„Remontuoti reikia beveik visus Kauno gyvenamųjų mikrorajonų šaligatvius, kurie pakloti prieš 30-40 metų ir nuo to laiko neremontuoti. Daugelio jų būklė prastėja kasmet, o kai kurie tapę beveik nepraeinami. Tokių šaligatvių mieste – keli šimtai“, - sakė Kauno miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Valius Knokneris.
Juos ketinama suremontuoti per 5 metus – kasmet po kelias dešimtis. Kartu su naujų šaligatvių įrengimu, senųjų taisymas kainuotų apie 18 mln. Lt. „Jei kasmet gautume po kelis milijonus, šaligatvius sutvarkytume greitai. Tačiau jau aišku, kad gausime tik 2 mln. Lt. Už tiek galėsime sutvarkyti 60-65 proc. šiemet numatytų remontuoti miesto šaligatvių“, – teigė V.Knokneris.
Trečiadienį Kauno miesto tarybos kolegijos nariams pristatę pėsčiųjų takų (šaligatvių) įrengimo ir remonto darbų 2009-2013 metams programą valdininkai sulaukė priekaištų. Iki kito posėdžio jiems pavesta pataisyti programą – padalinti ją į dvi dalis. Vienoje turės būti pateiktas esamų šaligatvių, kuriuos būtina remontuoti, sąrašas; antroje – naujai įrengiamų šaligatvių sąrašas.
Kauno miesto savivaldybės Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkės Editos Gudišauskienės nuomone, abi dalys turi būti suderintos su jau parengtu specialiuoju dviračių takų planu ir gatvių remonto darbų programa. Be to, nors programa tvirtinama 5-iems metams, kasmet, atsižvelgiant į biudžeto asignavimus, reikės paruošti atskirą tvarkomų objektų sąrašą. Programoje taip pat turi būti numatytas rezervinių objektų sąrašas. Jiems būtų galima panaudoti sutaupomas ankstesnių metų lėšas.
Žadama, kad šiemet remontuojamų senų šaligatvių ir tiesiamų naujų sąrašą savivaldybė parengs iki kovo, o iki gegužės bus išrinkti darbų rangovai. Vasarą jie tvarkys pėsčiųjų takus. Tuo metu naujų šaligatvių tiesimas greičiausiai bus atidėtas kitų metų vasarai.