-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 01 14

Lietuvos vežėjus neramina Vokietijos taisyklės dėl minimalaus darbo užmokesčio

Lietuvos vežėjai sunerimę dėl nuo šių metų Vokietijoje įsigaliojusių naujų taisyklių, pagal kurias užsienio šalių vairuotojams turėtų būti mokamas minimalus 8,5 euro už valandą darbo užmokestis, kai jie dirba Vokietijos teritorijoje.
Eurai
Eurai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius sako, kad dėl naujų Vokietijos reikalavimų asociacija jau kreipėsi į Tarptautinę kelių transporto sąjungą IRU, Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją ir Lietuvos europarlamentarus.

„Laukiame detalesnio išaiškinimo apie naujus Vokietijoje galiojančius reikalavimus, nes kol kas nėra tiksliai žinoma, kaip ta tvarka bus taikoma ir ar ji yra suderinta su Europos Sąjungos teisės aktais“, – BNS teigė A.Kondrusevičius.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo departamento direktoriaus pavaduotoja Eglė Radišauskienė BNS patvirtino, kad ministerija jau kreipėsi išaiškinimo į Europos Komisiją.

„Šis klausimas mums taip pat kelia susirūpinimą ir manome, kad nauji Vokietijos reikalavimai gali pažeisti darbuotojų teisę į laisvą judėjimą. Kartu su Ūkio ir Susisiekimo ministerijomis per savo atašė kreipėmės į Europos Komisijos atstovus, siekdami išsiaiškinti situaciją. Žinome, kad į šio klausimo sprendimą yra aktyviai įsijungusios ir Čekijos, Lenkijos bei Vengrijos institucijos“, – BNS tvirtino E.Radišauskienė.

Anot jos, sunku prognozuoti, kada galėtų būti gautas Komisijos atsakymas, o ministerija šiuo metu siekia surinkti kuo daugiau informacijos apie šalies vežėjų veiklos apimtis Vokietijoje.

„Kiek žinome, jau yra signalų iš Europos Komisijos, kad jie irgi tirs, ar neprieštarauja Europos teisei tokie nustatyti (Vokietijos – BNS) reikalavimai. Sudėtinga būtų pasakyti, kada galėtume sulaukti atsakymo iš Briuselio, bet kadangi yra įsijungusi ne tik Lietuva, bet ir kitos valstybės pakankamai aktyviai, tai turėtų paskatinti greitesnį sprendimo priėmimą, tačiau kaip greitai atsakyti negaliu“, – sakė E.Radišauskienė.

Lenkijos naujienų agentūra PAP trečiadienį pranešė, kad Lenkija Europos Komisijai nurodė, jog naujas Vokietijos įstatymas gali padaryti neigiamą poveikį Europos kelių transporto rinkai. Pasak PAP šaltinių Komisijoje, EK tikrina, ar Vokietijos taisyklės yra suderinamos su ES teisės aktais.

Pasak A.Kondrusevičiaus, „Linava“ apie naujus Vokietijos reikalavimus informavo asociacijos vežėjus, didžioji dalis kurių dirba ir Vokietijos rinkoje.

„Mūsų manymu, naujos Vokietijos taisyklės yra mažų mažiausiai nekorektiškos. Tai yra kitos šalies kišimasis į Lietuvos socialinę politiką ir darbo klausimus. Vokietija yra didžiulė rinka, pagrindiniai maršrutai į Vakarų Europą einą per šią šalį, todėl tai tyra aktualu beveik visiems Lietuvos vežėjams“, – BNS teigė A.Kondrusevičius.

Anot jo, Vokietija vienintelė ES šalis, nusprendusi įvesti tokias taisykles, tačiau „Linavą“ neramina ir Prancūzijos bei Belgijos teisės aktų pakeitimai dėl vairuotojų savaitinio poilsio, nustatant, kad jis turėtų vykti tik viešbučiuose ir moteliuose.

„Problema ta, kad ne visur yra saugios aikštelės, kuriose būtų galima palikti vilkiką. Krovinių vagysčių bei kuro nusiurbimo klausimas šiuo atveju yra labai aktualus“, – tvirtino A.Kondrusevičius.

Anot jo, šį klausimą „Linava“ taip pat bando spręsti pasinaudodama valdžios institucijų, I

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius