Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 06 17

Pradedantys vairuotojai negalės gerti nė lašo – Seimas jiems nori įvesti nulio promilių ribą

Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, pagal kuriuos dalis vairuotojų būtų laikomi neblaiviais, jei etilo alkoholio koncentracija kraujyje viršytų nulį promilių.
Reido akimirkos
Reido akimirkos / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Planuojama nulio promilės leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje įtvirtinti pradedantiesiems vairuotojams, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių vairuotojams.

Planuojama nulio promilės leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje įtvirtinti pradedantiesiems vairuotojams, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimas vietas, arba kurios veža pavojinguosius krovinius, vairuotojams.

Seimas, atsižvelgdamas į šiuos numatomus pakeitimus, po svarstymo taip pat pritarė Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisoms. Jomis siūloma nustatyti, kad minėtų transporto priemonių vairavimas, vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip nulis promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), užtrauktų baudą vairuotojams nuo 500 iki 1 tūkst. litų, transporto priemonių vairavimas, pradedantiesiems vairuotojams – nuo 800 iki 1 tūkst. litų.

Vilniaus apskrities VPK nuotr./Reidas
Vilniaus apskrities VPK nuotr./Reidas

Kodekse būtų įtvirtinta pastaba, kad nustatant neblaivumą dujų chromatografijos metodu, turėtų būti įvertinta ribinė etilo alkoholio koncentracija ir nustatyta žemiausia etilo alkoholio koncentracija biologinėse organizmo terpėse, o nustatant neblaivumą alkoholio matuokliu – įvertinta šio matavimo prietaiso paklaida.

Planuojama įtvirtinti atsakomybę už transporto priemonių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimą. Už šį pažeidimą vairuotojams grėstų bauda nuo 100 iki 150 litų.

Svarstomomis pataisomis numatoma griežtinti atsakomybę už važiavimą esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui, nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės. Už šiuos pažeidimus grėstų bauda vairuotojams nuo 100 iki 300 litų (šiuo metu – nuo 100 iki 200 litų) arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo vieno iki šešių mėnesių.

Planuojama įtvirtinti atsakomybę už transporto priemonių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimą. Už šį pažeidimą vairuotojams grėstų bauda nuo 100 iki 150 litų.

Vilmos Danauskienės nuotr./Įvykio vietoje
Vilmos Danauskienės nuotr./Įvykio vietoje

Pagal siūlomas naujas nuostatas vaikų vežimo mokykliniu autobusu ar transporto priemone su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais tvarkos pažeidimas užtrauktų baudą vairuotojams nuo 200 iki 300 litų. Už naudojimosi vaikų ūgiui ir svoriui pritaikytomis atitinkamos grupės sėdynėmis tvarkos pažeidimą vairuotojams ir keleiviams grėstų bauda nuo 100 iki 200 litų.

Taip pat ketinama padidinti baudas už važiavimą be leidimo kelių transporto priemonėmis viršijant leidžiamą ašies apkrovą. Jos sieks nuo 1 iki 12 tūkst. litų, atsižvelgiant į viršijamą leidžiamą ašies apkrovą.

Seimui pritarus projektų pataisoms po svarstymo, dar bus balsuojama dėl jų priėmimo. Šie teisės pakeitimai įsigaliotų 2015 m. sausio 1 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius