Dabar populiaru
Publikuota: 2018 rugsėjo 3d. 11:21

Nesikeičiantis vaizdas Vilniuje: mokiniai į mokyklą eina kanalizacijos vamzdžiu

Vaduvos mokyklos moksleiviai prie vamzdžio po geležinkeliu
Juozo Zykaus nuotr. / Vaduvos mokyklos moksleiviai prie vamzdžio po geležinkeliu

Kelias į mokyklą per lietaus kanalizacijos vamzdį. Tokia yra dalies vilniečių vaikų kasdienybė, jeigu jie nori patekti į mokyklą artimiausiu keliu ir nekirsti geležinkelio. Apie šią Žemųjų Panerių problemą kalbama jau ne vienerius metus, tačiau ji taip ir neišspręsta. Todėl šių mokslo metų pradžią vėl pažymėjo toks pats ėjimas – šimto metrų ilgio vamzdžiu.

Vilniaus Zuikių gatvėje gyvenantys mokiniai ir, pirmiausia, jų tėvai vėl suka galvas, kaip saugiai savo vaikus išleisti į mokyklą. Pasirinkimas nėra malonus – arba kirsti geležinkelio bėgius, rizikuojant gyvybe, arba eiti lietaus nuotekų vamzdžiu, arba važiuoti automobiliu 15 km lankstą. Nors ne vienerius metus kalbama apie būtinybę netoliese įrengti saugią pervažą, kol kas tai nepadaryta.

Pasiūlymas yra

Net atsirado verslininkų, kurie pasiryžę savo lėšomis įrengti tunelį, o už tai nori leidimo rinkti automobilių, juo važiuosiančių, mokestį. Tik, kaip teigia, niekas tuo nesidomi.

Dar balandžio vidury verslininkai kartu su Naujininkų, Panerių ir Vilkpėdės seniūnijų gyventojais bei vietos bendruomenių atstovais išplatino pranešimą, kuriame tvirtina, kad sprendimų dėl geležinkelio perėjų reikia kuo skubiau: „Kol Vilniaus miesto savivaldybė svarsto įvairius variantus, miestui pagalbos ranką ištiesė privatus investuotojas, pasirengęs tunelį įrengti savomis lėšomis. Deja, bet savivaldybė tokią iniciatyvą ne tik, kad atmeta, tačiau siekia perėją statyti mokesčių mokėtojų pinigais.“

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Zuikių gatvės vaikai Vilniuje į mokyklą toliau eina kanalizacijos vamzdžiu
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Zuikių gatvės vaikai Vilniuje į mokyklą toliau eina kanalizacijos vamzdžiu

Teigta, kad dar pernai metų pabaigoje privatūs investuotojai kreipėsi į Vilniaus merą Remigijų Šimašių ir pasiūlė savo lėšomis įrengti tunelį pėstiesiems, dviratininkams ir automobiliams – 3,5 m aukščio ir 9 m pločio. Juo galėtų pravažiuoti lengvieji ir specialios paskirties automobiliai – greitosios medicinos, priešgaisrinės pagalbos, policijos ir kt. O gyventojams nereikėtų daryti apie 15 km lankstą.

Komercinį pasiūlymą Vilniaus savivaldybei pateikė UAB „Vilniaus rentinys“ generalinis direktorius Danas Zykus. Jame rašoma apie siūlymą įrengti tunelį po geležinkelio magistrale Vilnius-Kaunas, kuris sujungtų Aukštuosius ir Žemuosius Panerius (Palionių ir Valkininkų gatves).

Vėl į mokyklą vamzdžiu

Atėjo dar vienas rugsėjis, o situacija nepasikeitė. Kaip rugsėjo 3-osios rytą surengtoje akcijoje sakė bendruomenių aktyvistas ir susisiekimo specialistas Arimantas Račkauskas, daugiausia šiuo vamzdžiu vaikšto būtent vaikai, nes jiems taip lengviausia pasiekti mokyklą. Taip pat ir gyventojai, kurie neturi nuosavų automobilių arba vengia spūsčių.

