AB „Lietuvos geležinkeliai“ Teisės ir personalo departamento direktoriaus pavaduotojas V.Balynas palankiai vertindamas teismo sprendimą, apgailestavo, jog jo priėmimas užtruko ilgiau nei tikėtasi.
„Tai valstybinės svarbos projektas, dalinai finansuojamas iš Europos Sąjungos (ES) fondų. Vykdant tokius projektus ypatingai svarbūs jų įgyvendinimo terminai“, – pažymėjo V.Balynas. Anot jo, teismui sustabdžius viešojo pirkimo procedūras buvo iškilusi rizika negauti ES fondų paramos, kas galimai nukeltų modernizavimo darbus neribotam laikui.
Bylos eigoje Lietuvos apeliacinis teismas, spręsdamas pritaikytų laikinųjų apsaugos priemonių panaikinimo klausimą (stabdyti ar ne projekto viešojo pirkimo procedūras), pabrėžė, kad geležinkelio infrastruktūros modernizavimu siekiami tikslai atitinka viešojo intereso sąvoką, nes projekto įgyvendinimas siejamas su didesniu geležinkelio eismo saugumu, galimybe traukiniams važiuoti greičiau, aplinkos taršos mažinimu, mažesnėmis valstybės išlaidomis viešosios geležinkelio infrastruktūros priežiūrai bei Lietuvos, kaip tranzitinės valstybės, konkurencingumo didinimu.
Projektas vykdomas įgyvendinant ilgalaikę transporto sistemos plėtros strategiją, numatoma modernizuoti tarptautinio geležinkelių transporto IX D Kretos koridoriaus atšaką į Kybartus. Šiam projektui finansuoti skirta apie 23 mln. litų iš ES lėšų.