Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Po Kleboniškio avarijos Kaune susigriebta, kad savo eilės sugriūti laukia ir Panemunės tiltas (nuotraukos, atnaujinta 17.35 val.)

Panemunės tiltas
Eriko Ovčarenko/dienraščio „15 minučių“ nuotr. / Panemunės tiltas
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Yra toks posakis – jis turėjo nugriūti vakar. Tačiau tiltas vis dar stovi. Duok Dieve, kad jis nesugriūtų, – kalbėjo žinomas tiltų ekspertas, inžinierius Henrikas Kebeikis. – Juk su metalu sutartis nėra nesudaryta. Kas gali į vidurį įlįsti. Jau užtenka iš išorės pasižiūrėti. Matosi, kad tilto būklė yra tragiška“.

Dar prieš daugiau nei 13 metų ekspertai nustatė, kad 1957 metais statytas Panemunės tiltas yra avarinės būklės. Vėliau penkias ekspertizes atlikę specialistai vieningai tvirtino, kad vienintelė protinga išeitis – greta senojo statyti naują keturių juostų tiltą. Tačiau naujojo statinio projektui pasipriešino keliasdešimt greta Nemuno gyvenančių kauniečių. Statant naują tiltą, iš dalies gyventojų tektų nupirkti jų sklypus ir nugriauti namus, o dar kitiems tektų kentėti dėl intensyvaus eismo mazgo kaimynystės.

Nutarė rekonstruoti

Ekspertai yra preliminariai paskaičiavę, kad senojo tilto rekonstrukcija įrengiant 4 eismo juostas galėtų kainuoti iki 30 mln. litų. Tuo tarpu naujasis statinys miesto kišenę paplonintų maždaug 150 mln. litų. Veikiausiai didžiulis skirtumas tarp šių dviejų sumų bei Lietuvą užklupęs sunkmetis lėmė praėjusių metų pabaigoje posėdžiavusių Kauno miesto tarybos narių apsisprendimą – tąkart šie beveik vienbalsiai nutarė, jog jau pusę amžiaus stovintis tiltas bus rekonstruotas.

„Tai turėjo nuspręsti ne politikai, o specialistai. Faktas tas, kad paskutinė komisija savo išvadose aiškiai parašė, kad perdangas reikia išardyti, tilto viršus tikrai yra nebetinkamas“, – merui replikavo H.Kebeikis.

Tąkart politikai savivaldybės administracijos vadovus tuomet įpareigojo parengti visą dokumentaciją, susijusią su tilto remontu. Tiesa, šiuos darbus planuojama pradėti tik 2010 metais, kai bus baigta dar vieno Jiesios tilto rekonstrukcija.

„Jeigu uždarysime Panemunės tiltą, užkirsime gyventojų galimybę lengvai pasiekti Kauną, nes Jiesios tiltelis, kurį visiems tada reikės kirsti, yra tik vienos juostos. Tokiu atveju susidurtume su didelėmis eismo problemomis“, – aiškino A.Kupčinskas.

Gali tekti uždaryti

Tačiau pirmadienį ryte įgriuvęs Kleboniškio tiltas miesto vadovus privertė sunerimti. Jau trečiadienį prie avarinės būklės Panemunės tilto dirbo dar kartą pasamdyti ekspertai. Jie turėtų artimiausiu metu pateikti savo išvadas. Jei jos bus itin grėsmingos, anot miesto vadovų, tiltas gali būti uždarytas jau netrukus.

Panemunės tilto istorija:

1928 metais Lietuvos kariuomenė pastatė būsimojo tilto atramas, kurios stovi iki šiol.
1928 metais kariuomenė ant atramų pastatė tiltą.
Antrojo Pasaulinio karo metais tiltas buvo sugriautas.
1957 metais ant senųjų atramų buvo pastatytas naujasis tiltas, stovintis iki šiol.
1995 metais pirmą kartą nusamdyti ekspertai nustatė, jog tilto perdangos, atramos ir pamatai turi gausybę defektų.
2003 metais ekspertai primygtinai siūlė remontuoti tilto perdangą, pakeisti jo paklotą.
2005 metais ekspertizę atlikę specialistai nustatė, jog tilto būklė yra labai bloga, kyla reali grėsmė juo važiuojantiems vairuotojams.
2006 metais nustatyta, jog sijos yra tragiškos būklės, gresia konstrukcijų griūtis. Tąkart ekspertai rekomendavo statyti naująjį tiltą.
2006 metais buvo atliktas ekonominis vertinimas. Išvados aiškios – didžiausią naudą duotų naujo keturių juostų tilto statyba.
2008 metų pabaigoje Kauno miesto taryba nutarė, jog tiltas bus rekonstruojamas.
2010 metais planuojama rekonstrukcijos pradžia.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min