Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Prekyba automobiliais juda vėžlio žingsniu

Automobilių prekeiviams prireikė pasukti galvas, kokių rinkodarinių triukų imtis, norint privilioti klientus.
Egidijaus Jankausko/dienraščio „15 minučių“ nuotr. / Automobilių prekeiviams prireikė pasukti galvas, kokių rinkodarinių triukų imtis, norint privilioti klientus.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
A A

Pilnas degalų bakas ar nemokama automobilio navigacijos sistema – klaipėdiečiams, kurie nepaisant sunkmečio susigundo pirkti mašiną, tenka pasukti galvą, kurią dovaną išsirinkti.

Ėmus strigti pardavimams, automobilių prekeiviams Klaipėdoje prireikė ieškoti naujų būdų, kaip prisivilioti klientus. Tačiau panašu, kad įmantrios vilionės mažai tegelbsti – kol kas norinčiųjų parduoti transporto priemones žymiai daugiau nei trokštančių jas įsigyti.

„Situacija prasta“, – pripažino ne tik naujų bei naudotų automobilių pardavėjai, bet ir jas registruojantys „Regitros“ darbuotojai. Situacija per metus pasikeitė radikaliai – pirkėjai vis rečiau atveria pinigines ne tik naujiems, brangiems automobiliams, bet ir naudotiems.

„Jei anksčiau per dieną visada parduodavome bent vieną automobilį, dabar džiaugiamės, kai per savaitę parduodame 2-3 mašinas“, – sakė automobilių prekyvietės Minijos gatvėje vadovas Vladimiras Šipurovas.

Tačiau optimizmo automobilių versle vis dar nestokojama. „Daugiau ar mažiau, bet automobilius žmonės vis tiek pirks,“ – įsitikinęs naudotais automobiliais prekiaujantis Valerijus Danilenko. Kartu jis pripažino, kad sunkmetis kiek pakoregavo ir vairuotojų prioritetus.

Penktadienį uostamiesčio automobilių turgavietėse vaikščiojo vos vienas kitas pirkėjas. Dauguma jų „15min“ prisipažino tik besidairantys pirkinio. „Prieš naujuosius metus įsigijau automobilį Renault. Gaila, bet šiandien matau, kad dabar jis kainuotų kur kas mažiau“, – neslėpė nusivylimo klaipėdietis Andrius.

Nori naujo ir pigaus

Kaip pastebėjo naudotus automobilius pardavinėjantis V.Danilenko, pirkėjus labiausiai kausto baimė. „Jie sako, kad turi pasitaupę pinigų, tačiau bijo, nes nežino kaip bus ateityje“, – aiškino jis.

Klientų pageidavimus jis apibūdino taip: norima kuo naujesnio ir kuo pigesnio automobilio.

Didžiausio dėmesio sulaukia naujesni nei 1999-aisiais pagaminti automobiliai, sunaudojantys mažiau degalų. 10 tūkst. Lt – tiek dažniausiai klaipėdiečiai pasiryžę mokėti už transporto priemonę. Turgavietėje dažniausiai dairomasi Audi, Mercedes markių automobilių, vis dar mylimas VW Golf.

Šiemet lietuviai dažniausiai pirko naujus „Mitsubishi“ markės automobilius. Sausio mėnesio duomenys byloja, kad šie automobiliai nurungė lietuvių pamėgtus „Audi“ ar „VW“.

„Yra ir tokia kategorija žmonių, kurie perka itin pigias, vos porą tūkstančių litų kainuojančias mašinas, tokias, kurios dar sugebėtų pereiti techninę apžiūrą“, – pastebėjo pašnekovas. Dovaną pirkėjams – pilną baką degalų arba navigacijos sistemą – pasiūlęs prekeivis pastebėjo, kad labiau susiviliojama degalais.

Naudotų automobilių prekyvietės vadovas V.Šipurovas vylėsi, kad žmonės, neįstengiantys įsigyti naujos transporto priemonės, dažniau dairysis naudotų. „Kaip ten bebūtų, žmonės vis tiek perka automobilius“, – sakė jis.

Pinigų dar turi

„Toyota“ markių automobiliais prekiaujančios bendrovės „Solorina“ automobilių pardavimų vadybininkas Edmundas Radavičius pastebėjo, kad dabartinis ekonominis nuosmukis, nuo patirto prieš dešimtmetį, skiriasi tuo, kad žmonės prisipažįsta turintys pinigų, tačiau dvejoja. „Juridiniai asmenys sako, kad jiems daug kas skolingi. Uždirbtų pinigų lyg ir yra, tačiau šiuo metu disponuoti pinigais jie negali,“ – sakė vadybininkas.

Paprašytas palyginti praėjusių metų ir šiųmečio sausio pardavimų duomenis jis tik atsiduso: „Nėra čia ką ir lyginti. Pernai sausį pardavėme 97, o šiemet tik 4 automobilius“.

Pastebima, kad ir lizingo bendrovės, pirkėjams siūlo įsigyti ne naujus automobilius iš salonų, o tas transporto priemones, už kurias buvę klientai nesugebėjo išsimokėti. Šiuo atveju naujuosius pirkėjus vilioja mažesnė automobilio kaina. „Tokiu būdu vyksta tų pačių, kiek anksčiau parduotų automobilių perskirstymas naujiems savininkams. Todėl nėra taip, kad mašinos visai nebūtų perkamos“, – teigė E.Radavičius.

Įregistruojama mažiau

„Regitros“ Klaipėdos filialo vyresnysis specialistas Ričardas Dobiliauskas pastebėjo, kad pastaruoju metu tenka dažniau įregistruoti senesnes transporto priemones. 2008-ųjų pradžioje uostamiestyje per dieną buvo įregistruojama apie 15 naujų automobilių. „Dabar per savaitę tenka įregistruoti kokius tris. Situacija iš tiesų labai bloga“, – sakė specialistas.

Bendrovės „Autotyrimai“ direktorius Robertas Cickevičius skaičiavo, kad nuosmukis automobilių rinkoje Lietuvoje siekia apie 50 proc. „Vakarų šalių standartais, 10 proc. siekiantis nuosmukis jau yra tragedija“, – aiškino jis. Anot jo, situacija Klaipėdoje ir Marijampolėje šiuo metu yra tragiškiausia. „Tie, kurie automobiliui gali skirti mažiau pinigų, nebeperka visai. Žmonės eksploatuoja savo automobilius tol, kol jie dar važiuoja“, – teigė R.Cickevičius.

Pernai sausį Lietuvoje įregistruota per 13 tūkst. naudotų ir apie 2,5 tūkst. naujų automobilių. Šiemet šie skaičiai kur kas mažesni – naudotų lengvųjų automobilių įregistruota apie 8.6 tūkst., naujų – apie 700.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min