Dabar populiaru
Publikuota: 2011 sausio 24d. 17:03

Prabilta apie maršruto keltu Klaipėda-Nida atsiradimą

Pernai "Smiltynės perkėla", siekdama sumažinti transporto kamščius prie keltų, dirbo be grafiko. Taip ketinama dirbti ir šiemet.
I.Ozturhan/15min.lt nuotr. / Pernai „Smiltynės perkėla“, siekdama sumažinti transporto grūstis prie keltų, dirbo be grafiko. Taip ketinama dirbti ir šiemet.

Valstybinė įmonė „Smiltynės perkėla“ šiemet ketina pagerinti keleivių susisiekimą keltais tarp Klaipėdos ir Smiltynės. Tam esą bus įdiegta automatinė bilietų išdavimo sistema. Užsiminta ir apie greitaeigio kelto maršruto atsiradimą, palengvinsiantį susisiekimą su Nida, tačiau šios naujovės šiemet tikėtis dar neverta.

„Sprendžiant pagal rezultatus, sunkmetis baigėsi“, – konstatavo metus laiko AB „Smiltynės perkėla“ vadovo pareigas einantis Darius Butvydas ir pažymėjo, kad įmonė uždirbo rekordinį pelną – beveik 14,5 mln. litų.

Pasak D.Butvydo, automobilių perkėlimų srautai grįžo į „auksiniais“ vadinamų 2008-ųjų metų lygį, tačiau keleivių persikėlimo skaičiai jau trečius metus mažėja. „Tai priklauso nuo dviejų dalykų: vasarą nuo saulės, o žiemą – nuo stintų“, – juokavo įmonės vadovas.

Kad poilsiautojų, į Smiltynę keliaujančių pėsčiomis ar dviračiais, srautai padidėtų, įmonė ketina įdiegti automatinę bilietų pardavimo sistemą. Ją ketinama įrengti dar iki sezono pradžios gegužę. Automobiliais keliaujantiems tokio patogumo sukurti esą nėra techninių galimybių, kadangi įdiegus sistemą būtų neįmanoma suskaičiuoti automobiliais keliaujančių keleivių.

Iki sezono pradžios įmonė turi ambicijų įrengti ir informacines švieslentes Naujojoje perkėloje. Jose matytųsi keltų grafikai, papildomų keltų išplaukimo laikas,  kelionių kainos. D.Butvydas užsiminė, jog Neringos savivaldybės iniciatyva vyksta pokalbiai dėl bendro bilieto, t.y. bendro paslaugų paketo turistams: kelto bilietas, viešbutis ir ekskursijos viename.

Pradėtas ir naujojo keleivių terminalo Šiaurės rage projektavimas. Pateikti keturi variantai, iš kurių pasirinktas vienas. Šiaurės rage atsirasiantis pastatas bus fukcionalus ir atliks ne tik bilietų pardavimo funkciją, bet ir turės rekreacinę paskirtį – ant stogo bus įrengta terasa su vaizdu į marias.

Vizija – greitaeigis keltas

Siekiant pagerinti tiek vietinių, tiek ir turistų susisiekimą tarp Klaipėdos ir Nidos, įmonė „Smiltynės perkėla“ ketina statyti katamarano tipo keltą ir juo vykdyti reguliarius maršrutus į Nidą per Juodkrantę.Tam pritarė įmonę valdanti Susisiekimo ministerija.

„Greitaeigis keltas – tai reguliari, šiuolaikiška, moderni kelto linija, plukdysianti keleivius ir dviratininkus. Šiandien tokio reguliaraus susisiekimo nėra, visi maršrutai yra pramoginiai. Tai bus „vandens autobusas“, – sakė „Smiltynės perkėla“ vadovas.

Tokios alternatyvios transporto rūšies atsiradimas esą bus naudingas ir ekologiniu požiūriu, kadangi sumažės keliaujančiųjų automobiliais, tačiau planuojama, kad šiuo keltu keliones į Nidą rinksis tiki apie 5 procentai keleivių. Kelionė katamaranu truks apie porą valandų įskaičiuojant ir sustojimą Juodkrantėje. Juo keltis galės 150 keleivių, tilps apie 70 dviračių. Kad kelionė neprailgtų, keleivių patogumui bus įdiegtas bevielis internetas, televizija, veiks baras.

Šiai linijai įkurti prireiks apie 9 mln. litų. Paskaičiuota, jog tokia investicija atsipirks esant konkurencingoms kainoms. Šiuo metu kelionė Klaipėda–Nida automobiliu trijų asmenų šeimai atsieina apie 120–150 litų. Planuojama, jog keltas kursuos reguliariai tirs kartus per dieną sezono metu gegužės–rugpjūčio mėnesiais.

Tikimasi, jog poilsiautojai šia transporto priemone galės naudotis nuo 2012-ųjų sezono pradžios.

 

 

 

 

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie 15min