-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 01 31

Melnragėje ant seklumos užplaukęs laivas: atliktas tyrimas, kapitonui skirta bauda

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje baigtas vidinis tyrimas dėl laivo „Ocean Crown“ avarijos ties Klaipėdos uosto prieigomis. Dėl variklio gedimo nevaldomas laivas Melnragėje ant seklumos užplaukė Kūčių naktį.
„Ocean Crown“
„Ocean Crown“ / 15min.lt skaitytojo nuotr.

Siekiant išsiaiškinti visas avarijos aplinkybes, nustatyti įvykių seką ir įvertinti visų uosto tarnybų veiksmus, buvo išklausyti visi 9 radijo ryšio kanale užfiksuoti pokalbiai tarp laivo „Ocean Crown“ įgulos narių ir Laivų eismo tarnybos. Taip pat buvo išanalizuoti telefoniniai pokalbiai tarp Laivų eismo tarnybos ir Uosto priežiūros skyriaus dispečerio-koordinatoriaus, laivą agentuojančios kompanijos atstovų, pranešė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

Ar visos tarnybos reagavo tinkamai, ar buvo galima išvengti avarijos, kokie buvo laivo kapitono veiksmai – į visus šiuos klausimus tyrime atsakyta, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus

„Nors galime pasakyti, kad ši laivo avarija baigėsi laimingai (laivas nekliudė molo, nenukentėjo žmonės, nepadaryta žala gamtai, laivas nesutrikdė laivybos ir gana greit buvo patrauktas nuo seklumos), visgi būtina atsakyti į visus klausimus, kurie kilo po avarijos.

Ar visos tarnybos reagavo tinkamai, ar buvo galima išvengti avarijos, kokie buvo laivo kapitono veiksmai – į visus šiuos klausimus tyrime atsakyta. Šis tyrimas neturi tikslo ieškoti kaltų ar juos bausti, jis reikalingas tam, kad jeigu ir buvo padaryta klaidų, ateityje jų būtų išvengta“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus, kurio įsakymu iš karto po avarijos buvo sudaryta darbo grupė avarijos aplinkybėms išsiaiškinti.

Išvadose pateikta, kad laivo „Ocean Crown“ kapitonas apie grėsmes įspėtas dar gruodžio 23 d. pavakarę – 17.20 val. laivui „Ocean Crown“, stovinčiam išoriniame reide nuleidusiam inkarą, buvo duotas nurodymas iškelti inkarą ir audrą praleisti jūroje.

Tą patį vakarą kelis kartus Laivų eismo tarnybos (LET) operatorius išorės reide stovinčiam laivui „Ocean Crown“ radijo ryšiu pranešė, kad tokiomis sąlygomis laivams stovėti su nuleistais inkarais yra draudžiama. Laivas patvirtino, kad žino apie duotus nurodymus pakelti inkarus ir kontroliuoja situaciją bei laivo įgula ruošiasi pakelti inkarą, tačiau to nepadarė.

Vakarų vėjas pakilo iki 26–28 m/s, bangos aukštis pasiekė 4–5 metrus. 02.13 val. LET operatorius gavo pranešimą iš laivo „Ocean Crown“ apie tai, kad neveikia pagrindinis variklis ir laivas su dviem išmestais inkarais dreifuoja į uosto pusę. Gavusi pranešimą LET nedelsiant apie tai informavo Uosto priežiūros skyrių (UPS), Jūrų gelbėjimo ir koordinacinį centrą (JGKC) ir laivo agentą. Su laivu buvo palaikytas nuolatinis ryšys, nuolat vyko pokalbiai su laivo agentu, su vilkikų kompanijomis, kurių prašyta pagalbos. Vilkikai atsisakė vykti į jūrą argumentuodami, kad vilkikai tokiomis meteorologinėmis sąlygomis jūroje dirbti negali, nes gresia pavojus įgulų gyvybėms.

J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Būrys smalsuolių, susirinko pažiūrėti įstrigusio „Ocean Crown“ laivo
J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Būrys smalsuolių, susirinko pažiūrėti įstrigusio „Ocean Crown“ laivo

Apie situaciją informuojami uosto kapitonas, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Laivo kapitonas nusprendžia pagalbos žmonėms gelbėti neprašyti. 04.50 val. laivas „Ocean Crown“ informuoja LET, kad laivas 2 300 metrų nuo šiaurinio molo ir 240 metrų nuo kranto užplaukė ant seklumos nosimi į krantą. Su įgula nuolat buvo palaikomas ryšys, tačiau laivo kapitonas pagalbos signalo gelbėti žmones nesiuntė.

Neinformavo apie gedimą

Išanalizavus laivo „Ocean Crown“ mašinų skyriaus žurnalą, nustatyta, kad laivo kapitonas beveik 9 valandas neinformavo, kad pagrindinis variklis neveikia. Laivo kapitonas neįvertino meteorologinių sąlygų pokyčio ir laiko, kurio prireiktų paleisti variklį, santykio. Dėl to abu nuleisti inkarai laivo neatlaikė ir laivas, laivo kapitonui pranešus apie neveikiantį pagrindinį variklį, po 2 val. 35 min. dreifavimo užplaukė ant seklumos Melnragės priekrantės zonoje. Laivo kapitonas pažeidė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisykles.

Už minėtus pažeidimus laivo kapitonui skirta bauda. Jis visiškai su savo kalte dėl padarytų nusižengimų sutiko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius