Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Prieplaukos prie Kauno „Žalgirio“ arenos projektas – eilinis šnipštas?

Kauno „Žalgirio“ arena
A.Žukaitės nuotr. / Kauno „Žalgirio“ arena
Šaltinis: 15min
0
A A

Senajame Kaune, kai jis dar priklausė Hanzos pirklių lygai, laivyba upėmis buvo neatsiejama miesto kasdienio gyvenimo dalis. Atgaivinti aktyvią keleivinę ir krovininę laivybą ilgiausia Lietuvos upe – Nemunu yra didžiausia valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) siekiamybė. Deja, gražūs ir perspektyvūs Direkcijos planai stringa dėl įvairių, dažniausiai ne nuo įmonės valios priklausančių sprendimų, skelbia VVKD.

Dar praėjusių metų pavasarį Direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas sukirto rankas su Kauno miesto savivaldybės vadovais dėl mobilios keleivinės prieplaukos prie „Žalgirio“ arenos įrengimo. Specialistai parengė galimybių studiją dėl atkarpos nuo krovininės prieplaukos H. ir O.Minkovskių gatvėje iki Kauno hidroelektrinės (HE), ji buvo pristatyta miesto vadovams, Susisiekimo ministerijos atstovams, mokslininkams – hidrologams ir verslininkams.

Bendras projektas, skirtas gaivinti laivybą Nemunu ir atgręžti miestą į upes, sulaukė didelio palaikymo ir turėjo būti įgyvendintas pernai vasarą. Tikėtasi, kad toks projektas tarp vietinio verslo ir savivaldybės atvers šią miesto dalį turizmui bei investicijoms, o miesto gyventojai ir svečiai noriai į „Žalgirio“ areną plauks laivais. Prieplaukos įrengimui lėšas (120 tūkst. Lt) buvo numatyta skirti iš administracijos direktoriaus rezervo fondo.

Direkcija įsipareigojo pasirūpinti farvaterio, kuris baigiasi ties Minkovskių gatve įsikūrusia krovinine prieplauka, įrengimu iki Nemuno salos. Kad prie salos galėtų priplaukti laivai, Nemuno farvaterį reikėtų pailginti 300 metrų, t.y. iš upės dugno išvalyti apie 2 750 kub. m grunto, pašalinti riedulius ir išvalyti farvaterį iki 120 cm garantinio gylio. Šiuos darbus įmonė pasirengusi atlikti iš savo lėšų. Navigacija upėje tęstųsi199 paras per metus.

„Deja, panašu, kad nuo pat pradžių susižavėjimo šūksnių sulaukęs projektas ilgam nuguls miesto valdininkų stalčiuose, – šiandien apgailestauja G. Labanauskas. – Pernai darbų viešųjų pirkimų procedūros buvo nutrauktos dėl menkaverčių priežasčių, kurias buvo galima nedelsiant išspręsti, o šįmet, kai kreipėmės į savivaldybės administraciją, siekdami įvykdyti savo įsipareigojimus dėl farvaterio sutvarkymo, sužinojome, kad finansavimas prieplaukai išvis neskirtas“.

Išvalius farvaterį ir jį priartinus prie numatytos vietos Nemuno saloje, turėjo būti įrengta 6 m pločio ir 27 m ilgio mobili prieplauka iš šešių pontonų, sujungtų specialiomis jungtimis. Prieplaukoje galima būtų lengvai švartuoti šiuo metu Nemunu plaukiojantį laivą „Tolstojų“, mažesni laivai galėtų švartuotis prie prieplaukos galų ir prie pačios krantinės, įrengus specialias kilpas. Prie būsimos prieplaukos sudarytos visos tinkamos sąlygos – atvestas geriamas vanduo, elektra, įrengtas kanalizacijos šulinys.

Prie Vytauto bažnyčios įrengus analogišką pontoninę prieplauką mažiems laivams prisišvartuoti, maršrutas Nemunu iš Kauno į Kulautuvą sulaukė didelio susidomėjimo ir buvo pripažintas įdomiausia „Vivatur 2011“ kelione Lietuvoje. Kauno rajone jau yra įrengtos keturios mobilios prieplaukos: Vilkijoje, Kulautuvoje, Zapyškyje ir Raudondvaryje.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min