Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lietuvos įvaizdžiui formuoti išleisti 63 mln. nedavė lauktų rezultatų, teigia Valstybės kontrolė

Rasa Budbergytė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Rasa Budbergytė
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietuvos įvaizdis formuojamas neracionaliai, tam tikslui skirtos lėšos dažnai naudojamos neefektyviai, teigiama audito ataskaitoje, kurią šiandien paskelbė Valstybės kontrolė.

Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė pažymėjo, kad didelė dalis iš 63 mln. Lt, kuriuos per pastaruosius ketverius metus valstybės institucijos išleido priemonėms, jų manymu, formuojančioms šalies įvaizdį, nedavė laukto rezultato. „Yra grėsmė, kad Lietuva gali nespėti panaikinti esamo atsilikimo nuo anksčiau savo įvaizdį pradėjusių formuoti valstybių kaimynių ir pralaimėti konkurencinę kovą regione investicijų pritraukimo, turizmo ir eksporto skatinimo srityse“, – teigia valstybės kontrolierė.

Valstybės kontrolierė Rasa Budbergytė pažymėjo, kad didelė dalis iš 63 mln. Lt, kuriuos per pastaruosius ketverius metus valstybės institucijos išleido priemonėms, jų manymu, formuojančioms šalies įvaizdį, nedavė laukto rezultato.

Valstybinio audito ataskaitoje pateikiami įvaizdžio formavimo priemonių vertinimai. Auditorių nuomone, neefektyviai ir nerezultatyviai buvo panaudota 800 tūkst. Lt Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijai kurti. Ją 2006 m. sukūrė konsorciumas, kurį sudarė VšĮ „Europos namai“, tyrimų centras „Vilmorus“ ir Didžiosios Britanijos strateginių komunikacijų kompanija „Chime Communications plc.“. Vyriausybė iki šiol šios strategijos nepatvirtino, nes ji neatitiko Vyriausybės patvirtintos strateginio planavimo metodikos, o pasiūlyta pamatinė Lietuvos įvaizdžio idėja „Lietuva – tai vieta, kur galima kurti ir įgyvendinti savo idėjas“ buvo pernelyg bendra ir strateginio marketingo požiūriu nepriimtina“, tačiau nesiėmė priemonių, kad strategijos rengėjas projektą pataisytų ir papildytų. Auditoriai pažymėjo, kad nesant patvirtintos Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijos, institucijos organizavo atskirų įvaizdžio formavimo elementų pirkimo konkursus. Pavyzdžiui, Vyriausybės kanceliarija organizavo Lietuvos pristatymo pasaulyje strateginės rinkodaros koncepciją „Lietuva – drąsi šalis“.

Fizinių asmenų darbo grupei, kuri sukūrė šią koncepciją, buvo sumokėta 60 tūkst. Lt. Koncepcijoje, be kita ko, siūloma pastatyti pasaulinės reikšmės pastatą ir Holivude sukurti filmą apie Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės kovas. Auditorių nuomone, koncepcijos autoriai neįvertino finansinių ir kitų Lietuvos galimybių, projektų realizavimo realumo. Lietuvos prekės ženklo konkursui ir kitiems darbams buvo panaudota 1,14 mln. Lt. Šis prekės ženklas oficialiai valstybės mastu nėra patvirtintas, šiuo metu jį savo internetinėse svetainėse naudoja tik kelios valstybinės institucijos. Auditorių nuomone, Lietuvos prekės ženklo ir kitų paslaugų pirkimui panaudotos lėšos neduoda lauktos grąžos, nėra duomenų apie ženklo žinomumą užsienyje ir pasirengimą naudoti mūsų šalyje, teigiama pranešime spaudai.

Audito ataskaitoje nurodoma, kad iki šiol nepatvirtinta Lietuvos įvaizdžio strategija, neapibrėžti bendri šalies įvaizdžio formavimo tikslai, neparengtas priemonių planas. Išanalizavę ministerijų veiklą auditoriai priėjo išvadą, kad neaišku, pagal kokius kriterijus vienas ar kitas priemones institucijos priskiria įvaizdžio formavimui. Pavyzdžiui, Kultūros ministerija didžiąją dalį šalies įvaizdžiui formuoti skiriamų lėšų skyrė viešajai įstaigai Lietuvos institutui, kuris jas naudojo ne tik Lietuvos kultūrai ir menui pristatyti užsienyje, bet ir vidaus vartotojams skirtoms priemonėms, administravimo išlaidoms, darbuotojų atlyginimams. Šalyje nėra institucijos, kuri analizuotų informaciją apie formuojant įvaizdį panaudotas lėšas ir pasiektus rezultatus.

Valstybės kontrolė rekomendavo neskirti valstybės biudžeto lėšų atskiroms Lietuvos įvaizdžio formavimo priemonėms finansuoti, kol bus suformuluotos Lietuvos įvaizdžio formavimo kryptys ir tikslai, nustatyti prioritetai ir patvirtinta strategija bei Lietuvos įvaizdžio formavimo koordinavimo modelis.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min