Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Panevėžio keliai” pastatė dvikelį geležinkelio tiltą ir rekonstravo dvi stotis

Pilviškių tiltas
AB „Panevėžio keliai” nuotr. / Pilviškių tiltas
Šaltinis: 15min
0
A A

AB „Panevėžio keliai“ baigė vykdyti svarbų geležinkelių infrastruktūros projektą – „Kauno stoties, aplinkkelio Palemonas-Rokai-Jiesia ir Kauno-Kybartų linijos modernizavimas“.

„Projekto vykdymo metu geležinkelio atšakoje iš Kauno į Kybartus pastatytas dvikelis geležinkelio tiltas ir rekonstruotos dvi geležinkelio stotys”, – sakė AB „Panevėžio keliai” projektų direktorius Audrius Butkūnas.

– „Šis projektas yra geležinkelių sistemos strateginės plėtros programos dalis, apimanti tarptautinio Kretos transporto IXD koridoriaus atšakos į Kybartus modernizavimą”. 

AB „Panevėžio keliai“ pastatytas naujas šiuolaikiškas dvikelį geležinkelio tiltas tarpstotyje Kazlų Ruda – Pilviškiai 93+810 km leidžia traukinių greitį padidinti iki 160 kilometrų per valandą.

Naujas dvikelis kombinuotos konstrukcijos (metalinis ir gelžbetoninis) geležinkelio tiltas (plotis – 11,82 m, didžiausia ašies apkrova – 30 t) pastatytas vietoje buvusių dviejų geležinkelio tiltų per Šešupės upę, kuriais eismas buvo vykdomas skirtingomis kryptimis. Rekonstrukcijos metu senieji tiltai buvo demontuoti.

Siekiant užtikrinti naujojo tilto funkcionalumą, projekto vykdymo metu buvo keičiamas ir Jiesios geležinkelio stoties išplanavimas.

AB Panevėžio keliai nuotr./Jiesios geležinkelio stotis
AB „Panevėžio keliai” nuotr./Jiesios geležinkelio stotis

Stoties kelių išdėstymo keitimas buvo reikalingas tam, kad į Kauno aplinkkelį atsišakojančia juosta važiuojantys traukiniai galėtų greičiau atlaisvinti pagrindinę liniją.

Pervažiavimo iš vienkelio aplinkkelio ruožo į pagrindinę liniją link Kybartų vietoje traukinių greitį siekta padidinti iki 80 kilometrų per valandą.

Pertvarkant Jiesios geležinkelio stoties išplanavimą buvo įdiegtos šiuolaikiškos šio mazgo aptarnavimo sistemos: signalizacijos, koordinuojančios sklandų traukinių eismą, elektrotechniniai įrenginiai, skirti geležinkelio iešmų šildymui bei apšvietimui, garsinio ryšio atramos su pasikalbėjimo įrenginiais ir garsiakalbiais.

Lygiagrečiai buvo vykdomi ir Rokų geležinkelio stoties išplanavimo pakeitimai. Rokų geležinkelio stoties kelių išdėstymas keistas siekiant padidinti leidžiamą sunkiųjų prekinių traukinių maksimalų ilgį nuo 800 iki 1000 metrų.

Siekiant sudaryti sąlygas ilgiesiems prekiniams traukiniams apsilenkti, vienkelyje Kauno aplinkkelio ruože atvykimo-išvykimo kelias prailgintas iki 1050 metrų naudingojo ilgio.

Rekonstrukcijos metu Rokų geležinkelio pervaža, aptarnaujanti du geležinkelio kelius, buvo modernizuota gelžbetonines pervažos plokštes keičiant nauja konstrukcija iš guminių pervažos plokščių.

AB Panevėžio keliai nuotr./Rokų geležinkelio stotis
AB „Panevėžio keliai” nuotr./Rokų geležinkelio stotis

Taip pat iš abiejų pusių pertvarkytos kelio prieigos, modernizuoti signalizacijos įrenginiai ir elektrotechnikos įrenginiai: apšvietimo, garsinio ryšio, iešmų šildymo sistemos.

Minėtus darbus AB „Panevėžio keliai” vykdė vadovaujantis rangos darbų sutartimi su užsakove AB „Lietuvos geležinkeliai“. Sutartis buvo pasirašyta 2010 m. balandžio 2 d. Sutarties kaina – per 23 mln. Lt.

2012 metų pavasarį AB „Panevėžio keliai” pradėjo naują didelės apimties geležinkelių infrastruktūros projektą, susijusį su projekto „IXB koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės-Valčiūnai antrojo kelio statyba“ darbais.

Sutartis su AB „Lietuvos geležinkeliai” pasirašyta praėjusių metų gruodį. Projekto darbus AB „Panevėžio keliai“ vykdo su atsakinguoju jungtinės veiklos sutarties partneriu AB  „Kauno tiltai”, partneriais S.A. „Trakcija-Tiltra“, UAB „Mintija“, RAB „Belam Riga“.

Sutarties kaina –   258,78 mln. Lt  

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Rekonstrukcija
Parašykite atsiliepimą apie 15min