„Dar kai kurie gyventojai eina per geležinkelį, rizikuoja, nelaimingi atsitikimai įvyksta. Vienas buvo praėjusių metų gruodžio 15 d.“, – sakė A.Račkauskas.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Arimantas Račkauskas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Arimantas Račkauskas

Jo teigimu, ką daryti, kaip ir aišku, be to, sulaukta ir galimos finansinės pagalbos, juk paprastai būtent pinigai yra didžiausia problema. „Pastaruoju metu raštų apie 30 prirašyta – pradedant prezidente, baigiant savivaldybe. Paminėsiu faktą – tik po trijų mėnesių sugebėjo atsakyti savivaldybė, sureagavo raštu. Sakyčiau, kad tai nenormalu, turi būti kontaktai su žmonėmis, bendravimas, ieškojimas sprendimų“, – piktinosi A.Račkauskas.

Nors problema žinoma jau ne vienerius metus, per tą laiką tebuvo padaryta galimybių studija, kuri, kaip sako A.Račkauskas, „atsidūrė stalčiuje“ ir nežinia, kada iš ten bus ištraukta. O kasdien čia praeina ir keliolika, ir keliasdešimt žmonių.

Siūlo koncesiją

Verslininkas ir metro Vilniuje entuziastas J.Zykus vėl primena: išeitis pasiūlyta, įgyvendinti ją irgi yra kam, tereikia politinės valios. Tiesa, tunelis būtų numatytas kiek atokiau nuo kanalizacijos vamzdžio, kadangi šioje vietoje geležinkelis platus, siekia daugiau nei 100 metrų. Bet, anot J.Zykaus, esama ir siauresnių vietų.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Juozas Zykus
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Juozas Zykus

„Savivaldybė dabar užspausta, kad tai reikia daryti, tai planuoja pėsčiųjų perėją, bet tokioje vietoje, kur to tunelio ilgis 110 metrų, tai kainuotų 2,5 mln. eurų. O mano skaičiavimais padaryti pravažiavimą kitoje vietoje, jungiant Palionių ir Valkininkų gatves, kainuotų apie milijoną. Ten galėtų žmonės ir praeiti, ir pravažiuoti. Žinoma, nekenkia, jeigu savivaldybė turi pinigų, gali daryti čia, bet turi leisti ir kitur daryti“, – tikino J.Zykus.

Tačiau norint pradėti statybas reikia politinės valios. Pirmiausia įrašas apie projektą turėtų atsirasti Bendrajame plane, tada skelbiamas koncesijos konkursas, anot J.Zykaus, sutartis sudaroma 30-iai metų.

„Koncesininkas už savo pinigus pastatytų tunelį, eksploatuotų, o pasibaigus sutarčiai perduotų miestui. Tokia tvarka. Trukdo tam tai, kad Lietuva yra turbūt vienintelė ES šalis, kuri nenaudoja privačių pinigų susisiekimo infrastruktūrai statyti. Leidžiama statyti namus, parduotuves, viešbučius, bet tiltų, tunelių, kelių neleidžia. O neleidžia, nes tai daroma europiniais pinigais kol kas. Jeigu pradės privatus sektorius statyti kelius, tiltus, tunelius, paaiškės, kad statoma dukart greičiau ir perpus pigiau. Tai tiems, kurie stato už valdiškus pinigus, nepriimtina“, – piktinosi J.Zykus.

Pavasarį Vilniaus savivaldybė kalbėjo apie tai, kad 2019-2020 metais planuoja įgyvendinti dviejų požeminių pėsčiųjų perėjų įrengimo Zuikių ir Iešmininkų gatvėse projektus. Projektus numatoma finansuoti Europos Sąjungos lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Darius Raulušaitis civilinio turto konfiskavimo įstatyme rado logikos ir matematikos klaidų

Smurto randai

Verslas

Krizės priežasčių tyrime netikėtas posūkis – V.Doveikos apklausti neatvyko S.Jakeliūnas

Tik 15min Gazas

Trys Dakaro motociklininko Balio Bardausko naujienos: naujagimio laukimas, naujas personažas ir ypatingas numeris

Aktualu

Politologai įvertino pusę kadencijos dirbusį Seimą: tokios nepagarbos nebuvo niekada

Aktualu

Linas Kontrimas: Pusmetis iki prezidentinių rinkimų – ką turim?

