TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Lietuvių bendrovė sako, kad laivą „Margiris“ pardavė australams

Laivas „Margiris“
Shipspotting.com nuotr. / Laivas „Margiris“
Šaltinis: BNS
0
A A

Lietuvos bendrovė „Atlantic High Sea Fishing“ pardavė laivą „Margiris“, dėl kurio „Greenpeace“ aktyvistai rengė protesto akcijas.

Bendrovės direktorius Bernardas Krištanavičius BNS sakė, kad laivas daugiau nei prieš savaitę parduotas australams. Jo teigimu, laivo pardavimą lėmė tai, kad sumažėjo žvejybos plotai.

„Jis nenešė mums nuostolių, pelninga buvo, bet kuo toliau, tuo daugiau bus problemų. Pagrindinė problema ta, kad nėra, kur jo dėti. Užsidarė visi žvejybos rajonai, o Europos Sąjunga, atsiprašant, nejudina savo užpakalio niekaip, niekaip negina žvejų interesų, sėdi savo kabinetuose ir tyli“, – aiškino B.Krištanavičius.

Į žiniasklaidos akiratį šis galingas žvejybinis traleris pateko po „Greenpeace“ bandymų sutrukdyti šiam laivui birželį išplaukti iš Nyderlandų ir šią savaitę prisišvartuoti Port Linkolne Pietų Australijoje, kur prieš plaukdamas žvejoti prie Tasmanijos krantų jis turėtų pakeisti vėliavą į Australijos.

Į žiniasklaidos akiratį šis galingas žvejybinis traleris pateko po „Greenpeace“ bandymų sutrukdyti šiam laivui birželį išplaukti iš Nyderlandų ir šią savaitę prisišvartuoti Port Linkolne Pietų Australijoje, kur prieš plaukdamas žvejoti prie Tasmanijos krantų jis turėtų pakeisti vėliavą į Australijos.

„Mes neturėjome jokių problemų – žalieji bandė kažką prikabinti, iškvietime policiją, policija juo areštavo ir nusivežė namo. Mes plaukėme, kur mums reikia. Niekam nedraudžiama bandyti kažką daryti, taip pat ir žaliesiems. Aš irgi sutinku su jais, kad reikėtų truputį prilaikyti tokius didelius laivus mūsų – jis per didelis žvejybai“, – aiškino „Atlantic High Sea Fishing“ vadovas.

Pasak B.Krištanavičiaus, dėl žvejybos plotų stygiaus laivus parduoda ir kitos Lietuvos bendrovės.

9,5 tūkst. tonų „Margiris“ ketvirtadienį prisišvartavo Australijoje nepaisydamas to, kad tai padaryti jam trukdė „Greenpeace“ aktyvistai, kurie kaltina jį pernelyg eikvojant pasaulinius žūklės rajonus ir kurie ragino vyriausybę jo neįsileisti.

„Greenpeace“ atstovė Julie Macken (Džuli Maken) sakė, kad „Margiris“ įplaukė į uostą nepaisydamas pakartotinių aktyvistų bandymų blokuoti jam kelią pripučiama valtimi. „Greenpeace“ valtis jūroje prie laivo „Margiris“ priplaukė anksti ketvirtadienį. Aktyvistai bandė įlipti į tralerį, bet jų virvės buvo nupjautos, o valtį nuo tralerio nuvijo iš uosto atplaukęs locmano laivas.

Tada aktyvistai grandinėmis prirakino savo valtį prie prieplaukos, kad „Margiris“ negalėtų prisišvartuoti, bet, kaip sakė J.Macken, jis nieko nepaisydamas dideliu greičiu plaukė į priekį.

„Jam plaukiant prisišvartuoti, viena mūsų pripučiama valtis įsiterpė tarp laivo ir prieplaukos, bet tas (manevras) buvo nesėkmingas“, – žurnalistams iš Port Linkolno sakė J.Macken.

„Buvo išties nepaprasta, kaip agresyviai “Margiris„ buvo nukreiptas į poziciją, kai mūsų aktyvistai tebebuvo jo kelyje – buvau išties priblokšta“, – sakė J.Macken.

Ji pridūrė vos spėjusi atsirakinti ir pasitraukti iš kelio, kai su Lietuvos vėliava plaukiojantis „Margiris“ „slinko artyn“.

143 metrų ilgio „Margiris“ išprovokavo aplinkosaugos organizacijų ir vietos žvejų protestus, kai anksčiau šiemet buvo paskelbta, jog jis atplauks žvejoti prie Tasmanijos krantų. „Greenpeace“ aktyvistai vadovavo demonstracijoms prieš šį supertralerį, prisirakindami grandinėmis prie jo sraigtų ir pasikabindami ant laivo, kai jis birželį ruošėsi išplaukti į Australiją iš Nyderlandų.

Kanbera dar nėra davusi „Margiriui“ galutinio leidimo žvejoti Australijos vandenyse, o aplinkos apsaugos ministras Tony Burke'as (Tonis Berkas) konsultuojasi su teisės ekspertais, ar jis gali įsikišti, kilus susirūpinimui, kad į žvejų tinklus gali įsipainioti delfinų ir kitų gyvūnų.

Tuo metu Australijos žuvų išteklių valdyba atmetė nuogąstavimus dėl per intensyvios žvejybos, pareiškusi, kad traleriui bus leista sugauti tik 10 proc. pasiekiamų žuvų ir kad tai padarys mažą įtaką platesnei ekosistemai.

Organizacijos „Greenpeace Oceans“ aktyvistas Nathanielis Pelle'as (Natanielis Pelas) sakė, kad traleriai, tokie kaip „Margiris“, „tiesiogine prasme susiurbia ištisus žuvų guotus“, nors šiuo metu didėja susirūpinimas dėl per didelio pietinių žuvų išteklių eikvojimo ir padarinių jūriniams paukščiams, ruoniams bei delfinams.

„Per jo tinklo žiotis galėtumėt praskristi reaktyviniu laineriu, ir dar liktų vietos, – sakoma N.Pelle'o pranešime. – Jie išsekino žuvų išteklius Europos vandenyse, sužlugdė žvejybą Ramiajame vandenyne ir nuniokojo žvejų bendruomenes Vakarų Afrikoje. Paprasčiausiai negalime leisti, kad tas pats nutiktų Australijoje.“

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Laivas Australija

Dakaras 2018

Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min