To tikisi susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, lankęsis JAV, penktadienį informuoja dienraštis „Lietuvos rytas“.
„Man atrodo keistokai, kad Lietuva, būdama aktyvi NATO narė, anksčiau nebandė tuo pasinaudoti. Turime gerai išplėtotą tranzito sistemą, todėl galime uždirbti papildomų lėšų biudžetui“, – sako E.Masiulis keliaudamas iš Sent Luiso, kur susitiko su JAV karinių gabenimo pajėgų (USTRANSCOM) vadovu generolu Williamu Fraseriu III.
Ši galinga įmonė, vykdanti JAV gynybos departamento užduotis, tik praėjusių metų pradžioje pradėjo gabenti karinėms pajėgoms skirtus komercinius krovinius į Afganistaną per Lietuvą. Iki tol šie kroviniai Baltijos jūra keliaudavo per Rygą ir Taliną.
„Mes turime du konteinerinius terminalus ir galime priimti kur kas daugiau tokių krovinių. Be to, yra gera jungtis su geležinkeliais, todėl mūsų pasiūlymai USTRANSCOM sudomino“, – teigė E.Masiulis.
Pernai ne kartą kilo problemų, kai ilgoje kelionėje į Afganistaną traukiniai įstrigdavo ant sienų Vidurio Azijoje, o „Lietuvos geležinkeliai“ pritrūkdavo vagonų. Todėl įmonė planuoja pirkti 150 naujų platformų, papildomų bus ir pasiskolinta.
Lietuvos atstovai derėjosi su amerikiečiais ir dėl krovinių atgalinėms kelionėms, kad traukiniai nevažiuotų tušti.
Apie NATO krovinių tranzitą E.Masiulis kalbėjosi su JAV Gynybos ir Valstybės departamentų atstovais, transporto sekretoriumi Ray LaHoodu. Tikimasi, kad Lietuvos galimybės gauti papildomų krovinių išaugs pašlijus JAV ir Pakistano santykiams – amerikiečiai daugiau naudosis ne pietiniu, o šiauriniu paskirstymo tinklu.
Per šį vizitą JAV lietuviai dairėsi investuotojų ir planuojamam statyti naujam išoriniam giliavandeniam uostui Būtingėje. E.Masiulis prie šio projekto Norfolke siūlė prisidėti pasaulinės logistikos kompanijos „Maersk Line Ltd“ atstovams.
2011-aisiais Klaipėdos uostas sulaukė apie 2000 konteinerių su įvairiais nekariniais NATO kroviniais. Už vieną maždaug 20 tonų sveriantį konteinerį, atgabentą į Klaipėdą, Lietuvai nubyra apie 1000 litų.