-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2009 01 23

Laivų pramonė bando išgyventi

Baltijos jūros regione aktyviai veikiantis estų koncernas „BLRT Grupp“ per krizę įmonių konkurencingumą palaiko jų išskirtiniais sugebėjimais.
Laivai
Laivai / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Pramonė

 Klaipėdos Vakarų laivų gamyklos bendrovių grupę ir keletą metalo įmonių Lietuvoje valdantis Estijos koncernas BLRT stiprina verslo pozicijas ekonomiškai stabilesnėje Skandinavijoje. Šiuo metu BLRT įmonė „Marketex“ metalo ceche Estijoje gamina konstrukcijas metro geležinkelio tuneliui, kurį ketinama tiesti po Melareno ežeru Stokholmo priemiestyje. Didelio masto užsakymas teikia vilčių, kad estams pavyks įsitvirtinti Švedijos infrastruktūros rinkoje.

Sudėtingą 300 metrų tunelį suprojektavo pasaulinė projektavimo ir konsultacijų įmonė COWI, o statybos darbus atliks dvi didelės Vakarų Europos statybos kompanijos. Metro tunelį sudarys trys dalys, sveriančios po 800 tonų.

Klaipėdoje stato laivus

BLRT valdo 65 įmones Baltijos šalyse, Rusijoje, Suomijoje ir Norvegijoje. Dauguma jų susijusios su laivų remontu ir statyba. Švedijos laivybos sektoriaus klientams šios įmonės taip pat gerai žinomos.

Pernai rugsėjį Klaipėdoje buvo užsakyta pastatyti 8 vidutinio tonažo sausakrūvius laivus pagal Švedijos kompanijos „JEA Shipping“ projektą. Iki tol Vakarų laivų gamykla statė keltus, specialiosios paskirties laivus, tad krovininio laivo projektas buvo naujiena. Pirmąjį sausakrūvį laivą planuojama perduoti užsakovui 2010 metų pradžioje, kitus – vėliau kas tris mėnesius iki 2012-ųjų.

Šiomis dienomis Vakarų laivų gamyklos antrinė Vakarų laivų remonto įmonė baigė laivo „Thorshovdi“ konversiją Norvegijos užsakovui.

„Thorshovdi“ iš konteinerinio laivo Klaipėdoje buvo perdarytas į vėžiagyvių perdirbimo fabriką. Pasak įmonės pranešimo spaudai, pasaulyje tokio tipo laivų dar beveik nėra. Šiuo metu pertvarkomi tik 3 panašūs laivai, tačiau jie kur kas mažesni. O „Thorshovdi“ bus pats didžiausias žvejybinis laivas Norvegijoje. Šioje šalyje iki gegužės laive bus montuojamos technologinės linijos.

„Thorshovdi“ konversija kainavo apie 44 mln. litų. Tai didžiausias visų laikų Vakarų laivų remonto įmonės projektas. Laivui panaudota daugiau kaip 1000 tonų metalo konstrukcijų.

Puikiai vertinama

2008 metais Lietuvos pramonininkai Vakarų laivų gamyklai suteikė sėkmingai dirbančios įmonės titulą. Jos modernizuotas laivas DP FALCON, teikiantis paslaugas naftos platformoms, buvo apdovanotas aukso medaliu kaip Lietuvos metų gaminys.

„2008-ieji buvo sėkmingiausi metai Vakarų laivų remonto įmonei, o tai – sunkaus darbo rezultatas. Dabar mūsų veikloje didėja intelektinio darbo apimtis, todėl galime atlikti vis sudėtingesnę laivų konversiją ir modernizaciją“, – teigė įmonės rinkodaros direktorius Viktoras Černuševičius.

BLRT populiarumas Baltijos regione – tai būdas atsverti Pietryčių Azijos invaziją į nusilpusį Vakarų Europos laivų verslą. Pastaraisiais metais Pietų Korėjos kompanijos įsigijo net keletą Šiaurės Europos laivų statyklų, greitai bus privatizuotos jų akiratyje esančios Lenkijos laivų statyklos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius