Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 02 25

Lietuviškas pasas kliudo vairuotojui rasti darbo

Jeigu esate lietuvis ir ieškote tolimųjų reisų vairuotojo darbo, paskambinęs telefonu būsimam darbdaviui jokiu būdu nekalbėkite gimtąja kalba. Patartina prabilti rusiškai, o dar geriau – rusiškai su baltarusišku akcentu.
Vilkikas kelyje
Vilkikas kelyje / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.
Temos: 2 Darbas Pasas

Taip mano 36 metų rokiškėnas Linas Motuzas. Penkerius metus tolimųjų reisų vairuotoju dirbęs vyras praėjusių metų pabaigoje buvo atleistas iš vienos Vilniaus bendrovės. Darbo netekęs rokiškėnas sužinojo, kad jo vietą užėmė baltarusis, sutikęs dirbti už gerokai mažesnį atlyginimą, rašo „Lietuvos rytas“.

Per kelis mėnesius rokiškėnas skambino į maždaug 70 tarptautinių krovinių vežimo bendrovių, o į 20 jų buvo nuvykęs.

Prancūzijos ir Ispanijos pasienyje teko ne kartą matyti, kaip rusakalbiai vyrai, vairuojantys vilkikus lietuvišku numeriu, kelia orgijas. Jie geria, samdosi prostitutes, čia pat prie mašinų šlapinasi, vemia.„Kai kurie darbdaviai, išgirdę, jog darbo prašo lietuvis, iš karto reikalauja pažymos iš policijos, kad nesi teistas. Jiems taip pat prireikia charakteristikos iš savivaldybės bei buvusio darbdavio rekomendacijos. Neretai tiesiai pasakoma, kad lietuvių nepriims, nes jie kelia per daug reikalavimų. Bet užtenka tik prabilti rusiškai su baltarusišku akcentu, ir tave be jokių rekomendacijų jau telefonu sutinkama priimti į darbą“, – pasakojo vyriškis.

L.Motuzas teigia, kad vairuotojus iš Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos tenkina 2000–2500 litų atlygis. Jie nepratę kovoti už savo teises. Kai kurie turi pasibaigiantį darbo leidimą. Todėl net ir negavę žadėto atlyginimo, negali ieškoti teisybės.

Rokiškėno tvirtinimu, lietuviai darbdaviai neretai pažeidžia tarptautinę gabenimo konvenciją. Jie moka tik už nuvažiuotus kilometrus. Todėl lietuviai vairuotojai nėra lygiaverčiai savo kolegoms iš kitų ES šalių. Bet krovinių vežiojimo bendrovių darbą kontroliuojančios institucijos į šiuos pažeidimus nekreipia dėmesio.

L.Motuzas prieš prasidedant krizei vienoje Vilniaus tarptautinio gabenimo bendrovėje per mėnesį uždirbdavo apie 5000 litų. Suprasdamas pasikeitusią situaciją, vyriškis sutiktų dirbti ir už mažesnį atlygį. Bet darbdaviai renkasi vairuotojus iš rytinių kaimynių.

„Baltarusiai ir moldavai teršia Lietuvos įvaizdį. Prancūzijos ir Ispanijos pasienyje teko ne kartą matyti, kaip rusakalbiai vyrai, vairuojantys vilkikus lietuvišku numeriu, kelia orgijas. Jie geria, samdosi prostitutes, čia pat prie mašinų šlapinasi, vemia. Pamiegoję kelias valandas ir gerai neišsiblaivę, jie sėda prie vairo“, – pasakojo L.Motuzas.

Rokiškėnas „Lietuvos rytui“ tvirtino, kad jam pritaria daugelis darbo netekusių tolimųjų reisų vairuotojų. Vyrai buvo sutarę vasario 17 dieną visoje Lietuvoje rengti protesto akciją. Jie norėjo atkreipti valdžios dėmesį į susidariusią paradoksalią padėtį – mūsų šalyje sparčiai augant nedarbui, deficitinės tapusios darbo vietos atitenka svetimų šalių piliečiams.

Tačiau planuota akcija žlugo. Į sutartas vietas Klaipėdoje ir Kaune atvažiavo vos vienas kitas protestuotojas. Kiti suko ratus aplinkui ir iš tolo stebėjo situaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius