Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 08 04

Partijų rinkiminiai šūkiai. Nykiau nebūna?

Seimo rinkimuose dalyvausiančios politinės jėgos jau išsirinko šūkius, kurie turėtų atmušti rinkėjus nuo konkurentų. 15min.lt partijų lozungus įvertinęs rinkodaros ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis nieko gero apie juos pasakyti negalėjo. Anot jo, visos partijos Lietuvoje daro didelę klaidą: bijo, kad jų šūkiai kažką įžeis, todėl renkasi pro ausis praslystančius žodžių kratinius, kurie niekam neįdomūs.
Renginio akimirka
Viktoro Uspaskicho vadovaujamos Darbo partijos šūkį „Mes žinome kaip" specialistas įvardijo blogiausiu. / BFL nuotr.
simonismarketing.lt nuotr. /Linas Šimonis
simonismarketing.lt nuotr. /Linas Šimonis

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) rinkimams pasirinko šūkį „Kartu pasiekėme daug. Nesustokime“.

„Blogai. Tikrai blogai. Šūkis sako: mes kažką gerai padarėme, darome tai ir toliau. Problema tame, kad didžioji Lietuvos dalis nemano, kad kažkas yra padaryta gerai. Ta rinkėjų dalis, kuri taip mano, yra mažuma, tie žmonės ir taip balsuos už konservatorius. Kaip ir jų stabilus elektoratas, kurį sudaro apie 7 proc. rinkėjų“, – sakė L.Šimonis.

Specialistas įsitikinęs, kad TS-LKD reikia kovoti dėl žmonių, kurie nemano, kad būdami valdžioje jie viską darė blogai, bet ir nėra pernelyg susižavėję nuveiktais darbais.

Anot pašnekovo, TS-LKD bėda, kad ši partija daro nemažai žingsnių, būdingų kairiosioms jėgoms. Prieš Seimo rinkimus jiems reikėtų labiau akcentuoti dešiniąsias vertybes. „Tie žmonės, kurie vertina šias vertybes, pasirinkus gerą stretegiją, balsuotų už juos“, – teigė jis.

TS-LKD reikia kovoti dėl žmonių, kurie nemano, kad būdami valdžioje jie viską darė blogai, bet ir nėra pernelyg susižavėję nuveiktais darbais, – sakė L.Šimonis.

Socialdemokratai Seimo rinkimams pasirinko praėjusiuose savivaldos rinkimuose naudotą šūkį „Svarbiausia – žmogus“. „Truputį geriau, nes toks lozungas lyg ir sako, kad jie rūpinsis žmogumi. Tačiau šūkis labai atskiestas, trūksta aštrumo ir tikslumo, kad kairiųjų pažiūrų žmonės balsuotų už socialdemokratus“, – įsitikinęs L.Šimonis.

Jo teigimu, socialdemokratai be reikalo nesinaudoja tuo, kad yra opozicijoje. „Jie nesinaudoja žmonių nuotaikomis, jog dabartinė valdžia yra bloga. Jų šūkis turėtų žadėti, kad šios valdžios sprendimai bus pakeisti. Šiame šūkyje to nėra. Jis truputį atitinka jų stretegiją, tačiau yra labai silpnas“, – teigė jis.

Prieš savivaldos rinkimus sveiko proto dešiniaisiais vadinęsis Liberalų sąjūdis kiek pakoregavo lozungą. Į Seimą jie eis su šūkiu „Liberalai. Sveiko proto balsas“. „Netoli kliedesio“, – liberalų pasirinkimą įvertino specialistas.

Pasak L.Šimonio, Lietuvoje yra kur kas daugiau liberalias vertybes išpažįstančių žmonių, nei tie keli procentai rinkėjų, kurie apklausose teigia balsuosiantys už liberalus.

„Visa tai rodo, kad liberalai labai prastai įgyvendina savo strategiją. Dėl tokių niekingų pareiškimų, pernelyg didelio rūpinimosi žmonėmis, bandymo sulįsti į užpakalį tai Lietuvos daliai, kuri nori didesnių išmokų, jie atstumia potencialius rinkėjus“, – mano konsultantas.

Jis pridūrė, kad liberalai nemoka savęs tinkamai pateikti, todėl jų vertybes išpažįstantys rinkėjai dažnai balsuoja už populistus, nes mano, kad šie yra liberalesni.

„Visa liberalų strategija man atrodo prasta. Matau reklamos agentūrų norą pasipelnyti, nes kuo prastesnė strategija, tuo daugiau pinigų reikia jai įgyvendinti“, – pabrėžė pašnekovas.

