Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Raketos“ reisams prašo finansinės paramos (atnaujinta 11.25 val.)

„Raketa“ į Nidą ir atgal plaukios iki rugsėjo 26 dienos. Iki tol ketinama surengti dar 17 reguliarių reisų, kurių metu laivas iš viso įveikia maždaug 300 km.
„Nemuno linijos“ nuotr. / „Raketa“ į Nidą ir atgal plaukios iki rugsėjo 26 dienos. Iki tol ketinama surengti dar 17 reguliarių reisų, kurių metu laivas iš viso įveikia maždaug 300 km.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šio mėnesio pradžioje „Raketos“ tipo laivu reguliarius reisus į Nidą ir atgal pradėję verslininkai savivaldybės prašo kompensuoti galimus nuostolius.

Miesto politikai sutinka, jog legendinį reisą Nemunu atgaivinusiai bendrovei padėti reikia, tačiau skirti verslininkų prašomo 50 tūkstančių litų neketina.

Kol šiandien ryte į „Raketos“ tipo laivą „Aistė“ Kaune įlipę žmonės kelionės į Nidą metu grožėsis žaliuojančiomis Nemuno pakrantėmis, centriniame savivaldybės pastate keliolika politikų spręs, ar šį reisą atgaivinusiems verslininkams iš miesto biudžeto skirti finansinę paramą. Du greitaeigius „Raketos“ tipo laivus renovavusi bendrovė „Nemuno linija“ gegužės mėnesio pabaigoje kreipėsi į Kauno savivaldybę ir šios paprašė prie atgaivinamų reisų Kaunas–Nida–Kaunas prisidėti 50 tūkst. Lt.

„Bus reisų, kai plauks daug žmonių, bet bus dienų, kai turėsime plaukti tušti. Tai brangus transportas, mums tenka žiemą laivus saugoti“, – trumpai sprendimo prašyti savivaldybės pagalbos motyvus įvardino „Nemuno linijos“ direktorius Alfredas Eitutis.

Bilieto kaina išliks tokia pat

Kelionė du kartus per savaitę į Nidą ir atgal plaukiančiu laivu į vieną pusę vienam žmogui kainuoja 99 Lt. A.Eitutis, paklaustas, ar sulaukęs savivaldybės paramos neketina sumažinti, kai kurių miestiečių nuomone, didokos bilieto kainos, papurtė galvą.

„Kelionė autobusu į vieną pusę kainuoja 64 Lt. Tuo tarpu į kelionės „Raketa“ kainą įeina platinimo išlaidos, 21 proc. siekiantis pridėtinės vertės mokestis, degalų sąnaudos, atlyginimai. Be to, mes mokame uosto mokesčius. Laivu plaukiosime tris mėnesius, o saugoti turėsime net devynis. Jeigu mes norėtumėme iš šio verslo turėti pelną, bilieto kaina turėtų būti bent 150 Lt, – aiškino verslininkas. – Jeigu negausime dotacijos, nuostolis galbūt bus nedidelis, o gal ir šiek tiek gausime pelno. Bet apie perspektyvas, plėtrą ir planus šiuo maršrutu paleisti antrą laivą negalės būti jokios kalbos.“

Žiūri į ateitį

A.Eitutis prasitarė paramos prašęs ne tik Kauno miesto savivaldybės, bet ir Susisiekimo ministerijos. Tiesa, verslininkas nepanoro atskleisti, kokio dydžio finansiniu indėliu prisidėti prie reiso vystymo prašoma Vyriausybės. Vyras, kalbėdamas apie ateities planus, prakalbo apie norą šį maršrutą populiarinti tarp į Lietuvą atvykstančių turistų – jeigu tai pavyktų, į Nemuną būtų galima nuleisti ir antrąją renovuotą „Raketą“. „Norėčiau pastebėti, kad mūsų savivaldybės prašoma suma arenos ar kitų projektų kontekste atrodo tikrai menkai“, – pabrėžė A.Eitutis.

Politikai linkę padėti

Vakar šį verslininko prašymą svarstę savivaldybės Biudžeto ir finansų komiteto nariai sutarė, jog paremti šį maršrutą yra būtina. Tiesa, prašomą pusšimčio tūkstančių litų sumą komiteto nariai nurėžė beveik pusiau.„Pagalvojome, kad 50 tūkst. savivaldybei gal būtų daugoka. Bent 30 tūkst. tikrai reikėtų skirti. Tuo būdu mes parodytume, kad Kaunas prie šio maršruto prisideda ne tik žodžiais, bet ir pinigais“, – paaiškino komiteto narys Marijus Panceris.

Biudžeto ir finansų komitetas šiandien šį klausimą svarstysiantiems miesto tarybos kolegijos nariams pateikė rekomendaciją prie reiso Kaunas–Nida–Kaunas atgaivinimo prisidėti 30 tūkst. Lt.

Papildyta 11.25 val. Trečiadienį ryte „Raketos“ savininko prašymas skirti finansinę paramą sukėlė miesto politikų diskusijas. Tarybos kolegijai posėdžiavęs meras Andrius Kupčinskas atkreipė dėmesį, jog žmonių susidomėjimas maršrutu Kaunas-Nida-Kaunas auga: „Galbūt tos dotacijos reikės kur kas mažesnės nei jie prašo“.

„Man teko girdėti, kad bilietai į tą maršrutą yra išpirkti iš anksto ir neina dabar įsigyti. Gal pirmiausia pasižiūrėkime, kaip ten yra iš tikrųjų. Juk tai yra komercinis, pelno siekiantis dalykas“, - kalbėjo tarybos narė Jūratė Matekonienė.

Vicemeras Rimantas Mikaitis patikino, jog pirmuoju „Raketos“ reisu į Nidą plaukė 30 keleivių, o į Kauną grįžo 15. Tuo tarpu antruoju, praėjusį trečiadienį vykdytu reisu, į priekį ir atgal laivu plaukė jau 40 žmonių.

„Iš viso laive yra 58 sėdimos vietos. Maršrutas artėja prie užpildymo. Bet ta kaina, kurią jie yra nustatę, nepadengia jų sąnaudų. Tiesiog jie nesiryžo nustatyti didesnės nei 99 Lt bilieto kainos, nes žmonės tuomet tiesiog neplauktų. Jie, dar neturėdami mūsų sprendimo, rizikavo ir ryžosi paleisti maršrutą“, - pasakojo R.Mikaitis.

Galiausiai Kauno miesto politikai vis tik nusprendė finansiškai prisidėti prie maršruto Kaunas-Nida-Kaunas vystymo. Tarybos kolegijos nariai bendru sutarimu nutarė, jog verslininkams bus skirta iki 30 tūkst. Lt.

„Rugsėjo mėnesį susumavus rezultatus pasižiūrėsime, kiek pinigų jiems iš tiesų reikia“, - pareiškė meras.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min