Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lietuva ir Lenkija suvienijo oro erdves, pradeda veikti Baltijos funkcinis oro erdvės blokas

Krzysztof‘as Banaszek‘as iš kairės ir Algimantas Raščius
Jolantos Bartkaitienės nuotr. / Krzysztof‘as Banaszek‘as iš kairės ir Algimantas Raščius
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos (VĮ „Oro navigacija“) ir Lenkijos (PANSA) oro navigacijos paslaugų teikėjų bendra iniciatyva pradeda veikti Baltijos funkcinis oro erdvės blokas.

2012 m. lapkričio 19 dieną PANSA agentūros vadovas p. Krzysztof‘as Banaszek‘as ir VĮ „Oro navigacija“ generalinis direktorius p. Algimantas Raščius pasirašė „Baltijos funkcinio oro erdvės bloko (FAB) oro navigacijos paslaugų teikėjų bendradarbiavimo sutartį“.

Sutartis, nustatanti Lietuvos ir Lenkijos oro navigacijos paslaugų teikėjų bendradarbiavimo sąlygas, pasirašyta remiantis 2012 m. liepos 17 d. Lenkijos ir Lietuvos tarpvalstybine Lenkijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos Baltijos funkcinio oro erdvės bloko sukūrimo sutartimi. Šiuo metu vyksta jos ratifikavimo procesas abiejų šalių parlamentuose.

Baltijos FAB kuriamas vykdant Europos Sąjungos įpareigojimą valstybėms-narėms iki 2012 m. gruodžio 4 dienos sukurti funkcinius oro erdvės blokus.

Baltijos FAB iniciatyva leis pasiekti didesnį oro erdvės pralaidumą, pagerins oro eismo valdymo tinklo veiklos rezultatus ir padės sutrumpinti oro kelius, kartu sumažės aviacinių degalų naudojimas bei išmetamų teršalų kiekis. Šie sąnaudų efektyvumą didinantys tikslai bus pasiekti laikantis svarbiausio veiklos principo – užtikrinti aukštą skrydžių saugos lygį.

Iniciatyva leis pasiekti didesnį oro erdvės pralaidumą, pagerins oro eismo valdymo tinklo veiklos rezultatus ir padės sutrumpinti oro kelius.

Kaip dar vienas Baltijos FAB sėkmės garantas yra numatomas glaudus bendradarbiavimas su kaimyniniais funkciniais oro erdvės blokais, taip pat ir trečiosiomis šalimis. Baltijos FAB yra atviras bendradarbiavimui su šalimis, kurios nori prisijungti prie iniciatyvos ateityje.

Šiuo metu Europos dangus pagal valstybių sienas yra padalytas į 27 nacionalines skrydžių valdymo sistemas, oro navigacijos paslaugas teikia apie 60 skrydžių valdymo centrų. Tai toli gražu ne visada leidžia orlaiviams skristi tiesiausiu maršrutu.

Algimantas Raščius, VĮ „Oro navigacija“ generalinis direktorius, konstatavo: „Tokios sutartys, kaip „Baltijos FAB oro navigacijos paslaugų teikėjų bendradarbiavimo sutartis“ yra žingsnis link Bendros Europos oro erdvės“.

„Tik po pirmojo Baltijos FAB veikimo laikotarpio bus galima įvertinti realią iniciatyvos naudą“, – teigė PANSA agentūros prezidentas p. Krzysztof‘as Banaszek‘as.

Baltijos FAB iniciatyva yra paremta ilgalaikiu ir glaudžiu Lietuvos ir Lenkijos oro navigacijos paslaugų teikėjų (ONPT) bendradarbiavimu ir pagal Civilinės aviacijos administracijų Bendradarbiavimo memorandumo nuostatas įsteigtos Baltijos oro navigacijos paslaugų komisijos veikla. Projektas vykdomas bendradarbiaujant Lenkijos ir Lietuvos susisiekimo ministerijoms, Civilinės aviacijos administracijoms, taip pat ir abiejų šalių karinėms institucijoms.

Lietuvos ir Lenkijos „Baltijos FAB oro navigacijos paslaugų teikėjų bendradarbiavimo sutarties“ pasirašymas apvainikuos gerą bendradarbiavimą ir kartu pradės naują Baltijos FAB įgyvendinimo etapą. Ši sutartis padeda teisinį Baltijos FAB sukūrimo ir valdymo pagrindą. Artimiausiu metu iš aukšto lygio Susisiekimo, Krašto apsaugos ministerijų ir Civilinės aviacijos administracijų atstovų bus paskirtos Baltijos FAB taryba ir valdyba, kurių dėmesio lauke bus Baltijos FAB strateginė plėtra ir veikla. Taip pat planuojama sukurti strateginio valdymo, finansų ir operacinio efektyvumo, operacinį ir techninį, oro erdvės valdymo bei oro eismo saugos komitetus.

2012 m. lapkričio 16–17 d. Vilniuje surengtas Baltijos FAB Projekto valdymo biuro (PMO) susitikimas, skirtas galutinai parengti dokumentams, kuriuos iki 2012 m. gruodžio 4 d. Lenkija ir Lietuva kartu pateiks Europos Komisijai.

Šio susitikimo metu taip pat susitarta dėl galutinės „Baltijos FAB oro navigacijos paslaugų teikėjų bendradarbiavimo sutarties“ versijos, kuri bus pasirašyta 2012 m. lapkričio 19 dieną.

Baltijos FAB kuriamas vykdant Europos Sąjungos įpareigojimą valstybėms-narėms iki 2012 m. gruodžio 4 dienos sukurti funkcinius oro erdvės blokus.

Ilgalaikio bendradarbiavimo dėka dar 2010 m. pasirašyta sutartimi buvo susitarta dėl šių dokumentų:

2012 m. liepos 17 dieną buvo pasirašyta „Lenkijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos Baltijos funkcinio oro erdvės bloko įkūrimo sutartis“.

Kitas žingsnis – 2012 m. rugsėjo 6 d. pasirašyta „Lenkijos civilinės aviacijos biuro ir Lietuvos civilinės aviacijos administracijos sutartis“.

Baltijos FAB valdomosios oro erdvės bendras plotas yra 410 126 kv. km.

Varšuvos skrydžių informacijos regionas (FIR) 334 000 kv. km.

 Vilniaus skrydžių informacijos regionas (FIR) 76 126 kv. km.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min