Keleivius į Smiltynę, Nidą ar po Kuršių marias plukdantys laivelių savininkai, pasak specialistų, neretai elgiasi kaip vandens chuliganai, penktadienį rašo dienraštis „Klaipėda“.
Lietuvos Mažųjų laivų eksploatavimo bendrijos „Smiltelė“ vadovas Kęstutis Gelumbauskas sako, kad šalyje irgi netvarka šioje srityje: „Inspektoriai reikalauja, kad laivai turėtų gelbėjimo valtį, tačiau dauguma už pinigus keleivius plukdantys smulkių laivų savininkai net nežinotų, kaip tuos keleivius gelbėti nelaimės atveju“, – sako K.Gelumbauskas.
Pasak K.Gelumbausko, tokie laivai patikrinami kartą per metus. „Yra vienas toks prašęs ir manęs, kad paskolinčiau GPS siųstuvą techninei apžiūrai praeiti, o jis keleivius į jūrą plukdo. Blefas – tos patikros. Jei bent vieno iš jų paprašytume parodyti, kaip dirbtų gelbėjimosi plaustu, paaiškėtų, jog jis net nežinotų, iš kurios pusės prie jo prieiti“, – tikino jis.
Lietuvos saugios laivybos administracijos Laivybos kontrolės skyriaus Nekonvencinių laivų kontrolės poskyrio vadovas Jonas Lukša tikino, kad laivai tikrinami kiekvienais metais.
„Tikrinama ne tik gelbėjimo įranga, navigacija, techniniai dalykai, net ir pats laivas kas ketverius metus iškeliamas iš vandens ir apžiūrimas. Privalu išmatuoti jo korpuso storį ir įvertinti būklę“, – paaiškino J.Lukša.
K.Gelumbauskas tikina, kad tokios apžiūros tik dėl akių. Jo nuomone, smulkiųjų laivavedžių kontrolės sistema nors ir atrodo griežta, tačiau ji atsiduoda sovietiniu palikimu.