Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Mokykloje užvirė tikras aistrų katilas

Dėl Klaipėdos laivų ir statybos mokyklos ruošiamų specialistų užvirė aistros.
E.Jankausko/„dienraščio 15 minučių“ nuotr. / Dėl Klaipėdos laivų ir statybos mokyklos ruošiamų specialistų užvirė aistros.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Specialistus laivų sektoriui ruošiančioje mokykloje kaista konfliktinė situacija. Klaipėdos laivų ir statybos mokyklos bendruomenė dėl užsitęsusios reorganizacijos problemos prašo pagalbos iš šalies.

Padedami Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos bei politikų šios mokymo įstaigos atstovai viliasi išnarplioti susidariusią keblią situaciją.

Dar 2005-aisiais Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokyklą bandyta pertvarkyti į viešąją įstaigą, dalininkais įtraukiant tris Klaipėdos uosto kompanijas. Bet 2006 metais įsteigus viešąją įstaigą dalininke tapo tik viena Klaipėdos įmonė. Anot laikinai mokyklos direktorės pareigas einančios Laimutės Musonės, neapibrėžta situacija ir keblūs santykiai su dalininke tapusia įmone kelia įtampą bendruomenėje, trikdo mokymo įstaigos plėtrą bei gali neigiamai atsiliepti jos perspektyvoms.

Mokymo įstaigos bendruomenei iki šiol lieka neaišku, kokiais argumentais remiantis bendrovė „Vakarų santechnika“ tapo jų mokyklos, kaip viešosios įstaigos, dalininke ir piktinasi, kad užkertamas kelias dalininkėmis tapti trims didžiulėms uosto kompanijoms, kurioms aktyviausiai ir ruošia specialistus.

Anot mokyklos vadovės L.Musonės, norą tapti dalininkėmis buvo pareiškusios bendrovės „Vakarų laivų gamykla“, „Baltijos laivų statykla“ bei „Klaipėdos laivų remontas“. Vienas iš mokyklos dalininkų – Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija – tam pritarė, tačiau kita dalininke esanti bendrovė „Vakarų santechnika“, anot mokyklos vadovybės, nesutiko priimti minėtų trijų bendrovių tapti dalininkėmis.

Bendradarbiauja kelis dešimtmečius

„Mūsų mokykla nuo 1952 metų bendradarbiauja su šiomis kompanijomis ir jos pareiškė norą tapti dalininkėmis. Mes ruošiame specialistus būtent laivų statytojams ir remontininkams. Tai įmonės, kurios mūsų moksleivius aprūpina darbo vietomis, priima atlikti praktiką, pagelbėja materialiai. Tačiau visuotiniame dalininkų susirinkime joms sakoma „ne“. Nežinome, kaip toliau mokykla judės į priekį“, - sakė laikinai direktorės pareigas mokykloje einanti L.Musonė.

Klaipėdos laivų ir statybos mokykla iki šiol neturi tikrų direktoriaus pareigų. Jau dveji metai visuotinis dalininkų susirinkimas nepatvirtina šių pareigybių, todėl mokyklai vadovauja laikini direktoriai. Mokyklos bendruomenė taip pat skundžiasi, kad jaučia iš bendrovės „Vakarų santechnika“ spaudimą. Anot darbuotojų, iš jų reikalaujama raštiškų paaiškinimų, kada einama pietauti, faktiškai ateina ir išeina iš darbo bei kitų dalykų. Šiuo metu įstaigoje yra susirinkti 75 pedagogų parašai, kuriais pasisakoma už tai, kad trys uosto įmonės taip pat taptų viešosios įstaigos dalininkėmis.

Anot bendruomenės, mokykla šiuo metu turi didžiulių įsiskolinimų – vien „Klaipėdos energijai“ skolinga apie 100 tūkst. Lt. Tačiau įstaiga pinigų gauna tik iš biudžeto. Dabartiniai dalininkai nepatvirtino naujos valdymo struktūros, todėl mokykla negali teikti papildomų paslaugų, už kurias gautų lėšų ir galėtų susimokėti skolas.

Įstatų įdomybės

Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos administracijos direktorius Algirdas Renkauskas tvirtino, kad šioje mokykloje pastaruoju metu verda tokia košė, kokios jis dar nėra matęs. Anot jo, Švietimo ir mokslo ministerija turėtų keisti įstatus ir priimti naujus dalininkus. „Pati ministerija išleido įstatus, kad sprendimai būtų priimti dviejų trečdalių balsų dauguma. Tačiau šios mokyklos dalininkai yra tik du - pati ministerija ir bendrovė „Vakarų santechnika“. Kokiu būdu sprendimai gali būti priimami 2/3 balsų dauguma, jei tėra du dalininkai?“- retoriškai klausė A.Renkauskas.

Anot jo, bendrovė „Vakarų santechnika“ nėra susijusi su uostu, kuriam specialistus ir ruošia mokykla. Esą bendrovė nesugeba profesionaliai valdyti šios mokyklos, todėl uosto įmonės gali netekti tinkamo mokinių paruošimo. „Mes bijome, kad galime prarasti kadrus, šiuo metu labai trūksta specialistų, galinčių dirbti uosto įmonėse“, - tikino pašnekovas.

Žeria priekaištus mokyklai

Bendrovė „Vakarų santechnika“ pateikė kitokią šios istorijos versiją. Jos direktorius Mindaugas Prialgauskas teigė, kad įstaigoje nėra ruošiami specialistai vien tik uosto bendrovėms. „Galbūt kažkam yra neparanku, kad mokykla taps atvira visuomenei. Ji daug metų buvo uždara, specialistai buvo ruošiami vos dviem įmonėms. Tačiau suvirintojų bei kitų specialybių žmonių trūksta ir kitoms įmonėms“, - komentavo M.Prialgauskas.

Anot pašnekovo, jie niekad nesakė, kad nenori priimti naujų dalininkų. Pirmiausia esą reikia tinkamai paruošti mokyklos įstatus, kadangi dar yra daug taisytinų dalykų. Pasak bendrovės direktoriaus, jie turi daugybę priekaištų ir dėl mokyklos personalo darbo. Dėl to iki šiol nepatvirtinamos direktoriaus pareigos. Įstaigos dalininkams įtarimų taip pat kelia ir mokyklos vadovai. Galimai jie daro pravaikštas bei piktnaudžiauja tarnyba užsiimdami antraeilėmis pareigomis. Tam ir buvo prašoma raštiškų paaiškinimų dėl darbo valandų.

Komentarai
Temos Statybos, Mokykla
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min