Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 01 07

Lietuvos apeliacinis teismas pasisakė dėl dizaino registracijos pripažinimo negaliojančia

Lietuvos apeliacinis teismas paliko galioti pirmosios instancijos teismo sprendimą, kuriuo ieškovo dizaino „Medaus desertas“ registracija pripažinta negaliojančia, rašoma Lietuvos apeliacinio teismo pranešime spaudai.
Skaitmeninis dizainas
Skaitmeninis dizainas / 123rf.com nuotr.

Ieškovas pirmosios instancijos teismo prašė uždrausti atsakovui ūkininkui gaminti, siūlyti parduoti bei parduoti ir šiais tikslais kaupti medaus desertus „Medaus trispalvė“, sudarytus iš horizontalių sluoksnių, išdėstytų tokia tvarka: viršuje – geltonas, per vidurį – žalias, o apačioje – raudonas sluoksnis, kadangi yra šio dizaino savininkas. Atsakovas prašė pripažinti ieškovo dizaino registraciją negaliojančia.

Lietuvos apeliacinis teismas pažymėjo, kad dizainas turi turėti individualių savybių, o dizaino sluoksnių išdėstymas tam tikra tvarka, proporcijomis ir spalvų deriniu informuotam vartotojui neturėtų sudaryti bendro įspūdžio, jog šis dizainas iš esmės skiriasi nuo bet kokio kito ankstesnio analogiškų gaminių dizaino. „Nagrinėjamu atveju spalvų derinys negali būti laikomas individualia gaminio savybe, dėl kurios informuotam vartotojui sudarytas bendras dizaino įspūdis skirtųsi nuo bet kokio kito ankstesnio tokių gaminių dizaino“– konstatavo teisėjų kolegija.

Byloje taip pat kilo ginčas dėl to, ar ieškovui priklausantis dizainas yra saugomas pagal autorių teisę.

Lietuvos apeliacinis teismas atkreipė dėmesį į formuojamą užsienio teismų praktiką, kad maisto produkto skonis negali būti laikomas kūriniu. Autorių teisių objektai paprastai pasižymi tikslia ir objektyvia išraiška, todėl ši savybė leidžia atskirti autorių teisių objektą ir maisto produktą, kurio identifikavimas iš esmės grindžiamas skonio pojūčiais ir patirtimi. Skonio pojūčiai ir patirtis yra subjektyvūs ir kintami veiksniai, nes priklauso, be kita ko, nuo su konkretų maisto produktą ragaujančiu asmeniu susijusių veiksnių, tokių kaip: amžius, mitybos prioritetai, vartojimo įpročiai, taip pat aplinkos ir aplinkybių, kuriomis toks produktas ragaujamas.

Spręsdamas dėl vizualinės šio maisto produkto išvaizdos kaip autorių teisių objekto, teismas padarė išvadą, kad ieškovo minimų ir su autorių teisių gynimu siejamų gamyboje naudojamų maisto produktų: medaus, šaltalankio uogų, pipirmėtės ir aviečių – kiekis, santykis gaminyje, apdorojimo būdas ir taip sukuriamas spalvos intensyvumas gali būti vertinami tik kaip kintamos savybės. Medaus deserto sudėtis nėra išreikšta jokiais duomenimis, todėl šio maisto produkto visuma nėra autorių teisių saugomas objektas.

Lietuvos apeliacinis teismas konstatavo, kad pirmosios instancijos teismas padarė pagrįstą išvadą, jog ginčijamas dizainas nėra naujas ir neturi individualių savybių, todėl yra pagrindas pripažinti dizaino registraciją negaliojančia, be to, ieškovo dizainas nelaikytinas autorių teisių objektu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius