Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pavojinga sankryža verkia šviesoforo

Nusileidusiems nuo magistralės „Via Baltica“ vairuotojams, norintiems pasukti į kairę, neretai tenka imtis drastiškų manevrų, kartais pasibaigiančių skaudžiomis avarijomis.
Eriko Ovčarenko/dienraščio „15minučių“ nuotr. / Nusileidusiems nuo magistralės „Via Baltica“ vairuotojams, norintiems pasukti į kairę, neretai tenka imtis drastiškų manevrų, kartais pasibaigiančių skaudžiomis avarijomis.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
A A

Kauno transporto specialistų bei policijos pareigūnų užrašuose raudonu rašalu pažymėtoje Raudondvario plento ir nuvažiavimo nuo „Via Balticos“ sankirtoje kone kiekvieną savaitę įvyksta skaudžios avarijos. Nors pripažįstama, jog ši sankryža pavojingiausia visame Kaune, planai joje įrengti šviesoforą vis nukeliami ateičiai.

Praėjusių metų pavasarį magistralės „Via Baltica“ ir Marvelės gatvės sankirtoje, vairuotojų vadintoje „mirties sankryža“, buvo įrengtas šviesoforas. Kol Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) skelbtą konkursą laimėjusi bendrovė „Kauno tiltai“ kartu su partneriais šioje vietoje įrenginėjo dviejų lygių sankryžą, šviesoforas keletą mėnesių sėkmingai reguliavo intensyvius eismo srautus. Tačiau lapkričio pradžioje atidarius naująjį Č.Radzinausko tilto transporto mazgą, čia veikęs šviesoforas tą pačią dieną buvo išmontuotas. Atsakingi Kauno miesto savivaldybės valdininkai tuomet nutarė pabandyti susitari su LAKD ir minėtą šviesoforą perkelti į kitą itin avaringą laikinosios sostinės sankryžą – jau keletą metų vienu karščiausių eismo taškų pripažįstamą nuvažiavimo nuo „Via Balticos“ ir Raudondvario plento sankirtą.

Lėšos, reikalingos šviesoforo įrengimui, yra numatytos biudžeto projekte. Jeigu jis bus patvirtintas, reikalai dėl šviesoforo pajudės, – patikino A.Vaitiekūnas.

Tačiau iš LAKD atstovų išgirstas atsakymas visiškai sujaukė Kauno valdininkų planus, mat paaiškėjo, jog Marvelės gatvės ir „Via Balticos“ sankryžoje kelis mėnesius stovėjęs šviesoforas buvo išnuomotas ir priklauso bendrovei „Saugus eismas“. „Buvo tokie norai, bet paaiškėjus, kad tas šviesoforas priklauso įmonei, teko jų atsisakyti“, – pripažino savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas Algirdas Vaitiekūnas. Tąkart dėl skylėto it rėtis biudžeto miesto vadovai buvo privesti planus minėtoje sankryžoje įrengti šviesoforą atidėti ateičiai.

Šiuo metu atsakingi savivaldybės valdininkai su didžiulėmis viltimis laukia šio mėnesio pabaigoje įvyksiančio miesto tarybos posėdžio, kurio metu bus tvirtinamas šių metų savivaldybės biudžetas.

„Lėšos, reikalingos šviesoforo įrengimui, yra numatytos biudžeto projekte. Jeigu jis bus patvirtintas, reikalai dėl šviesoforo pajudės“, – patikino A.Vaitiekūnas.

Procesas užtruks

Energetikos skyriaus vedėjas užsiminė, jog taupumo sumetimais planuojama įsigyti nenaują šviesoforą. Jeigu savivaldybės paskelbtame viešųjų pirkimų konkurse nuspręstų dalyvauti ir UAB „Saugus eismas“ bei pasiūlytų palankias sąlygas, yra tikimybė, jog į Raudondvario plento ir nuvažiavimo nuo „Via Balticos“ sankryžą būtų perkeltas tas pats šviesoforas, kurį buvo planuota perkelti dar praeitų metų pabaigoje.

„Naujas šviesoforas ir jo įrengimas kainuotų apie 300 tūkst. Lt. Aišku, sunku prognozuoti, bet nenaujas galėtų kainuoti nuo 200 tūkst. ir 250 tūkst. Lt. Galbūt konkurso metu ši kaina dar sumažėtų“, – svarstė A.Vaitiekūnas. „Šiuo metu tas šviesoforas guli sandėlyje. Kokią sumą už jį mes norėtume gauti, atskleisti negaliu, nes konkurentai šia informacija galėtų pasinaudoti ir taip mums pakenkti“, – slapukavo UAB „Saugus eismas“ direktoriaus pavaduotojas Arvydas Barštys.
Jeigu vasario 26 dieną Kauno politikai patvirtins numatomą savivaldybės biudžetą, bus skelbiamas viešųjų pirkimų konkursas, paprastai trunkantis iki 3 mėnesių. Su jo nugalėtoju pasirašius sutartį, dar turėtų būti parengtas projektas ir tik tada prasidėtų realūs šviesoforo įrengimo darbai.

Yra ir atsarginis variantas

Anot savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, jeigu šių metų miesto biudžete nebūtų numatyta lėšų šviesoforo pirkimui, tektų griebtis atsarginio varianto. „Ši sankryža yra numatyta kaip integruotos eismo valdymo sistemos projekto dalis. Šiuo metu yra rengiami viešojo pirkimo dokumentai. Tikimasi, jog dar šiais metais pavyks pradėti šio projekto įgyvendinimą. Jei taip įvyktų, minėtoje sankryžoje šviesoforas būtų pastatytas šio projekto lėšomis“, – patikino P.Keras.

Įgyvendinant integruotos eismo valdymo sistemos projektą, modernius šviesoforus ketinama įrengti 104-iose Kauno sankryžose (66 bus rekonstruoti, 24 – įrengti naujai, 14 – modernizuojami) bei įdiegti centrinę eismo stebėjimo sistemą. Konkursą laimėjęs rangovas visą sistemą savomis lėšomis turės įrengti per 2 metus. Savo ruožtu Kauno savivaldybė įsipareigos tam tikrą laikotarpį rangovui kasmet mokėti nustatyto dydžio mokestį.

Įvyko beveik 200 avarijų

2008 m. Raudondvario plente įvyko 15 avarijų, kurių metu 3 žmonės žuvo ir dar 18 buvo sužeisti. Be to, šioje gatvėje pernai įvyko ir 182 avarijos, kurių metu žmonės nenukentėjo. Raudondvario plento ir nuvažiavimo nuo „Via Balticos“ sankryža yra laikoma viena iš pavojingiausių vietų šioje gatvėje.

Šaltinis: Kauno miesto policija

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min