Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Piketuos troleibusų vairuotojai

Troleibusai
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr. / Troleibusai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Prie Vilniaus savivaldybės trečiadienį 12 val. į piketą rinksis darbo sąlygomis, atlyginimu ir įmonės vadovybe nepatenkinti „Vilniaus troleibusų“ darbuotojai. Dėl piketo troleibusų darbas nesutriks, transportas važiuos nustatytais grafikais.

Pikete turėtų dalyvauti iki 9 žmonių, savivaldybės atstovams bus įteiktas reikalavimų sąrašas.

„Mes dar kartą bandysime atkreipti valdžios dėmesį į įmonės problemas. Kiekvieną dieną girdime apie diržų veržimą, bet mūsų įmonė diržus veržia tik darbuotojams, vairuotojams, o iš administracijos atlyginimų atimta tik juokingi 15 proc.“, – dėstė „Vilniaus troleibusų“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Jeigu įmonė blogai dirba, jos vadovybė turėtų už tai atsakyti, – sakė Danuta Iljina.Pasak pašnekovės, vairuotojų atlyginimai iki krizės vidutiniškai siekė 1,8 tūkst. litų, dabar suma sumažėjo 300 litų.

„Tuo tarpu direktorių atlyginimų mažinimas atrodo juokingai. Mano skaičiavimais, direktoriai per mėnesį, atskaičius mokesčius, gauna daugiau nei 9 tūkst. litų. Generalinis direktorius į rankas gauna ir apie 10 tūkst. litų per mėnesį. Įsivaizduokite, per praėjusius metus 5 įmonės direktoriai suvalgė apie 810 tūkst. litų“, – aiškino D.Iljina.

Profesinė sąjunga reikalauja, kad  būtų užtikrintas pakankamas įmonės finansavimas, taip pat reikalaujama, kad  biudžeto lėšos būtų taupomos ne tik darbuotojų sąskaita.

„Mano nuomone, sunkūs laikai įmonėje atėjo dėl netinkamo vadovavimo, atsakomybės stokos. Jeigu įmonė blogai dirba, jos vadovybė turėtų už tai atsakyti.  Reikalausime nuolat vykdyti bendrovės finansinę kontrolę“, – dėstė D.Iljina.

Kita įmonėje „Vilniaus troleibusai“ veikianti profesinė sąjunga prie pirmosios reikalavimų neprisideda ir piketuoti neketina.

 „Su mumis niekas planais apie piketą nesidalijo. Mes problemas bandome spręsti įmonėje. Be to, kiek žinau, senoji profesinė sąjunga parašė raštą merui su sąrašu darbuotojų, kuriuos esą reikia atleisti. Profesinė sąjunga darbuotojus turi ginti, o ne sudaryti atleidimų planus. Mes prie to neprisidedame“, – sakė praėjusiais metais įkurtos antros „Vilniaus troleibusų“ profesinės sąjungos lyderė Alina Ryžinskaja.

Vadovas ramus

Apie organizuojamą vairuotojų piketą buvo informuota ir „Vilniaus troleibusų“ vadovybė, tačiau tikina gaisro įmonėje nematanti.

Mano atlyginimas asmeniškai sumažėjo nuo 9 tūkst. iki 7,8 tūkst. litų, – paaiškino Jonas Bagdonavičius.„Apie piketą žinome, 6 vairuotojai atsiprašė iš darbo, kad jame galėtų dalyvauti. Nuotaikos įmonėje gana neblogos, sunkmetis spaudžia, tačiau apie masinius protestus, kažkokias audras nekalbama. Troleibusai kursuos normaliai, bent jau tiek, kiek mums žinoma“, – sakė „Vilniaus troleibusų“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius.

Anot pašnekovo, sutrumpinus troleibusų kursavimo laiką automatiškai sumažėjo ir vairuotojų atlyginimai – jie gauna mažiau priedų už naktinį darbą,  neturi tokio didelio krūvio. Atlyginimas į rankas anksčiau buvo apie 2,1 tūkst. litų, o tai dabar darbuotojai priklausomai nuo kategorijos gauna apie 1,7–1,8 tūkst. litų.

„Taupant atlyginimas sumažėjo ir administracijos darbuotojams. Nuo vasario 1-osios jie uždirba 15 proc. mažiau, bet tai dar ne pabaiga. Sumažintas ir administracijos darbuotojų koeficientas nuo 4,5 iki 3,9. Pagal šį koeficientą skaičiuojama dalis administracijos darbuotojo atlygio, pagal tai kiek tą mėnesį vidutiniškai uždirbo troleibuso vairuotojas“, – aiškino J.Bagdonavičius.

„Mano atlyginimas asmeniškai sumažėjo nuo 9 tūkst. iki 7,8 tūkst. litų. Matau, kad balandį gausiu dar mažiau, nes jei vairuotojas negauna 100 litų, tai vadovybei iš karto algos mažėja 4–5 šimtais litų“, – sakė J.Bagdonavičius.

Kol kas nesumažintas liko cechų viršininkų ir dispečerių atlygis, nes čia dirba specialistai ir nuo jų gero darbo esą  tiesiogiai priklauso, ar laiku bus suremontuoti troleibusai ir užtikrinta paslaugų kokybė.

„Vairuotojai puikiai supranta susidariusią situaciją, visi nori turėti darbo, todėl per daug nesipiktina ir atlyginimais, nes situacija iš esmės pasikeitė. Atsirado daug norinčių ateiti į įmonę dirbti, o ne išeiti, kaip buvo prieš krizę“, – dėstė J.Bagdonavičius.

Įmonių padėtis – „šiaip sau“

Miesto valdžia aiškina piketo dalyvių neskatinanti, tačiau nieko išskirtino nepatenkintų darbuotojų veiksmuose neįžvelgianti.

Normalūs dalykai, kai buvo geresni laikai, visi tylėjo, kai blogesni laikai, žmonės kelia problemas, – tvirtina meras Vilius Navickas.„Žmonės turi teisę reikšti savo nuomonę ir kelti reikalavimus. Normalūs dalykai, kai buvo geresni laikai, visi tylėjo, kai blogesni laikai, žmonės kelia problemas“, – sakė Vilniaus meras Vilius Navickas.

Padėčiai „Vilniaus troleibusuose“ tirti sudaryta savivaldybės atstovų komisija, o įmonės valdyba rytoj spręs, kaip restruktūrizuoti bendrovės veiklą.

„Yra tam tikrų problemų, dvi profesinės sąjungos, tarp jų vyksta antagonizmas. Sutarėme, kad paskirsime specialistų ir savivaldybės atstovų komisiją išsiaiškinti, kas vyksta. Yra nepasitenkinimo direktoriumi, norime detaliai išsiaiškinti“, – sakė vicemeras Romas Adomavičius.

Pašnekovas pripažino, kad dabartinė tiek „Vilniaus troleibusų“, tiek „Vilniaus autobusų“ padėtis yra „šiaip sau“ – įsiskolinimai bendrovėms siekia ne vieną dešimtį milijonų litų.

„Problemų sukelia Vyriausybės numatytos lengvatos už 77 mln. litų, turime skirti ir dotacijų  – apie 66 mln. litų. Tai didžiulės sumos, kurių savivaldybė nešti negali. Lengvatas, kaip buvo iki 2006 metų, turėtų tiesiogiai finansuoti Vyriausybė“, – aiškino vicemeras.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min