-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 03 06

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo sprendimu „bočių“ duonos žymenį galės naudoti visi kepėjai

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas priėmė galutinį sprendimą byloje dėl „bočių“ duonos pavadinimo naudojimo. Teismas patenkino UAB „Baltasis pyragas“ ieškinį ir žymenį „bočių“ paskelbė nesaugomu elementu – jį galės naudoti visi duonos kepėjai. UAB ,,Vilniaus duona“ prekių ženklų „Vilniaus bočių duona“ ir „Bočių duona RYE BREAD „BOČIŲ“ 1,5 kg“ registracija pripažinta negaliojančia.
Duona
Duona / Gedimino Savickio/BFL nuotr.

„Kelerius metus užtrukusios bylos pabaiga svarbi ne tik visoms Lietuvos kepykloms, kurios nuo šiol be apribojimų galės naudoti žymenį „bočių“ savo kepamai duonai apibūdinti, bet ir panašių bylų sprendimui ateityje. Aukščiausiojo Teismo padarytos išvados prisidės prie prekės ženklų apsaugos praktikos formavimo“, – teigia Daiva Ušinskaitė-Filonovienė, atsakovui UAB „Baltasis pyragas“ atstovavusios advokatų kontoros AAA Baltic Service Company advokatė.

„Vilniaus duonos“ prekių ženklų „Vilniaus bočių duona“ ir „Bočių duona Rye bread“ registracija buvo pripažinta negaliojančia nustačius, kad žymuo „bočių“ duona yra visuotinai suprantamas kaip aiškus, konkretus juodos ar tamsios ruginės duonos rūšies pavadinimas, jau tapęs bendriniu. Tai nustatyti padėjo anksčiau bendrovių „Spinter“, „Vilmorus“ ir „Baltijos tyrimai“ atliktos Lietuvos gyventojų apklausos – daugumai Lietuvos gyventojų „bočių“ duona asocijuojasi su duonos rūšimi (juoda, rupi, saldžiarūgštė) ir tik nedidelė gyventojų dalis šią duoną sieja su konkrečiu gamintoju.

Byloje taip pat buvo pastebėta, kad be „Vilniaus duonos“, Lietuvoje daugiau niekas nebandė siekti išimtinių teisių į prekių ženklą „Bočių duona“. Šis žymuo kitų kepyklų veikloje naudotas kaip bendrinis, apibūdinantis duonos charakteristiką. Priimant sprendimą buvo atsižvelgta į visų gamintojų interesą, kad žymuo liktų laisvai naudojamas.

„Tai, kad iki šiol „Vilniaus duona“ naudojo „bočių“ žymenį kaip savo prekės ženklą, buvo neteisinga kitų kepyklų atžvilgiu, be to klaidino vartotojus. Aukščiausiojo Teismo sprendimas, priimtas atsižvelgiant į Lietuvos gyventojų nuomonę ir „bočių“ duonos istoriją, visoms kepykloms suteikia vienodas konkurencijos galimybes ir užkerta kelią vartotojų klaidinimui “, – teigia D. Ušinskaitė-Filonovienė.

„Bočių“ duona Lietuvoje buvo kepama ir parduodama dar iki „Vilniaus duonos“ prekių ženklų registracijos, jos receptūra 1987 m. sukurta Palangos duonos gamykloje. Žymuo „Bočių duona“ ilgą laiką buvo naudojamas skirtingų gamintojų ir platintojų toms pačioms prekėms žymėti, šią duoną daugelį metų gamina įvairios šalies kepyklos.

Byloje taip pat buvo atkreiptas dėmesys, kad ieškovo ir atsakovo veiklos pobūdis sutampa, tad „Vilniaus duona“, išskirtinėmis teisėmis naudojusi ženklą „bočių“, pažeidė Prekių ženklų įstatymo nuostatas, sąžiningos konkurencijos nuostatas ir vartotojų teises.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius