-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 02 02

Po 15min publikacijos apie „Naisių vasarą“ – opozicijos atstovų kreipimaisi į VRK

Seimo opozicinės konservatorių frakcijos atstovė Ingrida Šimonytė ir socialdemokratas Algirdas Sysas penktadienį pranešė besikreipiantys į Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininkę Laurą Matjošaitytę prašydami ištirti, ar Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS) praėjusios Seimo rinkimų kampanijos metu naudojo paslėptą politinę reklamą, neteisėtai finansavo politinę partiją bei šiurkščiai pažeidė įstatymą.
Algirdas Sysas, Ingrida Šimonytė
Algirdas Sysas, Ingrida Šimonytė / 15min nuotr.

Tokių veiksmų parlamentarai ėmėsi po to, kai ketvirtadienį 15min paskelbė publikaciją apie serialą „Naisių vasara“ – jo siužetą galima lyginti su LVŽS politine darbotvarke.

I.Šimonytė: paradoksalu, kad VRK nekelia susirūpinimo

„Nors Vyriausiajai rinkimų komisijai skundai dėl galimai paslėptos reklamos buvo perduoti dar 2016 m., tačiau ši klausimą tyrė ilgai ir iki šiol dar nesugebėjo įvertinti filmo turinio, kūrybos ir finansavimo bei demonstravimo aplinkybių. Paradoksalu, kad tai, kas kelia daug abejonių visuomenei ir žurnalistams, nekelia jokio susirūpinimo Vyriausiajai rinkimų komisijai. Todėl pastarajai ir formuluojame labai aiškius klausimus bei užduotis“, – pranešime žiniasklaidai cituojama I.Šimonytė.

Parlamentarė prašo, kad VRK įvertintų, ar minėtame straipsnyje pateiktos ištraukos iš televizijoje rodyto serialo „Naisių vasara“ atitinka politinės reklamos apibrėžimą. Taip pat klausiama, ar ta aplinkybė, kad politinės reklamos žanrui priskirtiną serialą „Naisių vasara“ finansavo su LVŽS vadovais susiję asmenys, kaip jie yra apibrėžti įstatymuose, negali būti traktuojama kaip paslėpta LVŽS reklama.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Ramūnas Karbauskis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Ramūnas Karbauskis

„Kiek iš viso Ramūno Karbauskio vadovaujamas UAB „Agrokoncernas“ ir kitos su juo siejamos įmonės yra sumokėjęs už serialo „Naisių vasara“ kūrimą ir rodymą per televiziją?

Jeigu serialo „Naisių vasara“ kūrimo ir rodymo sąnaudos priskirtinos politinės Seimo rinkimų kampanijos finansavimo išlaidoms ir nebuvo atspindėtos Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos VRK pateiktose ataskaitose, ar tai neturėtų būti vertinama kaip šiurkštus Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 23 straipsnio 6 ir 9 dalių pažeidimas?“ – teiraujasi I.Šimonytė.

A.Sysas į VRK kreipiasi antrąjį kartą

Siekdamas gauti išaiškinimą dėl TV3 eteryje transliuoto serialo „Naisių vasara“ į VRK A.Sysas kreipėsi dar 2016-ųjų birželio 7 dieną. Tuomet Seimo narys iš VRK gavo atsakymą, kad pradėtas tyrimas, suburta darbo grupė iš komisijos narių.

Tikiuosi, kad buvo pakankamai laiko ištirti, ar tuo metu – kaip tik prieš rinkimus – transliuoto serialo „Naisių vasara“ kiekvienos serijos pabaigoje demonstruojama informacija, nėra politinė reklama.

„Tikiuosi, kad buvo pakankamai laiko ištirti, ar tuo metu – kaip tik prieš rinkimus – transliuoto serialo „Naisių vasara“ kiekvienos serijos pabaigoje demonstruojama informacija, nėra politinė reklama, kaip ji apibrėžta Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimu patvirtinto Politinės reklamos žymėjimo tvarkos aprašo 3 punkte: „3. Politinė reklama – valstybės politiko, politinės partijos, politinės partijos nario, politinės kampanijos dalyvio, jų vardu ir (ar) interesais bet kokia forma ir priemonėmis už užmokestį ar neatlygintinai politinės kampanijos laikotarpiu ar tarp politinių kampanijų skleidžiama informacija, kuria siekiama paveikti rinkėjų motyvaciją balsuojant rinkimuose ar referendume arba kurios skleidimu propaguojamas valstybės politikas, politinė partija, politinės partijos narys ar politinės kampanijos dalyvis, taip pat jų idėjos, tikslai ar programa“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas A.Sysas.

Anot jo, kiekvienos „Naisių vasaros“ serijos pabaigoje žiūrovams buvo pateikiama informacija apie tai, jog vienas iš dviejų scenarijaus autorių yra dabartinės valdančiosios partijos pirmininkas R.Karbauskis, taip pat dėkojama rėmėjams, kurių vienas – „Agrokoncerno“ grupė, o pastarosios prezidentas – taip pat R.Karbauskis.

„Ar tokios informacijos pateikimas viešoje informacijos sklaidos priemonėje nėra politinė reklama ir ar turėtų būti žymima ir apmokama vadovaujantis patvirtintomis taisyklėmis?“ – tuomet komisijos klausė Seimo narys.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Algirdas Sysas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Algirdas Sysas

Primindamas ankstesnįjį kreipimąsi, A.Sysas prašo informuoti per kiek laiko VRK pateiks savo išvadas apie „Naisių vasarą“.

VRK vertino tik paskutinį sezoną

Per 2009–2016 metus buvo sukurti septyni serialo „Naisių vasara“ sezonai. VRK vertino tik paskutinį sezoną ir iš anksto įspėjo kūrėjus, kad dėl jo atliekamas tyrimas. Politinės reklamos šiame sezone VRK nerado.

LVŽS pirmininkas R.Karbauskis pats paviešino sutartis, kurios rodo, kad „Agrokoncernas“ už reklamą „Naisių vasaros“ seriale „Videometrai“ per 2014 ir 2016 metus sumokėjo 216 tūkst. eurų. „Videometra“ VRK melavo 2016-aisiais negavusi „Agrokoncerno“ paramos.

2010-aisiais pats R.Karbauskis sakė, kad pažiūrėję serialą žmonės kitaip pamatys jį patį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius