Dabar populiaru
Publikuota: 2019 balandžio 17d. 19:10

LRTK atidėjo sprendimus dėl kanalo „Rossija 24“ pažeidimų

Mantas Martišius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr. / Mantas Martišius

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) antrąkart atidėjo sprendimą dėl rusiškos televizijos „Rossija 24“ transliacijų ribojimo, bendrovės atstovams siekiant įrodyti, jog kanalas transliuojamas iš Europos Sąjungos (ES).

Kaip BNS sakė LRTK pirmininkas Mantas Martišius, kanalas pateikia dokumentus, jog yra transliuojamas ne iš Rusijos, bet iš Prancūzijos, t.y. ES valstybės, o tai lemtų ilgesnes pažeidimų vertinimo procedūras.

„Mes tokių duomenų neturime, bet rašte, kurį jie pateikė, yra pasirašęs vienos Prancūzijos bendrovių, kurie kelia signalą į palydovą, vadovas, kad mes tai darome. Jeigu taip yra, jis būtų laikomas prancūzišku kanalu“, – teigė komisijos pirmininkas.

Anot M.Martišiaus, bendrovės pateiktas laiškas yra balandžio 2-osios, tuo metu pažeidimai fiksuojami nuo 2018-ųjų lapkričio.

Komisijos duomenys rodo, kad kanalas registruotas Rusijai ir priklauso Rusijos valstybinei televizijos ir radijo kompanijai (VGTRK), kuri, kaip teigiama, ir turi sutartį su Prancūzijos bendrove.

„Paprašėme, kad VGTRK, kad ji pateiktų savo licenciją, kurioje būtų parašyta, kur „Rossija 24“ licencija yra išduota. Tai jie turėtų padaryti gegužės 6-ąją, o sprendimą mes turėtumėme priimti gegužės 8-ąją“, – sakė M.Martišius.

Komisija svarsto apriboti transliacijas dėl kurstytos neapykantos pernai lapkritį transliuotoje laidoje „Vakaras su Vladimiru Solovjovu“, kurioje, kaip teigiama, Rusijos Dūmos deputatas Vladimiras Žirinovskis ragino „sunaikinti Vakarus“ pradedant branduolinį karą.

Nacionaliniai ir europiniai teisės aktai numato skirtingas procedūras dėl ES ir trečiosiose šalyse registruotų kanalų – jei televizija registruota ne Europos Sąjungoje, galioja paprastesnės pažeidimų nagrinėjimo procedūros ir LRTK gali greičiau priimti sprendimus dėl laikino retransliacijų ribojimo. LRTK tvirtina, kad tai galioja Rusijoje registruotai „Rossija 24“.

Lietuva kai kurioms rusiškoms televizijoms dėl karo ir neapykantos kurstymo yra taikiusi maksimalius vienerių metų retransliacijos šalyje apribojimus.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai: 1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

02:32
01:00
01:02

RESTA 2019

Naviguok į ateitį

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie 15min