Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 09 12

Per krizę už 13 mln. litų pastatytą Klaipėdos pėsčiųjų tiltą grasinama uždaryti

Prieš ketverius metus Klaipėdoje pastatytas pėsčiųjų ir dviračių tiltas tapo tikrų tikriausia rakštimi. Statinio priežiūros nenori imtis jokia institucija. Lyg karštą bulvę prievolę rūpintis tiltu vienas kitam mėtantys atsakingi asmenys grasina jį visai uždaryti.
Beveik 200 tūkstančių litų kasmet tilto priežiūrai išleidžiantys geležinkelininkai pagrasino jį uždaryti.
Beveik 200 tūkstančių litų kasmet tilto priežiūrai išleidžiantys geležinkelininkai pagrasino jį uždaryti. / L. Sėlenienės nuotr.

Ketverius metus tiltą prižiūrėjo geležinkelininkai

Šiaurinę ir centrinę Klaipėdos dalis sujungiantis tiltas buvo pastatytas prieš ketverius metus. Valstybė jai priklausantį turtą pavedė valdyti AB „Lietuvos geležinkeliai“.  Savo prievolę geležinkelininkai uoliai vykdė, kol galiausiai susizgribo, kad čia visai ne jų prievolė.

„Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ užsiima keleivių ir krovinių pervežimu, o saugaus gyventojų eismo organizavimas – savivaldybės funkcija. Turime pavyzdžių ir Kaune, ir Kazlų Rūdoje, kur tokie tiltai driekiasi virš geležinkelių. Tačiau priežiūros jais niekas nepermeta ant geležinkelininkų pečių. Statinius prižiūri savivaldybės“, – AB „Lietuvos geležinkeliai“ poziciją dėstė bendrovės atstovas spaudai Vidmantas Gudas.

Per metus atseikėja beveik 200 tūkst. litų

Ketverius metus tiltą eksploatuojanti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pareiškė nebeketinanti kasmet atseikėti kone 200 tūkstančių litų statinio priežiūrai. 

Atsikratyti  tilto priežiūros geležinkelininkai sumojo dėl milžiniškų išlaidų. Sniego valymas žiemą, šiukšlių rinkimas ir kiti tvarkymo darbai per metus atsieina kone 200 tūkstančių litų. O čia dar speciali komisija nustatė, kad jau būtina remontuoti nusidėvėjusį tilto paklotą.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ pareiškė nebegalinti tiltui kasmet atriekti šimtus tūkstančių litų  ir pagrasino jį uždarysianti.

„Įsivaizduokite, jei žiemą koks pėsčiasis eidamas paslys ir susižalos. Visa atsakomybė kristų bendrovei. Mums tektų aiškintis, kodėl tiltas prastai prižiūrėtas“, – apie planus nutraukti tilto eksploataciją  pasakojo V. Gudas.

Klaipėdos savivaldybė kratosi tilto priežiūros

Į kampą speičiama Klaipėdos savivaldybė tilto priežiūros prisiimti irgi nenori. Atsakingi pareigūnai gavo jau ne vieną oficialų AB „Lietuvos geležinkeliai“ prašymą tiltą perimti savivaldybės žinion.

Taip vietos valdžiai būtų perleistos ir tūkstantinės išlaidos statinio priežiūrai. Tačiau savivaldybė paskaičiavo tokių pinigų tiltui neišgalėsianti skirti ir galutinį sprendimą priimsiančiai tarybai rekomendavo geležinkelininkų reikalavimo netenkinti.

L. Sėlenienės nuotr. /Kol nebuvo naujo tilto, klaipėdiečiai šią atkarpą kirsdavo pavojingai sutrešusiu tiltu arba tiesiog bėgiais.
L. Sėlenienės nuotr. /Kol nebuvo naujo tilto, klaipėdiečiai šią atkarpą kirsdavo pavojingai sutrešusiu tiltu arba tiesiog bėgiais.

Tiltas  pastatytas  klaipėdiečių saugumui

Prieš ketverius metus Priestočio gatvę ir šiaurinę miesto dalį jungiančio pėsčiųjų ir dviratininkų tilto pabaigtuvės buvo sutiktos su didele euforija. Iki tol klaipėdiečiai šią geležinkelio atkarpą pavojingai kirsdavo jau gerokai sutrešusiu tiltu.

Nenorintys juo pėdinti geležinkelį kirsdavo tiesiog bėgiais. Jei savivaldybei ir geležinkelininkams nepavyktų susitarti, ir naujasis tiltas būtų uždarytas, iki šiol juo vaikščiojusiems klaipėdiečiams tektų daryti nemažą lankstą palei studentų miestelį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius