinius degalus naudojančioms transporto priemonėms – automobiliams su hibridinėmis, vandenilinėmis ir panašiomis jėgainėmis.

Kalbėta, kad už blogai parengtos iniciatyvos nugaros buvo šiandien korupcija įtariamas buvęs Vilniaus mero pavaduotojas Evaldas Lementauskas. Jam pasitraukus tikėtasi, kad nesusipratimai baigsis, tačiau idėja virto absurdo spektakliu.

Keistas pasirinkimas

Lietuviai žino, kas yra Vokietijoje gaminamas „Smart“. Tačiau tikriausiai mažai kas pasakytų, kas yra prancūziškas „Aixam“ ar „Obvio“ iš tolimosios Brazilijos. Vilniaus savivaldybės klerkai juos vadina automobiliais, tačiau patys gamintojai jas priskiria prie kvadraciklų ar net mopedų.

Dar įdomiau: iš kurios balos projekto autoriai ištraukė minėtas markes? Vokietijos „Smart“ Lietuvoje niekas neatstovauja, yra tik firma, nuomojanti mažąsias mašinas. „Aixam“ atstovė – Kaune registruota firma „Kvadraciklas“, kuri internete net savo svetainės neturi. Jos vadovų teigimu, mūsų šalyje buvo parduoti 9 „Aixam“. Brazilijoje gaminami ir 138 tūkstančius litų kainuojantys „Obvio“ – dar keistesnis pasirinkimas. Ši transporto priemonė parduodama tik Amerikoje.

Pasak savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Henriko Mockėlos, minėtos markės pirmiausia projekto autoriams į akį krito dėl to, kad yra trumpos – jų ilgis neviršija 2,7 metro. Esą todėl į vieną automobiliui skirtą vietą tilps du maži automobiliai – tuomet ir grūstys sumažės. Antra, anot H.Mockėlos, tai – nepaprastai ekologiški automobiliai. Dienraščio L.T. turima informacija rodo, kad dauguma kitų mažųjų automobilių ekologijos prasme per nago juodymą nenusileidžia mašinytėms, kurias pasirinko savivaldybė. Maža to, „Aixim“ yra ilgesnis nei skelbia savivaldybės klerkai.

Spektaklis rinkėjams?

Vienas iš Vilniaus valdžiai teismu grasinusių verslininkų yra oficialios „Toyota“ atstovės mūsų šalyje UAB „Tokvila“ savininkas Petras Ignotas. Kalbėdamas su dienraščio L.T. žurnalistu verslininkas savivaldybės sugalvotam projektui pranašavo krachą. „Net ir tuomet, jei idėja būtų palaiminta ir niekas jos neužprotestuotų, valdininkų pasirinktus automobilius mažai kas pirktų. Jau vien dėl to, kad visi jie yra dviviečiai. Kam tokie reikalingi? Ogi daliai vienišų vyrukų ar merginų, taip pat išsiskirti iš minios siekiančioms poroms be vaikų. Ar daug tokių yra Lietuvoje? Atsakymas vienas – mažai“, – sakė P.Ignotas.

Jo teigimu, yra ir daugiau keistų dalykų, leidžiančių įtarti, kad mažųjų automobilių projektas Vilniaus savivaldybėje buvo sugalvotas tam, kad prieš rinkėjus būtų pavaidinta, jog nevykėlė valdžia „dirba“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius