Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Milijonines investicijas kainavusiai milžino laivo viešnagei ruoštasi metus

„MSC Fortunate“ yra didžiausias laivas-konteinervežis, kada nors apsilankęs Klaipėdos uoste ir kartu vienas didžiausių laivų, atvykusių į uostamiestį.
„Klaipėdos Smeltės“ nuotr. / „MSC Fortunate“ yra didžiausias laivas-konteinervežis, kada nors apsilankęs Klaipėdos uoste ir kartu vienas didžiausių laivų, atvykusių į uostamiestį.
Šaltinis: 15min
0
A A

Beveik metai pasiruošimo, 13 milijonų litų – tiek laiko ir pinigų kainavo rekordinio dydžio laivo-konteinervežio priėmimas uostamiestyje.

Šis milžinas prie laivų krovos akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ krantinių prisišvartavo antradienį. Uostininkai tokį įvykį įvardija kaip didžiulį pasiekimą.

Tokie laivai kursuoja vandenynais ir iki šiol nepasiekdavo Baltijos šalių, užsukdami tik į tradicinius Vakarų Europos uostus.

275 metrų ilgio ir 40 metrų pločio okeaninio dydžio laivo-konteinervežio „MSC Fortunate“ viešnagė Klaipėdoje – tai bandomasis atplaukimas, kuris tapo dar vienu „Klaipėdos Smeltės“ ir uosto administracijos žingsniu link strateginio tikslo – regioninio konteinerių paskirstymo centro įkūrimo Klaipėdoje.

Rimtas išbandymas

„Šio laivo priėmimas yra išbandymas, kaip mes sugebame susitvarkyti. Tokie uostai, kaip Klaipėdos ar Rygos, yra periferiniai. Okeaniniai laivai atplaukia į  Antverpeno, Bremerhafeno ir kitus Vakarų Europos uostus, iš kurių kroviniai vėliau paskirstomi po kaimyninius uostus mažesniais laivais. Mūsų idėja yra aplenkti, nukonkuruoti šiuos uostus ir, kad tokia laivai plauktų tiesiai pas mus į Klaipėdą, o iš čia būtų paskirstyti mažesni laiveliai į kitus uostus. Tikimės, kad jau šiemet vietoj to, kad plauktų į Vokietiją ar Belgiją okeaniniai laivai užsuktų tiesiai pas mus“, – „15min“ kalbėjo akcinės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ Rinkodaros direktorius Eduardas Galuškinas.

Okeaniniais laivais atplukdyti konteineriai su Rusijai ir kitoms Baltijos regiono šalims skirtomis prekėmis bus iškraunami „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminale ir vėliau paskirstomi po kaimyninius uostus mažesniais laivais.

Atsipirks po kelerių metų

„MSC Fortunate“ laivo kelionė į Klaipėda ir prišvartavimas prie krantinių vyko sklandžiai.
„Šio laivo priėmimui ruoštasi beveik metus, o tam investicijų prireikė apie 13 milijonų litų“, – sakė
E.Galuškinas.

Rugpjūčio mėnesį bendrovė įsigijo 11 milijonų Lt kainavusį uosto kraną, galintį aptarnauti laivus, kurių plotis siekia 40 metrų. Krovos metu jam talkina du mažesni kranai. Ruošdamasi reguliariems minėto ir didesnių laivų reisams, kompanija planuoja dar šiais metais papildomai užsakyti tris konteinerinius kranus, kurių bendra vertė – apie 80 milijonų Lt. Tokių kranų pagaminimas užtrunka 16-18 mėnesių, planuojama, kad jie bus sumontuoti ant naujai statomų bendrovės krantinių 2012-siais metais.

Į „MSC Fortunate“ laivo atvykimą investuoti 13 milijonai litų atsipirks po kelerių metų.

„Nė vieno lito neišleistume, jei nebūtume garantuoti, kad atsipirks. Už milijonus įsigyta technika šiam laivui priimti tarnaus dar daug metų”, – pridūrė E.Galuškinas.

Galimybės didės

Laivas-konteinervežis „MSC Fortunate“ atplukdė Klaipėdos uostui skirtus konteinerius iš Antverpeno ir Bremerhafeno uostų, pakeliui užsukdamas į Gdynios konteinerių terminalą Lenkijoje. Iš laivo planuojama iškrauti ir tuo pačiu pakrauti virš 1000  konteinerių su Lietuvos, Baltarusijos ir kitų Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) šalių importuojamomis bei eksportuojamomis prekėmis. Tiek gabaritų, tiek talpos parametrais „MSC Fortunate“ yra didžiausias laivas-konteinervežis, kada nors apsilankęs Klaipėdos uoste ir kartu vienas didžiausių laivų, atvykusių į uostamiestį.

Iki 2010 m. lapkričio mėnesio maksimalus leistinas laivo-konteinervežio, galinčio įplaukti į Klaipėdos uostą, ilgis buvo apribotas 260-čia metrų, tačiau po keletą mėnesių intensyvaus darbo Klaipėdos Valstybinės Jūrų Uosto Direkcijos ekspertai, įvertinę galimas rizikas bei paruošę jų valdymo planą, patvirtino galimybę įplaukti 275 m ilgio laivui.

Šiuo metu krantinių gylis yra 12,5 metro, pasak E.Galuškino, kitąmet jos bus pagilintos iki 14,5 metro.

 

Klaipėdos Smeltės nuotr./Krovos akimirka
„Klaipėdos Smeltės“ nuotr./Krovos akimirka

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min