Kaip teigiama Susisiekimo ministerijos pranešime, iš visų esamų „juodųjų dėmių“ 46 vertinamos kaip nykstančios, dar 57 „juodųjų dėmių“ vietos yra pakitusios dėl keliuose įrengtų eismo saugos priemonių. Per praėjusius metus nustatytos 8 naujos „juodosios dėmės“.
Šiuose avaringumu išsiskiriančiuose kelių ruožuose bus diegiamos įvairios eismo saugos priemonės: greitį mažinančios priemonės, greičio švieslentės, salelės, pėsčiųjų perėjos, kelio ženklai.
Kur ir kokių priemonių reikia, bus nuspręsta visapusiškai išanalizavus eismo įvykių priežastis ir jų pobūdį, ištyrus kelio parametrus.
„2011–2012 m. valstybinės reikšmės keliuose planuojame rekonstruoti 19 avaringų sankryžų, iš jų 13 – į žiedines. Prie kelių planuojama nutiesti arba rekonstruoti beveik 24 km pėsčiųjų ir dviračių takų“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Apie 50–yje gyvenviečių, kurias kerta valstybinės reikšmės keliai, šiemet planuojama įrengti greičio mažinimo priemones. Pavojinguose kelių ruožuose bus tvarkomos šalikelės – įrengiami metaliniai apsauginiai atitvarai, tinklo tvoros, kitos priemonės.
Šiais metais numatoma parengti metodiką, pagal kurią „juodosios dėmės“ būtų nustatomos ir miestų teritorijose – iki šiol tai nebuvo daroma. Per pastaruosius penkerius metus „juodųjų dėmių“ skaičius Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose sumažėjo apie 60 proc. – nuo 267 avaringiausių vietų 2006 metais iki 111 šių metų pradžioje.
„Juodoji dėmė“ yra tokia vieta, kur 500 metrų kelio ruože per ketverius metus įvyko ne mažiau kaip keturi eismo įvykiai, kuriuose žuvo ar buvo sužaloti žmonės.