Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 12 01

Nesuderinti autobusų maršrutai Kaune sukelia nepatogumų

Viešuoju transportu Kaune dažnai besinaudojantys keleiviai per pastaruosius metus pajuto nemažai teigiamų poslinkių: dauguma senų autobusų pakeista naujais, atsirado naujų maršrutų, bet optimaliai suderinti jų tvarkaraščių dar nepavyko.
Prailginti autobusai į Parodos gatvę nepakyla.
Autobusas / A.Koroliovo nuotr.

Vienų maršrutų autobusai ir troleibusai važinėja kas dešimt minučių. Bet norint nukakti į kai kurias pakankamai tankiai gyvenamas Kauno vietas net iš Centro tenka ilgokai palūkėti. Ypač nuskriausti Aukštųjų Šančių gyventojai.

Arba daug, arba nė vieno

Vieną dieną paskyriau eksperimentui – nusprendusi Kaune pavažinėti įvairiais maršrutais.

Stovėdama po pietų miesto centre S.Daukanto gatvės stotelėje ir laukdama autobuso, kuris nuvežtų iki Šilainių, pastebėjau, kad reikia laukti 15 minučių ir ilgiau, nors tinkančių maršrutų net penki!

Keblumų priežastis yra maršrutų laikas: visi autobusai važiuoja vienu metu, po to – ilga pertrauka laukiant kitos virtinės.

Kitas pavyzdys: bene pilniausi autobusai dienos metu kursuoja tarp Centro ir Studentų miestelio Žaliakalnyje, kur nusigauti pertraukų metu skuba studentai, nes paskaitos vyksta skirtingose vietose.

Iš Studentų gatvės stotelės viena kryptimi, vienu metu pajuda du autobusai (21 maršrutas 10.17 val., 37 maršrutas 10.19 val.), kitas atvažiuoja tik po dešimt minučių, o skubančiam į paskaitą studentui brangi kiekviena minutė.

Vargsta Aukštųjų Šančių gyventojai

Bene sudėtingiausia viešuoju transportu nusigauti į Aukštuosius Šančius ir atgal. Nuo Kauno apskrities ligoninės iki K.Baršausko gatvės važiuoja, o paskui į skirtingas puses pasuka tik du autobusai – 12 ir 15. Jie važinėja gana retai, per valandą daugiausia tris kartus, bet ir vėl – vienas paskui kitą. Pavyzdžiui, vienas važiuoja 11.33 val., kitas – 11.38 val., o po to ilga pertrauka.

„Gyvenu Prancūzų gatvėje, o į darbą Vilijampolėje, į popietinę pamainą turiu atvykti 15 valandą. Pasirinkimas man tik toks: arba nuvažiuoju 30 min. anksčiau, ir dar persėsdama į troleibusą Centre, ir slampinėju po Vilijampolės turgų, arba vėluoju 20 minučių“, – nepatogiais maršrutais skundėsi 58-erių metų konditerė Vanda Kulikauskienė.

Sudėtinga su Vilijampole susisiekti ir tame pramoniniame rajone dirbantiems Aleksoto gyventojams.

Pilni naktiniai autobusai

Savaitgaliais, naktibaldų džiaugsmui, paleista naktinių autobusų ir troleibusų linija, besidriekianti pro centrą ir vežanti į gyvenamuosius rajonus. Prie jų taip pat prisideda „Žalgirio“ arenos autobusai, važiuojantys po renginių arenoje.

Lapkričio mėnesį nuspręsta dar labiau pagyvinti naktinį miesto gyvenimą ir šalia penktadienio bei šeštadienio naktimis važiuojančio transporto pridėti ir ketvirtadienio naktį.

Autobusai naktimis būna pilni, studentai, moksleiviai ir šiaip naktinių pramogų mėgėjai, iki vėlumos užsibūnantys mieste, atrado pigų ir saugų būdą grįžti namo.

Tiesa, naktinių viešojo transporto maršrutų laikas taip pat persipina. Nors 37 autobusas, 13 ir 14 troleibusai važiuoja skirtingais keliais, laikas beveik vienodas.

Sulyginkime dviejų troleibusų penktadienio ir šeštadienio nakties maršrutų laiką, kuris prasideda Islandijos plente: 14 (23.05 val., 0.27 val., 1.51 val., 3.38 val., 5.02 val.) 13 (22.57 val., 0.21 val., 1.45 val., 3.33 val., 4.56 val.). Abu troleibusai tokiu laiku važiuoja iki V.Landsbergio-Žemkalnio gatvės ir tik tada pasuka skirtingais keliais.

Vienas Savanorių prospektu važiuoja miesto centro link, o kitas pro Draugystės parką, K.Baršausko gatve iki Geležinkelio stoties.

Paulius Keras, Kauno miesto Transporto skyriaus vedėjas:

„Maršrutų sudarymas priklauso nuo daugelio aspektų. Tai ilgalaikės darbo patirties rezultatas. Atsižvelgiama į laiką, kada piliečiai baigia darbus, mokyklose baigiasi pamokos, kokiu metu didžiausi keleivių srautai.

Sulaukiame daug skundų ir pageidavimų, į juos atsižvelgiame. Tačiau sudaryti idealų, optimalų maršrutą beveik neįmanoma, nes vienu metu Kaune kursuoja apie 300 viešojo transporto priemonių.

Dar problema, jog 18 metrų ilgio autobusai negali pakilti į Parodos gatvės kalną, todėl nors šia kryptimi važiuoja dideli keleivių srautai, juos aptarnauti gali tik mažesni autobusai. O tarp jų maršrutų esantis 10 minučių tarpas nėra didelis.

Tiesa, dar praėjusią savaitę buvo gauti kauniečių skundai dėl 37, 10 ir 21 maršrutų eigos A.Baranausko gatve, todėl šių autobusų  tvarkaraščiai pertvarkomi.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius