Ilgokai užsitęsęs požeminės automobilių stovėjimo aikštelės šalia Lietuvos operos ir baleto teatro (LOBT) planavimas, atrodo, pasiekė finišo tiesiąją. Vilniaus tarybai beliko apsispręsti, ar patikėti savo valdomai bendrovei „Vilniaus vystymo kompanija“ šio projekto rangos darbus, ir aikštelė per kelerius metus taptų realybe.
Sprendimo projekte taip pat numatyta leisti „Vilniaus vystymo kompanija“ gauti 77 mln. Lt paskolą. Šių pinigų esą užtektų išpirkti savivaldybės pastatą anksčiau, negu numatyta lizingo sutartyje, ir finansuoti požeminės aikštelės statybas. Paskolą gauti tikimasi įkeitus tą patį savivaldybės pastatą. Savivaldybė už naująją aikštelę „Vilniaus vystymo kompanijai“ kas mėnesį lygiomis dalimis mokėtų 15 metų.
Sostinės meras Artūras Zuokas, paklaustas, kodėl nebuvo ieškoma privataus investuotojo, teigė, kad vienos aikštelės statybos nieko nesudomintų, nes tai brangus projektas, kurį reikia traktuoti ne tik kaip verslo objektą, bet ir kaip galimybę išspręsti tam tikras miesto problemas. Sudominti galėtų nebent visa automobilių statymo sistema mieste.
„Mūsų įstatymai yra labai nepalankūs privačiai ir viešai partnerystei, ypač jeigu sklypas nėra Vilniaus miesto nuosavybė. Todėl mes šiandien neturime objekto, į kurį galėtume pritraukti investuotojus. Kai aikštelė bus pastatyta, normalu, kad ją pagal sutartį administruos ir eksploatuos privatus partneris“, – aiškino meras.
A.Zuoko teigimu, ši automobilių stovėjimo aikštelė jau turėjo būti pastatyta, tačiau praeitos kadencijos miesto taryba „daug kalbėjo ir mažai darė“, todėl projektas įstrigo. „Ši aikštelė išspręstų tą chaosą, kuris dabar yra prie LOBT, galėtume teritoriją sutvarkyti taip, kaip sutvarkytas Gedimino prospektas. Taip pat galėtume pagyvinti patį prospektą, nes žmonėms būtų patogu atvažiuoti, palikti automobilį ir pasivaikščioti miesto centre“, – teigė meras.
Planuojama, kad virš stovėjimo aikštelės išdygs nedidelis, kelių aukštų pastatas, kurį pardavus ar išnuomojus pavyks kompensuoti dalį statybų išlaidų.
Tikimasi statybas pabaigti per kelerius metus, nes objektas sudėtingas – šioje vietoje gausu inžinerinių tinklų, priešgaisrinės apsaugos rezervuarų. Taip pat būtina užtikrinti, kad statybų metu galėtų normaliai funkcionuoti LOBT.
Tačiau požeminę aikštelę pabaigus, mero teigimu, damos galės atvažiuoti šventiškai pasipuošusios ir nueiti tiesiai į teatrą, nesirūpindamos, kur joms persiauti batelius.