Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Nuolaidų rekordas pirkėjų nesugundė

Stengdamiesi prisivilioti taupyti pradėjusius pirkėjus, šiemet prekybininkai pasiūlė rekordines nuolaidas ir pailgino išpardavimų laiką, tačiau nedaug iš to pešė.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Stengdamiesi prisivilioti taupyti pradėjusius pirkėjus, šiemet prekybininkai pasiūlė rekordines nuolaidas ir pailgino išpardavimų laiką, tačiau nedaug iš to pešė.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
A A

Šalies parduotuvėse į pabaigą eina išpardavimų sezonas, šiemet trukęs 1-3 savaitėmis ilgiau nei paprastai. Prekybininkai pripažįsta taikę rekordines nuolaidas, tačiau, pirkėjams taupant, pasiekti praėjusių metų pardavimo aukštumų nepavyko.

Iki 70 proc. nuolaidas siūlančios iškabos sostinėje išdygo dar pernai gruodį, tačiau klientų gausa pardavėjai nesidžiaugė – lyginant su praėjusiais metais, šiemet parduotuvių apyvarta smuko. „Mūsų grupės pardavimai šiemet mažės apie 15 proc. Tikėtina, kad panašus mažėjimas buvo ir išpardavimų metu, nors nuolaidos buvo iki šiol nematyto dydžio“, – „15min“ sakė „Aprangos“ grupės, prekiaujančios drabužiais, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas.

Rinką stebintys reklamos prižiūrėtojai pastebi, kad kasmet per išpardavimus padaugėja tikrovės neatitinkančios reklamos.

Anot pašnekovo, Vyriausybės pozicija ir nuolatinis gąsdinimas apie prasidėjusią krizę paveikė žmonių lūkesčius ir visų pardavimai smuko.

„Reali situacija nėra tokia bloga, kokia piešiama. Reikia tikėtis, kad ir žmonės ilgainiui tai pajus“, – vylėsi R.Perveneckas.

Rinką stebintys reklamos prižiūrėtojai pastebi, kad kasmet per išpardavimus padaugėja tikrovės neatitinkančios reklamos.

„Šiemet jau nubaudėme įmonę, kurios išpardavimų ir nuolaidų reklamos neatitiko tikrovės“, – sakė Konkurencijos tarybos atstovė Palmira Kvietkauskienė.

„Bet kuri įmonė patvirtintų, kad išpardavimai užsitęsė. Net statistika rodo, kad ten, kur išpardavimai – užeina daugiau žmonių“, – aiškino juvelyriniais dirbiniais prekiaujančio „Aukso centro“ Vilniaus regiono direktorė Ingrida Kazlauskaitė.

Išpardavimus verslininkai siūlo dėl per gausiai metų pradžioje užsakytų prekių kiekio. Nepavykus jų parduoti, įmonėms gresia dideli nuostoliai, todėl parduodant prekes pigiau nei jos kainavo, stengiamasi mažinti „minusą“.

„Geriau išparduoti, kad ir su tam tikrais nuostoliais, o ne laikyti senos kolekcijos avalynę“, – sakė avalynės parduotuves „Danija“ valdančios bendrovės „Danbalt international“ parduotuvių tinklo regionų vadovė Aida Vaitiekaitytė.

Šiemet išpardavimai „Danijos“ parduotuvėse buvo ilgesni ir didesni nei paprastai. Vietoj įprastų 10-35 proc. buvo taikomos 50-75 proc. nuolaidos.

„Didieji asortimento išpardavimai prasidėjo gruodžio antroje pusėje. Juos paankstinome dėl konkurentų atakų, taip pat norėdami kiek galima daugiau parduoti prekių. Kol kas sunku pasakyti, kiek jie dar tęsis. Žiūrėsime, kaip seksis tuštinti sandėlius“, – sakė parduotuvių „Danija“ atstovė.

Kad ir didelės nuolaidos, jos pirkėjų itin nemasino. Statistikos departamento duomenimis, gruodį mažmeninių įmonių prekyba krito maždaug 35 proc. Šis rodiklis mažiausias nuo 2002-ųjų.

Klaidinanti reklama

Aršios konkurencinės kovos vejami verslininkai kartais griebiasi ir negarbingų pirkėjų viliojimo metodų.

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Parduotuvėse skelbiamos akcijos
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Parduotuvėse skelbiamos akcijos

„Teko matyti nesąžiningų nuolaidų pavyzdį. Kalnų slidės, kainavusios 2,5 tūkst. Lt, pardavinėjamos esą su 20 proc. nuolaida. Tačiau nuolaida taikoma, jei prekė kainuoja ne mažiau kaip 4 tūkst. Lt. Akyli pirkėjai tokius atvejus gali apskųsti“, – pasakojo rinkodaros specialistas Vytautas Pranulis.

Konkurencijos taryba, atsakinga už reklamos priežiūrą, kasmet sulaukia nepatenkintų vartotojų skundų antplūdžio. Šiemet įstaiga už realybės neatitinkančią nuolaidų reklamą jau nubaudė „Eurovaistinę“ bei pradėjo tyrimą dėl „Norfos“ reklamos.

„Išpardavimų sezono metu padaugėja pirkėjų skundų, dėl kurių atliekame tyrimus. Nesąžiningoms įmonėms gresia bauda iki 30 tūkst. Lt. Jei pažeidimas kartojamas, bauda gali siekti ir 120 tūkst. Lt“, – teigė Konkurencijos tarybos atstovė P.Kvietkauskienė.

Pasak jos, prekybininkai, prieš organizuodami „išpardavimus“ ar „akcijas“ dirbtinai pakėlę prekių kainas, o šių priemonių metu tariamai suteikę nuolaidas, už klaidinančios reklamos naudojimą taip pat gali būti patraukti atsakomybėn.

Svarbiausia – pergalė

Psichologų teigimu, išpardavimų vaikymasis yra būdingas viso pasaulio visuomenėms. Dažniausiai per išpardavimus perkama daugiau „pigių daiktų“ ir nelabai taupoma. Tuo naudojasi prekybininkai.

„Taupymas nėra svarbiausias, svarbiau yra laimėjimo džiaugsmas. Žmogus žino, kad galėjo nusipirkti brangiau, o nusipirko pigiau. Tai jam sukelia mažą asmeninį triumfo jausmą, kuris yra labai reikalingas“, – sakė psichologas Olegas Lapinas.

Anot jo, panašų jausmą žmonės patiria spėję įšokti į nuvažiuojantį autobusą ar laimėję smulkų prizą loterijoje.

„Šiuo žmogaus jausmu yra paremtos įvairios prekybininkų akcijos“, – konstatavo O.Lapinas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min