Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Laivo-restorano Danėje idėja ekspertų neįtikino

Laivo-restorano „Gilija“ vizualizacija
Vizualizacija / Laivo-restorano „Gilija“ vizualizacija
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos svarstymui pristatyta verslininkų idėja Danės upėje įkurdinti laivą-restoraną „Gildija“ ekspertų neįtikino.

Jos autoriai – UAB „Runis“ atstovai ir architektas D. Vitkauskas – teigė, jog laivas-restoranas pagyvins Danę, taps nauju miestiečių ir turistų traukos centru. Esą tai būsiantis tik laikinas įrenginys ir, investicijoms atsipirkus ar nesėkmės atveju, jis bet kada galės būti išplukdytas iš upės. Optimizmo nestokojantys verslininkai sakė suskaičiavę, jog investuotos lėšos jiems sugrįš per dešimtmetį.

Ant plausto įrengtą 60 vietų restoraną iš pradžių norėta švartuoti prie kairiosios Danės krantinės, tarp Biržos ir Pilies tiltų, greta vadinamojo Žvejų gatvės 7-aukščio, tačiau dabar pasirinkta kita vieta – dešinė krantinė, burlaivio „Meridianas“ kaimynystėje. Lankytojai į restoraną patektų iš Danės skverelio.

Su šia iniciatyva verslininkai sakė jau lankęsi Klaipėdos miesto savivaldybėje, kur išgirdę rekomendaciją idėją apsvarstyti architektų-ekspertų taryboje. Tuo pat metu, net nelaukdamas specialistų išvadų, savo paramą šiam sumanymui jau išreiškė Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinis padalinys.

Idėją rekomenduota tikslinti ir pagrįsti

Ekspertų taryba iniciatyvą ir ją pristatančią projektinę medžiagą įvertino santūriai. Anot architekto E. Andrijausko, šiandieninė situacija yra tokia, jog miestas neturi jokių reglamentų, kas ir kokiomis sąlygomis gali kurtis Danės vagoje. Nors upė glaudžiasi prie vertingiausių miesto teritorijų – senamiesčio bei istorinės dalies, net rengiami nauji paveldosauginiai reglamentai šios vietos plėtros sąlygų nenagrinėja. Tad pasak eksperto, skuba priimant sprendimus gali sukurti chaosą ant vandens. E. Andrijauskas kritiškai įvertino ir išorinį pateikto laivo-restorano sprendimą. Esą jis neturi nieko bendro su Klaipėdai būdinga fachverko stilistika, labiau primena Bankoko vaizdus...

Ekspertės M. Ramanauskienės nuomone, autoriai turėtų tikslinti pačią idėją, nes vizualiai objektas labiau panašus ne į laivą, o į prieplauką. Verslininkai čia problemos neįžvelgė ir žadėjo projektą pakoreguoti, t.y. „nupjauti“ laivo-restorano „nosį“...

Ekspertų tarybos narių diskusijose beveik vieningai konstatuota, jog visuomenei pristatomos  „žalios“ idėjos nereikėtų pasmerkti kaip nerealios ar neįgyvendinamos. Ji turėtų būti tobulinama ir pagrįsta detaliais sprendiniais, nagrinėjančiais visą aplinkos kontekstą.

Anot Ekspertų tarybos nario R. Gailiaus, prieš priimant sprendimus turi būti aišku, kaip ir kokiais keliais į laivą-restoraną bus atgabenami  produktai (ar Danės skverelio pėsčiųjų takais?), kur stovės lankytojų automobiliai, kaip iš jo bus išvežamos atliekos, ar bus užtikrintas elektros, vandens tiekimas, kur dėsis nuotėkos. 

Iniciatyvos sumanytojams rekomenduota, detalizuojant projektą, tikslinti ir planuojamo objekto vietą, traukti jį atokiau nuo „Meridiano“ ir senamiesčio. Esą kol upės krantinės tuščios, nereikėtų į vieną vietą sugrūsti dviejų panašios paskirties objektų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min