Tolimųjų reisų vairuotojas Linas Motuzas „15min“ pasakojo, jog Lietuvoje keli tūkstančiai tolimųjų reisų vairuotojų nuo Kalėdų yra be darbo.
Anot jo, darbdaviai galėtų būti supratingesni ir bent sunkmečio laikotarpiu nedarbinti darbininkų iš trečiųjų šalių.
„Kuriame profsąjungą, ketiname rengti protestus, toliau šitaip tęstis nebegali“, – teigė L.Motuzas.
Kokia forma jie reikš protestus, vairuotojai pasakyti negalėjo. L.Motuzo teigimu, įtampą kuria lietuvių darbdavių pasirinkimas samdyti baltarusių ir ukrainiečių vairuotojus, kurie sutinka dirbti už perpus mažesnį atlygį nei lietuviai.
„Mes gauname minimalią algą ir dienpinigius. Dienpinigių dydis per dieną svyruoja nuo 100 iki 200 Lt. Per mėnesį vairuotojas uždirba bent 4 tūkst. Lt O užsieniečiai sutinka dirbti ir už 2 tūkst. Lt, mes nebegalime su jais konkuruoti“, – piktinosi vairuotojas.
Anot jo, darbdaviai galėtų būti supratingesni ir bent sunkmečio laikotarpiu nedarbinti darbininkų iš trečiųjų šalių.
Imsis veiksmų
Lietuvos darbo biržos (LDB) atstovės Birutės Balynienės teigimu, Vyriausybė jau svarsto, kaip pristabdyti darbininkų iš Baltarusijos, Ukrainos ir kitų trečiųjų šalių judėjimą į Lietuvą.
„Kam išduoti leidimus dirbti Lietuvoje, sprendžia ne LDB, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija sudaro paklausiausių profesijų sąrašą ir leidimai išduodami pagal jį. Prieš kelerius metus tolimųjų reisų vairuotojų Lietuvoje labai trūko, todėl ir buvo nuspręsta įsileisti užsieniečių iš trečiųjų šalių. Tačiau Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, darbo rinkos padėtis stipriai pasikeitė, todėl užsieniečiams leidimai dirbti bus išduodami kur kas atsargiau“, – tikino B.Balynienė.
Perdėtos kalbos
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus teigimu, kalbos apie pigią darbo jėgą iš Baltarusijos ir Ukrainos „yra perdėtos“.
„Užsieniečių atlyginimai, mano žiniomis, tikrai nėra mažesni nei lietuvių. Darbdaviai pirmenybę visuomet teikia lietuviams vairuotojams, tačiau jei šie nėra pakankamai kompetentingi, tuomet natūralu, kad darbdavys renkasi profesionalesnį užsienietį“, – rinkos ypatumus aiškino A.Kondrusevičius.
Pasak jo, prieš metus Lietuvoje itin trūko tolimųjų reisų vairuotojų ir lietuviai vairuotojai jau buvo pradėję tuo piktnaudžiauti.
„Anksčiau vairuotojai lakstydavo iš įmonės į įmonę - kuri pasiūlydavo didesnį atlyginimą. O atvykę užsieniečiai darbininkai įvedė šiek tiek disciplinos. Neabejoju, kad įmonei lojalūs, profesionalūs vairuotojai be darbo tikrai neliks“, – teigė „Linavos“ prezidentas.