Aktualu

Į „MG Baltic“ politinės korupcijos bylą bus kviečiamas G.Landsbergis, D.Bradauskas

Sportas

Tvirtėjančiame kitų metų „Sūduvos“ mechanizme – kertinio sraigto trūkumas

Vardai

Princui Charlesui – 70 metų: ką apie jį papasakojo sūnūs ir žmona naujame dokumentiniame filme?

Aktualu

Už mįslingos organizacijos „Lietuvos liberalai“ – buvusio pareigūno šešėlis

Pasaulis kišenėje

Tūkstančiai keleivių prieš skrydį vis padaro klaidą, kuri gali brangiai kainuoti

Vardai

Erika Vitulskienė pristatė naują plius dydžio kolekciją: pati tapo modeliu

Gyvenimas

Gulintis autostradoje vairuotojas meldė pagalbos ir buvo priblokštas greitosios operatorių sprendimų

24sek

Nauja D.Adomaičio viltis – kaip iš akies luptas „Žalgirio“ sirgalių dievukas

Verslas

Statybos Šnipiškėse nenuslūgsta: mikrorajone bus statomas dar vienas butų projektas

Gazas

Naujos linijos Panevėžio gatvėse: pažeidėjais tampa ir stovintys, ir važiuojantys

Vardai

Solinį albumą pristatanti Monique: „Buvo akimirkų, kai slėpiausi džiovindama ašaras“

Aktualu

Kaune susipešė dvi moterys: viena pristatyta į ligoninę – supjaustyta galva

24sek

„Lietkabelyje“ – buvęs Lietuvos rinktinės įžaidėjas

Vardai

„Dydžio (r)evoliucijos“ finalininkė Dovilė Rostovskytė: „Dėl savo išvaizdos negalėjau įsidarbinti teatre“

Naujienos

Mokslas.IT

Neįtikėtina: daugiau žmonių dykumose miršta paskendę vandenyje nei nuo troškulio?

Vilniuje penktą kartą surengta Baltoji vakarienė

Sportas

Brazilo Ronaldo naujas pirkinys – Ispanijos klubas

Gazas

Naujų automobilių rinka Lietuvoje šoktelėjo net 47 proc. – įregistruotas ir pirmasis „Ferrari“ kabrioletas

Aktualu

Pajuodusi Klaipėda: uostamiesčio meras su rugsėju sveikino išskirtinės mokyklos vaikus

Infografikas Verslas

Mažiausią vidutinį atlyginimą uždirba Tauragės apskrities gyventojai

Gyvenimas

Teisininkas atsako. Ar gali darbdavys mane atleisti dėl prastų pardavimo rezultatų?

Aktualu

V.Ušackas trečiadienį paskelbs, ar dalyvaus prezidento rinkimuose

Vardai

Andrius Rimiškis su žmona dukrą Lėją išlydėjo į pirmą klasę: „Tai beprotiškai svarbus žingsnis“

Pasaulis kišenėje

Naugardukas – karaliaus Mindaugo ir Adomo Mickevičiaus kraštas

Mokslo ir žinių šventė Vilniuje

Vardai

Į Kauną persikrausčiusi N.Pareigytė išleido dukrą į paruošiamąją klasę: „Prasideda naujas etapas“

Maistas

Puikusis guliašas: prireiks vos kelių ingredientų ir šiek tiek kantrybės

Aktualu

Vilniaus centre užsidegė ūkinis pastatas: pro dangoraižių langus – gaisro vaizdai

Aktualu

V.Urbonavičiaus vietą Vilniaus taryboje turėtų užimti A.Skaistys

Mokslas.IT

Kodėl skylę TKS teko užkimšti pirštu, ar astronautas rizikavo jį prarasti?

Gazas

Ekspertai gąsdino spūstimis: kodėl jų nebuvo šį pirmadienį?

Aktualu

Vilniaus rekordai: M.Mažvydo progimnazijoje mokslo metus pradeda 11 pirmų klasių

Verslas

Lietuvos bankas pagrūmojo už kreditų reitingus: žmonės neturi būti baudžiami, kad domisi

Aktualu

Paskelbtas įskaitų ir egzaminų tvarkaraštis: kai kurie vyks šeštadieniais

Vardai

Ypatingos

04:06
09:17

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie 15min