Liberalų ir centro sąjungos pasirinktą šūkį „Trečiasis kelias. Už dirbančius“ L.Šimonis įvertino geriau nei Liberalų sąjūdžio. Anot specialisto, jis labiau atitinka liberalų dvasią.

Partija „Tvarka ir teisingumas” pasirinko ilgą šūkį, nuo kurio Valstybinės lietuvių kalbos komisijos narius turėtų nukrėsti šiurpas. Anot politinės jėgos vicepirmininko Valentino Mazuronio, partija jau naudoja lozungą „Žmonėms – teisingumą, verslui – laisvę, žulikams – kalėjimas“.

Šis šūkis, anot specialisto, atitinka partijos strategiją: aiškinimą, kad tvarka bus. „Tai masalas tiems, kurie nori griežtos rankos. Tačiau šūkyje pasigendu aštrumo. Lietuvos partijos reklamuodamosi bijo kažkam nepatikti. Ta baimė dažnai ir pakiša koją“, – teigė jis.

L.Šimonio teigimu, labiausiai žmones apjungia bendras priešas, tad partijos turėtų įvardinti priešus tai grupei žmonių, kuriai politinė jėga nori atstovauti.

Praeiviams iš plakatų jau kuris laikas šypsosi visas Darbo partijos elitas. Plakatuose šūkis skelbia „Mes žinome kaip“. L.Šimonis šį lozingą pavadino pačiu prasčiausiu šių Seimo rinkimų šūkiu.

„Ką jie žino kaip?, – retoriškai klausė jis. Anot pašnekovo, Darbo partija savo pusėn patraukė rinkėjus, kurie nemėgsta konservatorių patriarcho Vytauto Landsbergio, su kuriuo yra susipriešinęs partijos vėliavnešys Viktoras Uspaskichas.

Lietuvos partijos reklamuodamosi bijo kažkam nepatikti. Ta baimė dažnai ir pakiša koją, – sakė L.Šimonis.

„Kadangi jis – charizmatiška asmenybė, žymiai įspūdingesnė už dabartinį socialdemokratų vadovą Algirdą Butkevičių, Darbo partija nugriebė dalį socialdemokratų elektorato, nes buvo agresyvesni. Aš esu įsitikinęs, kad V.Uspaskichas specialiai netvarko savo specifinio akcento, kuris jam priduoda charizmos, – įsitikinęs pašnekovas. – Ėjimas prieš viską, konservatorių kritikavimas davė daug taškų, tačiau dabar pasirinktas šūkis jokio akcento nedaro. Partijoje penkias valandas diskutuojant galima išmąstyti, ką jis reiškia, tačiau žmogus penkias valandas neanalizuos jo reikšmės. Jis turi per penkias sekundes suvokti, ką jis reiškia.“

Siūlo mokytis iš užsienyje vykusių kampanijų

http://john-holden.hubpages.com nuotr. /M.Thatcher rinkiminis plakatas.
http://john-holden.hubpages.com nuotr. /M.Thatcher rinkiminis plakatas.

Paprašytas iš šiųmečių išrinkti geriausią, rinkodaros strategijos ir pozicionavimo konsultanatas teigė niekam negalintis skirti pirmosios vietos. Antrosios ir trečiosios – taip pat. „Ketvirtą vietą galėčiau skirti Liberalų ir centro sąjungai, nes kitų šūkiai – dar blogesni“, – teigė jis.

„Klasikinis šūkio, atitinkančio strategiją bei taktiką pavyzdys – buvusios Didžiosios Britanijos premjerės Margaret Thatcher rinkliminis šūkis „Labour isn't working“, pašiepęs leiboristus. Šis šūkis buvo užrašytas ant plakato, kuriame pavaizduota bedarbių eilė prie Darbo biržos. Aš nesakau, kad M.Thatcher laimėjo rinkimus vien dėl šūkio, tačiau pakatas pavaizduoja taktiką, strategiją, ir aštrų pasakymą", – teigė jis.

Tuo metu lietuvių politikų šūkiai – pernelyg korektiški ir blankūs. „Jie tokie yra todėl, kad dėl jų sprendė keliolikos žmonių grupė partijos narių, ir buvo priimtas toks, kuris niekam neužkliuvo. Tačiau šūkis turi užkliūti, sprendimą dėl lozungo turi priimti vienas žmogus, o ne, pavyzdžiui, partijos taryba“, – įsitikinęs specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas