Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 10 09

Po savaitgalį praūžusios vėtros be elektros gyvena dar 7 tūkst. vartotojų

Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatoriaus „Lesto“ duomenimis, spalio 9 d., 7 val. ryte, elektros energijos tiekimą visoje Lietuvoje liko atstatyti 7 tūkst. vartotojų.
Lietuvoje siautė stiprus vėjas
Lietuvoje siautė stiprus vėjas / Juliaus Kalinsko nuotr.

Elektros energijos tiekimas buvo sutrikęs 2 700 Utenos regiono vartotojų, 2 000 Panevėžio regiono vartotojų.

Daugiausia vartotojų, kuriems elektros energijos tiekimas dar neatnaujintas, yra Kėdainių, Utenos, Ignalinos, Zarasų, Anykščių, Tauragės, Kauno ir Raseinių rajonų nuošalesnėse vietovėse.

Spalio 6 d. praūžusios vėtros metu elektros energijos tiekimas buvo nutrauktas vienu metu beveik du kartus didesniam vartotojų skaičiui, lyginant su 2005 m. sausį praūžusiu uraganu Ervinas. Kai kuriose vietovėse buvo nugriautos ištisos elektros oro linijos, keliai užversti nulaužtais medžiais ir jų šakomis. Dėl šios priežasties bendrovėje tą pačią dieną buvo paskelbta ekstremali situacija. Gedimų šalinimo darbus apsunkina šlapiame dirvožemyje klimpstanti technika, prastas privažiavimas, užvirtusių ant elektros linijų medžių skaičius.

Antradienį skirstomųjų tinklų atstatymo darbus tęsia apie 300 elektrikų brigadų, žemos įtampos tinkluose liko pašalinti apie 1 700 gedimų, daugiausia miškingose vietovėse.

„Lesto“ prašo klientų atnaujinti savo kontaktinius duomenis klientų aptarnavimo telefonu 1802, savitarnos svetainėje www.manoelektra.lt arba užsukus į artimiausią klientų aptarnavimo centrą, kad aktualiais elektros energijos tiekimo klausimais galėtų kiekvienam individualiai atsiųsti informaciją.

Šeštadienį dėl beveik 50 kartų didesnio nei įprasta skambučių srauto ir telekomunikacijos ryšių sutrikimų „Lesto“ klientų aptarnavimo telefonu 225 konsultantai visų skambučių negalėjo priimti ir į juos atsakyti. „Lesto“ atsiprašo klientų dėl gamtos stichijų sukeltų nepatogumų, bendrovė kiek įmanoma operatyviau visus gedimus šalina.

„Šiuo metu daugiausia darbų liko žemos įtampos (0,4 kV) oro linijose atokiose vietovėse, kuriomis elektros energija tiekiama nuo kelių iki kelių dešimčių vartotojų. Likusi darbų apimtis dar yra labai didelė ir užtrunka, kol elektros energijos tiekimas atnaujinamas nutolusių vietovių gyventojams“, – teigia „Lesto“ Dispečerinio centro Režimų planavimo skyriaus vadovas Ervinas Pareigis.

Situaciją apsunkina tai, kad privačių žemių ir miškų savininkai nevykdo teisės aktuose nustatytos pareigos išgenėti oro linijų apsaugos zonose augančių medžių bei krūmų pagal Elektros tinklų apsaugos taisyklių reikalavimus, todėl gamtos stichijų metu tokie želdiniai tampa potencialia grėsme. „Lesto“, nesuderinusi su žemių savininkais, želdinių pati išgenėti negali, o suderinti darbų apimtis su savininkais ne visuomet yra įmanoma dėl neturimų kontaktinių duomenų, pasikeitusios gyvenamosios vietos. Situaciją palengvintų „Lesto“ suteikti platesni įgaliojimai genėti želdinius elektros linijų apsaugos zonose.

Gamtos stichijų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo laikas priklauso nuo gedimų masto, konkrečių gedimų priežasčių, jų sudėtingumo ir gedimų vietos pasiekimo galimybių (privažiavimo sąlygų). Pirmiausia bendrovės operatyvinės brigados pašalina tuos gedimus, kurie susiję su elektros tiekimu didesnei vartotojų daliai ir ypatingos reikšmės visuomeninės paskirties objektams. Pirmiausia šalinami gedimai aukštos ir vidutinės įtampos tinkluose, po to – žemos įtampos įrenginių gedimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius